מגוונים את מקורות התעסוקה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/2/2022 05:07 ● ערב ערב 3056
כחלק מפעולות שמקדם ראש העירייה – אלי לנקרי לגיוון מקורות התעסוקה, פנה ראש העירייה לסגן ראש הממשלה ושר הביטחון – בני גנץ, בבקשה לבחון הקמת מפעל ביטחוני באילת. "הקמת מפעל של אחת מהתעשיות הביטחוניות תסייע מאוד לעיר הפריפריאלית ביותר במדינה ותוכל להוות עוגן חשוב בעיר".
מגוונים את מקורות התעסוקה
תגיות:

בהמשך לפגישה שקיים ראש העירייה עם סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בה דנו השניים בנושאים חשובים לעיר, פנה אליו שוב ראש העירייה והפעם בעניין גיוון מקורות התעסוקה. במכתבו הדגיש ראש העירייה, כי אילת משוועת לגיוון ולהרחבת מקורות התעסוקה, נושא אשר מהווה את אחד מהאתגרים הגדולים של העיר. "ההישענות הגדולה של כלכלת העיר על תעשיית התיירות מהווה סיכון גדול, ומגפת הקורונה חידדה זאת, עת העיר הגיעה ל- 75% אבטלה, לקריסה של מאות עסקים ולאיום ממשי על יציבותה" כתב ראש העירייה והוסיף: "הקמת מפעל של אחת מהתעשיות הביטחוניות תסייע מאד לעיר הפריפריאלית ביותר במדינה להתמודד עם אתגר זה ותוכל להוות עוגן חשוב בעיר".

עוד ציין ראש העירייה במכתב, כי רוב גדול של ערי ישראל נהנה באופן כזה או אחר מהתעשיות הביטחוניות הפועלות בשטחן, מעסיקות יותר מ- 150 אלף עובדים ותורמות משמעותית לתעסוקה ולכלכלה שלהן. מעבר להיבט הציוני והאסטרטגי, ציין ראש העירייה כי קיימת גם כדאיות כלכלית וזאת בשל העובדה, כי לפי הפרסומים כמעט מחצית מהיצוא הביטחוני מיועד למדינות אסיה ואפריקה וכיום עם הסכמי השלום החדשים - הסכמי אברהם, צפוי גם לגדול היצוא למדינות המפרץ. בעניין זה הדגיש ראש העירייה, כי נמל אילת יכול וצריך להיות השער הטבעי בלי לעבור בתעלת סואץ כפי שקורה כיום ובחיסכון כספי גדול זאת לצד יתרונות משמעותיים כלכליים נוספים שיש לאילת להציע. "בכך גם ניתן יהיה לחזק את פעילות הנמל וגם להביא בשורה עצומה לעיר ולתושביה".

כבר תקופה ארוכה בה פועל ראש העירייה לגוון ולהרחיב את מקורות התעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית כולל מפעל ראשון שיקום בקרוב לפיתוח תעשיית מזון מן הים. תחומים נוספים הם תחומי ההייטק, הלוגיסטיקה ותעסוקה מרחוק המאפשרת לגור באילת ולעבוד מרחוק. הקמת מפעל כאמור של אחת מהתעשיות הביטחוניות תסייע לעיר אילת עם האתגר בו עיקר המועסקים הם בתעשיית התיירות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש