מיומנות, גב רפואי וחומרים שאושרו על-ידי FDA: אלו הכללים שיעזרו לכם לבחור היכן לקבל טיפולים אסתטיים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/2/2022 14:56 ● ערב ערב 2064
שוק הטיפולים האסתטיים רושם עליות חדות בכמות הפניות והדרישה לביצוע הליכים שונים. כתגובה לעלייה הזאת הגיעה גם עלייה בהיצע של המכונים והמטפלים שמציעים את הטיפולים. איך תדעו לבחור נכון אצל מי להפקיד את הנכס היקר לכם מכל?
מיומנות, גב רפואי וחומרים שאושרו על-ידי FDA: אלו הכללים שיעזרו לכם לבחור היכן לקבל טיפולים אסתטיים
תגיות:

ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של רשת כללית אסתטיקה

עולם הרפואה האסתטית משתנה ולומד כל הזמן, לצד מגוון הניתוחים הפלסטיים, מוצעים היום בשוק עשרות טיפולים אסתטיים שאינם דורשים חדר ניתוח, אך יכולים בהחלט לעזור בטשטוש פגעי הזמן, תיקון של פגמים מולדים או מתאונה ועוד. שוק "הבוטוקס" והזרקות חומרי המילוי שהיה נחלתן הבלעדית של הנשים נפתח גם לגברים ולעיתים נדמה שכולם פנו לטיפול כלשהו.

בעשור האחרון גדל מספר הפונים לטיפולי הפנים פי 700 בארה"ב בלבד. בין הטיפולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא: טיפולים בגלי רדיו או קרני לייזר, מזותרפיה לטשטוש צלקות אקנה ושיטות להעלמת כתמים ופיגמנטציה, וכאמור גם הזרקות חומרי מילוי לשפתיים ולפנים כמו חומצה היאלורונית או שומן עצמי, בוטוקס ועוד.

הטיפולים מציעים ערך ברור - תוצאות טובות (מראה חיצוני והרגשה פנימית משופרים) בלי החובה להיכנס מתחת לסכין הניתוחים בעלות גבוהה ובהפסד של ימי עבודה. אך בכל אלה אין בכדי להפחית מהסיכונים הקיימים גם בהליכים הללו. אם תעקבו אחר הפרסומים בתקשורת, תוכלו למצוא אחת לכמה שבועות, ידיעות על שרלטנים כאלה או אחרים אשר מבטיחים למטופלים והמטופלות הבטחות על תוצאות בלתי אפשריות, ומותירים אותן עם צלקות נפשיות ופיזיות.

כדי שתוכלו לפנות לטיפול אסתטי ולהיות בטוחים שתצאו מהצד השני עם חיוך, עשו לכם רשימה של ארבעה כללים שיסייעו בבחירת הגוף בו תקבלו את הטיפול:

  1. לא לוותר על פגישת התייעצות מקדימה – גם אם אומרים לכם שזהו הליך פשוט וללא סיכונים, תמיד חשוב לפגוש את הרופא לפחות פעם אחת לפני הטיפולים, ולהבין ממנו במה כרוך התהליך כולו. בפגישה זו תוכלו גם להתרשם מהרופא - מהדרך בה הוא מדבר, מידת הרצינות, ההבטחות שלו, וכמובן הארגון שבו האו עובד. אלה יספרו לכם על המקצועיות, המומחיות, הוותק והניסיון המקצועי שלו ויסייעו לכם לדעת אם בחרתם נכון.
  2. שימוש בחומרים מאושרים – הזרקות חומרי מילוי הם הטיפולים הפופולריים ביותר בעולם האסתטיקה, פעמים רבות כאשר דברים משבשים, מתברר כי הסיבה לכך היתה שהחומרים שבהם נעשה שימוש לא אושרו לשימוש על ידי הגופים המפקחים - משרד הבריאות בישראל, CE של האיחוד האירופי ו-FDA של מנהל המזון והתרופות האמריקני. דרשו מהרופא שלכם להוכיח כי החומרים בהם הוא עושה שימוש אכן אושרו על ידי גופים אלו.
  3. גב רפואי – גם כאשר לא מדובר בניתוחים לכל דבר, עדיין ישנם סיכונים בעצם ההתערבות בתהליכים טבעיים. במקרים כאלה חשוב שתוודאו כי לגוף שבו בחרתם לעבור את הטיפולים ישנו גב רפואי שיכול לתת מענה לכל תקלה אם תתרחש.
  4. לבחור את הרופא המתאים – בשוק שבו ישנם כל כך הרבה רופאים ומטפלים, הקפידו לבחור רק ברופאים  וברופאות שעברו קורסים והשתלמויות מתאימים והם מתמחים ומומחים ברפואת עור או בכירורגיה פלסטית. זכרו שקוסמטיקאים וקוסמטיקאיות אינם רופאים ורופאות. עשו לכם כלל אצבע – ואל תקחו סיכונים על הפנים שלכם. אל תקחו סיכונים על חשבון הפנים שלכם.

למידע נוסף


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש