בכל העולם אומרים די לזיהום בים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות בית החולים ● 15/4/2022 07:51 ● ערב ערב 3064
העיר אילת הפועלת רבות לשמירה על הים ועל מפרץ אילת שהוכתר מבין היפים בעולם, גאה לתת במה לקמפיין הכרזות העולמי בנושא זיהום הפלסטיק באוקיינוסים. הקמפיין הינו תוצר של פרויקט תקשורת רב תרבותי בו השתתפו 1,000 סטודנטים ממחלקות העיצוב ב - 35 אוניברסיטאות בעולם, במטרה להעלות את המודעות לנושא זיהום הפלסטיק בים בכל העולם. הכרזות המוצגות באתר האינטרנט של האו"ם מפורסמות בימים אלה של חג הפסח על שלטי חוצות בעיר אילת כחלק מהעלאת המודעות גם בקרב המוני בית ישראל הפוקדים את אילת.
בכל העולם אומרים די לזיהום בים
תגיות:

המסרים בכרזות משקפים באופן אמנותי את הקול של הדור הצעיר מכל העולם, הזועק לשמור על כדור הארץ, על מקורות המים, על האוקיינוסים בכלל ועל הים האדום בפרט! בפרויקט שאינו מסחרי ושזכויות היוצרים שלו שייכות לאוניברסיטאות ולסטודנטים, השתתפו 60 פרופסורים ומרצים וכ- 1,000 סטודנטים מארגנטינה, ברזיל, אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, צ'ילה, פרו, ונצואלה, אורוגוואי, ארה"ב, סין, קולומביה, דנמרק, פינלנד, שוודיה, גרמניה, הודו, אינדונזיה, אירן, אירלנד, איטליה, מקסיקו, מוזמביק, רוסיה ודרום אפריקה. אוצר הפרויקט ומי שמנהל אותו הינו מעצב בינלאומי נודע ומרצה בעל ניסיון רב מגרמניה – פרופ' הלמוט לנגר.

הקמפיין המוצג בימים אלה על שלטי חוצות בעיר אילת ועל שני שלטי CTV בעיר אילת, הוצג כאמור באתר האינטרנט של האו"ם לרגל "יום האוקיינוסים הבינלאומי", בארצות רבות ברחבי העולם, וכעת חלקו מוצג גם באילת, במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה ועמותת "אקופיס" המפעילה את הפרויקט המשותף לאילת ועקבה - ״הים האדום המשותף״ בניהולו של צביקה (זיגי) ליבנת – צלם תת ימי, מחנך ואקספלורר של הנשיונל ג'יאוגרפיק. מטרת הפרויקט להפחית את הפגיעה בחיים הימיים ובמגוון הביולוגי בים האדום.

אסף אדמון – מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת-אילות מציין, כי הכרזות בקמפיין מציגות נושאי זיהום סביבתיים בים ובחופים ואת הנזקים שגורמים הכלים החד פעמיים, הקשיות, שקיות הניילון ובדלי הסיגריות לעופות הים, לדגים ולבעלי החיים הימיים ולזיהום של מיקרו פלסטיק וחלקיקי פלסטיק שמגיעים למזון שאנחנו אוכלים. עוד מציין אסף, כי הקמפיין מתיישב עם הפעולות הרבות שמקיימת העיר אילת לשמירה על הים וכמי שהיתה הראשונה להוביל חקיקה לאיסור שימוש בפלסטיק בים האדום. גם בחג הפסח תתקיימנה פעולות לשמירה על הים בעזרת תנועת הנוער "שומרי המפרץ" ובאמצעות הסברה בחופים, חלוקת שקיות אשפה, קונוסים לאיסוף בדלי סיגריות בחופים ועוד.

את כל הקמפיין ניתן לראות באתר האו"ם: http://unworldoceansday.org/posters-against-plastic-pollution/


 

רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש