דרך שווה גם לתושבי אילת והערבה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/4/2022 07:52 ● ערב ערב 3064
אילת מצטרפת למהפכת "דרך שווה", שמוביל משרד התחבורה בתחבורה הציבורית ותהנה מההטבות של הרפורמה בנוסף להטבות הקיימות. בעקבות עבודה מקצועית, עליה הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בהתאם לבקשת ראש העירייה – אלי לנקרי, מהקיץ ישתלם לתושבות ותושבי אילת ולעשרות אלפי מבקריה לנסוע בתחבורה הציבורית באמצעות מנויים חודשיים מוזלים. בין ההטבות, נסיעות חינם לבני 75 ומעלה, 50% הנחה לבני נוער ואזרחים ותיקים ועוד הוזלות במנויים החודשיים כולל מנוי חופשי ארצי לראשונה גם לתושבי אילת ואילות.
דרך שווה גם לתושבי אילת והערבה
תגיות:

לראשונה, נוסעות ונוסעים מעל גיל 75 ייהנו מנסיעה חינם בכל התחבורה הציבורית, גם באילת. בני ובנות נוער עד גיל 18 ואזרחים ותיקים יוכלו לרכוש את מנויים חודשיים ב-50% הנחה. עוד תורחב ההנחה לזכאי ביטוח לאומי בערך הצבור, מ-33% כיום ל-50% הנחה.

מנוי "חופשי אזורי" יאפשר לתושבי אילת נסיעות ללא הגבלה באוטובוסים, למרחק של עד 40 קילומטר מאילת (אזור הסחר החופשי), בעלות חודשית של 84.60 ₪ בלבד. מדובר בהוזלה משמעותית של כמעט 30 ₪, לעומת מנוי "חופשי חודשי" הקיים כיום לתושבי אילת, בעלות של 113.5 ₪. ילדים ונוער עד גיל 18 ואזרחים ותיקים יוכלו לרכוש את המנוי בחצי מחיר, בעלות של 42.3 ₪ בלבד.

עוד לראשונה, תושבות ותושבי אילת יוכלו ליהנות ממנוי "חופשי ארצי", בעלות של 225 ₪ בלבד. המנוי יאפשר נסיעה חופשית באוטובוסים מאילת לבאר שבע, וממנה לכל הארץ. המנוי משקף הנחה משמעותית לתושבי אילת, שנאלצו עד כה לשלם על נסיעות בודדות בלבד. ילדים, נוער, ואזרחים ותיקים יוכלו לרכוש את הכרטיס ב-50% הנחה, בעלות של 112.50 ₪ בלבד. כמו כן, תושבות ותושבי אילת יוכלו ליהנות ממנוי "חופשי ארצי" כולל רכבת, בעלות של 610 ₪ בלבד. הכרטיס יאפשר נסיעה חופשית בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה הציבורית,  לאילת וממנה, לכל יעד בישראל. ילדים ונוער, אזרחים ותיקים יוכלו לרכוש את הכרטיס בחצי מחיר, בעלות של 305 ₪ בלבד.

עוד במסגרת ההטבות, נסיעה בודדת בין אילת לבאר שבע תעלה 27 ₪ בלבד, ונסיעה למרכז הארץ תתאפשר במחיר של 68.5 ₪ כנהוג היום. המעוניינים בנסיעות המשך, יוכלו לרכוש מנוי "חופשי יומי" ארצי ב-74 ₪ ולנסוע ללא הגבלה מאילת לכל המדינה. כרטיס זה גם מאפשר נסיעה הלוך חזור באותו יום.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "מהפכת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית מאפשרת לציבור בכל רחבי הארץ ליהנות ממנויים משתלמים וכדאיים ואילת היא חלק מהמהפכה. במסגרת ההטבות והתעריפים שיש במודל החדש, גם האילתיות והאילתים נהנים מבשורה של ממש: מנויים משתלמים, כמו בשאר חלקי הארץ, לנסיעה מאילת ואליה. חג שמח ונסיעה טובה!"

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "מאפייניה הייחודיים של אילת והיותה העיר הפריפריאלית ביותר במדינת ישראל מעמידים אותה מול אתגרים מורכבים ויומיומיים. אני מודה לשרת התחבורה - מרב מיכאלי על ההכרה באתגרים אלה ועל כך שנענתה לפנייתי והעניקה גם לתושבי אילת את ההטבות והתעריפים של רפורמת "דרך שווה". אלו בשורות חשובות עבורנו. חג שמח".

הטבות אלה מצטרפות להטבות הקיימות לתושבי אילת וחבל אילות, ביניהן: חופשי יומי המאפשר נסיעות חופשי במהלך יום הטיסה בכל האוטובוסים והרכבות (כולל קו 445 העובר דרך טרמינל 1 במיוחד עבור תושבי אילת) בכפוף להטענת כרטיס ה"רב קו" בעמדת "רמון". תלת יומי במחיר מסובסד הכולל נסיעה מאילת לתל אביב וחזרה בקווי אגד ונסיעות חופשי במהלך 3 ימים בכל האוטובוסים והרכבות בטבעת תל אביב ואילת. עלות כרטיס תלת יומי חופשי 98 ₪ ולאזרחים ותיקים 49 ₪. למימוש ההטבה יש לשנות את כרטיס ה"רב קו" לפרופיל אילת, במרכז שירות הממוקם במרכז הסיטי סנטר באילת ולהטעין בהתאם להטבה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש