עיצוב תוכנית עסקית לגיוס כספים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/3/2022 14:45 ● ערב ערב 3058
אין אתגר יותר גדול ומטרה יותר מספקת מאשר גיוס כספים לעסק. ואין משהו חשוב יותר לגיוס מאשר תוכנית עסקית מוצלחת. תוכנית כזו שאתם נהנים להציג למשקיעים שלכם. כשאתם ניגשים לגייס, פוגשים משקיעים פוטנציאלים ומציגים להם את הסחורה, אתם בעצם מחזרים אחריהם. יש משהו רומנטי בחיזור זה, לא במובן הרומנטי של המילה, אך במובן של ניסיון לפתות, במטרה טובה, כי אתם רוצים מהם משהו – את האמון שלהם.
עיצוב תוכנית עסקית לגיוס כספים
תגיות:

אם הצלחתם? זו תחושה מעולה, ולא רק כי קיבלתם את המימון שאתם מחפשים להקמת העסק שלכם, אלא יש שם סוד אחר. התחושה הזו של הסיפוק היא שמישהו הבין אתכם. מישהו קלט את הקטע, הבין את העניין, התחבר לרעיון שלכם, וזורם איתכם. מישהו מאמין בכם ובמה שאתם רוצים, וזה, איך אומרים? “פרייסלס".

 

אז איך מעצבים תוכנית עסקית להצלחת הגיוס?

 

בניית תוכנית עסקית לגיוס כספים זו אומנות בפני עצמה, אז בואו ולא נשלה את עצמנו – קצרה היריעה מלספק את המדריך המלא שיאפשר לכם מהיום למחר להבין כיצד לבנות תוכנית מושלמת לגיוס לעסק. בניית התוכנית היא מקצוע בפני עצמו, שכולל מספר מיומנויות שונות, יכולות טכניות, והרבה שכל ישר. השילוב הזה, לצד כמות לא מבוטלת של ניסיון עסקי ומוטיבציה להצליח, מאפשרת למומחים לייצר עבורכם תוכנית מרשימה, כזו שתגרום לכם להתאהב מחדש בעסק שלכם, ובטח שגם למשקיעים שלכם.

הבסיסים שאתם חייבים לספק כשאתם מעצבים את התוכנית העסקית שלכם כוללים, בין היתר:

  • חשיפת הבעיה שהמוצר או השירות שלכם מתכוון לפתור
  • הצגת גודל הבעיה, וכיצד היא משפיעה בכל המישורים (בניית נפח)
  • פריטת האסטרטגיות שהעסק שלכם מתכוון ליישם בכדי לפתור את הבעיה
  • פירוט התהליכים הנדרשים בכדי שהאסטרטגיות הללו ימומשו בהצלחה בשטח
  • פרטים טכניים "יבשים" – מספרים, תאריכים, מטרות ביניים, וכמובן – שורת הרווח

הרשימה ה"יבשה" הזו היא בסיס די רחב לתוכנית עמוקה מאוד, וכאשר מתחילים להיכנס לפרטים הקטנים בכל קטגוריה וקטגוריה רואים שהקטגוריות שלובות זו בזו, מעורבבות זו עם זו, ומלאות באינפורמציה.

 

מאיפה מתחילים?

 

מתחילים על ידי מענה על כל הסעיפים הללו במשפט אחד, ולא כזה שיש בו מלא, אבל מלא פסיקים, כמו, למשל, המשפט הזה, שיש בו הרבה, אבל הרבה יותר מדי פסיקים. נדמה לנו שאתם מבינים מה הכוונה. אתם צריכים להיות מסוגלים לתת את המענה לכל השאלות הללו בחמישה משפטים קצרים וחדים. כמובן שמשפטים אלו לא יהוו תוכנית עסקית, אבל הם מאפשרים לכם למצוא בסיס איתן לשוב אליו פעם אחר פעם כאשר אתם מחפשים להפריד בין החלקים המשתלבים זה בזה בבניית התוכנית.

אם אתם לא דואגים להפריד את החלקים המעורבבים, אתם לא יכולים לבחור איפה נכון לכם להציג את החיבורים, ואתם מסתכנים ביצירת תוכנית מגושמת, שנראית מובן לכם, אבל לא למשקיעים שלכם, שטובעים בתסבוכת. אתם רוצים לשמור על זה בהיר, חד וכמה שיותר קל להבנה, תוכנית עסקית ש"ילד יכול להבין".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש