מכינים את החיילים המשתחררים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/3/2022 08:35 ● ערב ערב 3058
140 חיילים וחיילות תושבי אילת הנמצאים לקראת סיום שירותם הצבאי, השתתפו במחזור החורף של סדנת הכנה לאזרחות, שהתקיימה בשבוע שעבר בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון. זוהי הסדנה ה-21 שמוביל מרכז הצעירים מיום הקמתו, במסגרתן קיבלו אלפי חיילים בני ובנות אילת, ארגז כלים לנחיתה רכה באזרחות.
מכינים את החיילים המשתחררים
תגיות:

את הסדנה פתח ראש העירייה - אלי לנקרי, שברך את החיילים וסקר בפניהם את מכלול כיווני הפעולה של העירייה בתחום הגיוון התעסוקתי והאקדמי באילת. גם סגן ומ"מ ראש העירייה - מתן בארי, פגש את החיילים ושוחח איתם על האופק לצעירים באילת. הסדנאות פרי שיתוף פעולה של מרכז צעירים במינהל שח"ק בעיריית אילת המוביל את הסדנאות, האגף והקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון כנותן החסות לסדנה, קרן גרוס לקידום חיילים משוחררים, יחידת יה"ל וצה"ל המאפשרים לכל החיילים והחיילות שבוע צ'ופר מחוץ לפעילות הסדירה וליחידות הצבאיות שבהן החיילים משרתים, וחברת תורן הנחייה, המנחה את הסדנה. כבכל סדנה, גם הפעם ארח הקמפוס האילתי את החיילים האילתים בשמחה ובחום, ואליו נוספו בעלי עסקים אילתים, ביניהם מיקי את עודד חברה קבלנית, משב מרקט ופאב הדובים, שנענו בשמחה ותרמו ברוחב לב צ'ופרים לרווחת החיילים.

במהלך חמישה ימים מרתקים וגדושים בפעילות, קיבלו 140 חיילים וחיילות תושבי אילת, העתידים להשתחרר במהלך חמשת החודשים הקרובים, מנה מרוכזת של מידע לקראת החיים באזרחות. בסדנא ניתן דגש למספר נושאים עיקריים המעסיקים את הצעירים בכלל ואת החיילים המשוחררים בפרט. החיילים קיבלו סקירה מקיפה של זכויות חיילים משוחררים מאת נציג משרד הביטחון, ועברו תהליך פיתוח אישי בקבלת החלטות, הצבת מטרות ויעדים אישיים, כולל התנהלות כלכלית ובניית תקציב.

בתחום התעסוקה והקריירה נחשפו החיילים לעולם העבודה החדש, דנו בשיקולים בבחירת מקצוע ולמדו על שאלון אבחון מקצועי, התנסו בכתיבת קורות חיים, הכנה לראיון לעבודה ולמרכז הערכה, וקיבלו טיפים חשובים בנושא זכויות עובדים מעו"ד משה קריספין. החיילים נחשפו למגוון אפשרויות התעסוקה והיזמות באילת ביריד מעסיקים ומשרות שהתקיים במהלך הסדנא. חיילים ששוקלים לימודי מקצוע השתתפו בפאנל שבו הציגו כל מוסדות ההכשרה המקצועית באילת את תחומי הלימוד ומגוון המקצועות ואפשרויות המימון והתעסוקה, ביניהן, מכללת ניהול פלוס, מכללת יסודות, המכללה למינהל, עמל הישגים, לימודי החוץ של הקמפוס, נייל סטודיו ועוד.   

בתחום ההשכלה הגבוהה והאקדמיה, נחשפו החיילים לעולם האקדמי מפי רכזת "הישגים" (התכנית להנגשת השכלה אקדמית בישראל), ושמעו בין היתר על מכינות קדם אקדמיות ונתיב לאקדמיה של אונ' בן גוריון באילת,  הבחינה הפסיכומטרית, השלמת בגרויות, מלגות לימודים, מסלולי לימוד אקדמיים מגוונים במוסדות האקדמיים באילת. וכדי לחוות ולטעום מהאקדמיה, שמעו החיילים הרצאה אקדמית לדוגמא מד"ר ליאת קוך, חוקרת ביולוגיה ימית באוניברסיטת בן גוריון.

את כל שבוע הסדנא הובילה מגי שיש - רכזת תחום חיילים משוחררים במרכז הצעירים, בסיוע צמוד של צוות המרכז – אושר, אדם, אורלי ונטלי. הצוות ליווה את החיילים, דאגו שתהיה להם סדנא טובה נעימה ומועילה, הציג להם את מגוון השירותים והפעילות של מרכז צעירים, והזמין אותם להגיע למרכז צעירים להמשך ליווי אישי באזרחות.  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש