סיכום חג הפסח באילת: נרשמו 2,500 דוחות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/4/2022 20:07 ● ערב ערב 3065
כמידי חג פסח היתה העיר אילת שוקקת ושמחה. בתי המלון וחדרי האירוח רשמו תפוסות מלאות, התנועה בכבישי העיר זרמה ואלפי נופשים פקדו את החופים, את האטרקציות בעיר ואת אתרי הטבע הסובבים את העיר ● בערב המימונה פתחו מאות תושבים את ביתם וארחו כמיטב המסורת של יוצאי מרוקו ● ראש העירייה – אלי לנקרי: ''לשמחתנו, ההיערכות המוקדמת של העירייה, ושיתופי הפעולה עם כל גורמי הביטחון, החירום וההצלה נשאו פרי ● באילת שהו במהלך ימי החג למעלה מ 100 אלף נופשים שנהנו בחופים, ביקרו באטרקציות, במסעדות, במרכזי הקניות ובמקומות הבילוי וטיילו באתרי הטבע המרהיבים ● העיר אילת היתה שוקקת חיים והחג עבר ללא אירועים חריגים ● זו ההזדמנות להודות לכל הצוותים בעירייה ובשירותה שפעלו בימי החג, לצוותי הביטחון, לגורמי האכיפה, לצוותים האחראים על ניקיון העיר, לגורמי התיירות ולכל מי שפעל לשמור על הסדר בימי החג''
סיכום חג הפסח באילת: נרשמו 2,500 דוחות
תגיות:

לאור התארגנות יעילה של עיריית אילת לקראת חג הפסח, עבר כאמור החג בסדר מופתי. במהלך החג, לא נרשמו אירועים חריגים ובתום החג, שב הסדר על כנו כולל פינוי אוהלים וקרוואנים מחופי הים ובמקומות המותרים. בשונה משנים קודמות ובזכות שינוי בהסדרי התנועה כולל כבישי הרוחב בשדה התעופה הישן, כביש האהבה וכביש יציאה נוסף בצדה המזרחי של העיר, התנועה ברחבי העיר זרמה. החניה שהכשירה העירייה לטובת אורחי העיר והעוברים לסיני עם 1,000 מקומות חניה בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן, הייתה מלאה והשאטלים שהפעילה רשות שדות התעופה האחראית על מעבר גבול טאבה הוכיחו את עצמם. הכשרת החניה נועדה למנוע חנייה של העוברים לסיני ברחבי העיר ותפיסת  מקום של השוהים בעיר, תושבים ונופשים כאחד וזה אכן סייע. על פי הדיווחים עברו את הגבול לסיני כ – 35,000 איש. יחד עם זאת נרשמו במהלך החג 2,500 דו"חות, 40% מהם לאורך רצועת החוף הדרומי שם אסורה חניה לילית. עוד בחוף הדרומי התבצעו עשרות גרירות של רכבים שחנו בניגוד לאיסור חניה לילית. המטרה כאמור להשאיר את מקומות החניה פנויים לבאי החופים. 

עוד במהלך החג, פקדו אלפים גם את חופי אילת. לצד הרוחצים נפשו מאות באוהלים ובקרוואנים במקומות המותרים (בחוף הדרומי - אוהלים תקניים בלבד וקרוואנים במתחם המסומן מעבר לקו הבולדרים בחוף מפרץ השמש). עם סיום החג, יתחדשו עבודות השדרוג לאורך רצועת החוף המזרחי והצפוני במסגרת עבודות שמבצעים משרד התיירות והעירייה לשדרוג רצועת החוף מטאבה לעקבה. כזכור עבודות אלה הופסקו רק לימי החג והן מתחדשות כאמור בימים אלה. כחלק משמירה על הסביבה ולצד קמפיין סביבתי בינלאומי שהעלתה היחידה הסביבתית בעירייה למניעת שימוש בפלסטיק בחופים, ביצעו בני הנוער שומרי המפרץ הסברה גם לאורך החופים.במשל"ט העירוני האמון על מערך המצלמות העירוני נרשמו 172 אירועים. כולם טופלו במהרה ובהצלחה הודות לערנות של צוות המוקד הרואה, שזיהו את האירועים במצלמות והזעיקו כוחות משטרה ואכיפה למקום. בהתאם להנחיית ראש העירייה פעל השיטור העירוני לאכיפה בלתי מתפשרת בגין הקמות רעש. 20 פניות נרשמו במוקד העירוני בגין וילות רועשות והן טופלו בהתאם. גם כאן לא נרשמו אירועים חריגים הודות לאכיפה בלתי מתפשרת שמתבצעת בחודשים האחרונים. בנוסף טיפלה סיירת התיירות בעשרות פניות באזור התיירות דוגמת הקמות רעש, הקמת אוהלים במקומות אסורים, רוכלות בטיילת ועוד. עוד בימי החג בוצעו סיורים יזומים סביב מוסדות החינוך. 

גם המשטרה שנערכה בכוחות מתוגברים דיווחה על סדר מופתי בימי החג שעבר ללא אירועים חריגים במיוחד. מספר בודד של אירועים בדגש על אלימות, טופלו במהירות. עוד ביצעה המשטרה הכוונת תנועה בצירים עמוסים אך כאמור בשונה משנים קודמות, התנועה זרמה. 

יחידת סל"ה – סיירת למען התושב שהקימה העירייה והחלה לפעול בימי החג, ביצעו סיורים יזומים ברחבי העיר בדגש על שכונות העיר. במהלך פעילותם ניתנו למעלה מ – 100 התראות בגין השלכת פסולת, פסולת בניה, פיצוצי צנרת, ריקון בריכות, כלבים משוטטים וקנסות בגין אי איסוף צואת כלבים. כידוע  הסיירת שהקימה העירייה למען התושב תפעל ברחבי העיר, כאשר לכל אזור בעיר ישנו סייר קבוע המסייר באזור, מדווח על תקלות ועונה לפניות התושבים דרך המוקד העירוני. צוות הסיירת המונה 12 סיירים פועל בשתי משמרות מהשעה 7:00 בבוקר ועד השעה 23:00 בלילה לצד עבודת השיטור העירוני וסיירת התיירות בעירייה. האזורים הם: אזור התעשייה כולל שחורת. שכונת נווה מדבר, יעלים והדקל. שכונות אורים, צאלים ומצפה ים. שכונות ערבה, אופיר, האשל ומרכז העיר. שכונות גנים א', גנים ב', צופית עלית ותחתית שכונת שחמון תחתון רובעים 2-6. שחמון עליון רובעים 7-11. 

כאמור בתום ימי החג שב הסדר על כנו והעירייה נערכת כבר ליום העצמאות, גם במהלכו צפויים לפקוד את אילת נופשים רבים. אירועי יום העצמאות שיחולו ביום רביעי הבא (4.5) יכללו במה מרכזית בבסיס חיל הים ובמה משנית בטיילת. על הבמה המרכזית יופיעו להקת המשפחה בחגיגה ישראלית, קצפת ותות במופע לכל המשפחה ואהוד בנאי בהופעה. עוד בבסיס תצוגה של כוחות הביטחון, מתחם משחקים לקטנטנים ודוכני מזון. בטיילת סמוך לבית הגשר יופיעו להקות מקומיות: אקסייט, "ענבל והסגנונות", אפיק איובי והחברים, גל ורבורג ועוד.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש