מקדמים חדשנות בעסקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/4/2022 06:06 ● ערב ערב 3062
הבית לעסקים שהקימה העירייה פועל כל העת לשפר את השירותים לעסקים באילת, כחלק מחיזוק הכלכלה המקומית, במיוחד בתקופה המאתגרת בצל הקורונה שהצריכה לא אחת, חשיבה מחוץ לקופסא. במסגרת זו יזם האגף לפיתוח כלכלי ויזמות בעירייה מפגש של כל נותני השירות בעירייה למפגש חשיבה אסטרטגי, שנועד לשפר את השירות לבעלי עסקים בכל התחומים, כחלק מקידום תכנית עבודה רב שנתית לפיתוח חדשנות בשירות לעסקים.
מקדמים חדשנות בעסקים
תגיות:

במפגש שנערך בשיתוף המעוף שמפעיל משרד הכלכלה  והתעשייה, התכנסו יחידות העירייה המעניקות שירות לעסקים ובכללן: הנדסה, אכיפה, שילוט, רישוי עסקים ותברואה, הכנסות, יחידות מנהל שירות לתושב והאגף לפיתוח כלכלי ויזמות. במסגרת המפגש התקיימה סדנה ייחודית  בהובלת חברת "בילד" – חברת אסטרטגיה עירונית המלווה את העירייה בתהליכים ארגוניים כחלק משיפור השירות לתושב. מטרת הסדנה היתה כאמור קידום תכנית עבודה לפיתוח חדשנות בשירות לעסקים, וזאת במטרה לייצר חזית אחת, מאוחדת ומסונכרת במתן שירות לעסקים בעיר, לקדם כלכלה מקומית ולהקל על עשיית העסקים בעיר אילת.

במהלך הסדנה הוצגו האתגרים והצרכים של העסקים האילתיים מנתונים שנאספו על ידי הבית לעסקים ומנתוני מדד השירות לעסקים של משרד הכלכלה, וזאת תוך התייחסות לעובדה, כי בתקופת הקורונה חלו שינויים רבים בזירת העסקים - עירייה. בהמשך הועברה סקירה של השראה מהעולם שנועדה לעודד את היצירתיות של משתתפי הסדנה, לחשוף אותם לשיטות עבודה מערים אחרות ולהכין אותם לדיון בשולחנות עגולים בהם התקיים דיון משמעותי בנושא סוגיות וממשקי עבודה ורעיונות לפעולות ופתרונות לשיפור השירות לעסקים.

בין הרעיונות שהעלו היחידות השונות: הגשת בקשות מקוונות לסגירת חורף/קיץ, הנגשת המידע באמצעות סרטונים, חיזוק שיתוף העסקים בתהליכי תכנון, אינדקס בעלי מקצוע מהעירייה הרלוונטיים לעסקים ועוד. מרלן רוזנפלד – מנהלת האגף לפיתוח כלכלי ויזמות ציינה, כי לצד פעולות העירייה להגדיל את היצע השירותים המקוונים, נרשמה תמימות דעים לגבי ההכרח בפישוט תהליכים ובקידום חדשנות בשירות, שתסייע הן למקבל השירות והן למי שנותן אותו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש