אילת עיר הנדל"ן

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/2/2022 14:50 ● ערב ערב 3055
שוק הנדל"ן הישראלי בוער וצומח בקצב עקבי וגבוה מזה שנים רבות, אך בדיוק מסיבה זו הוא אינו אטרקטיבי או רלבנטי עבור אנשים רבים, בפרט משקיעים בסדרי גודל שונים המחפשים אחר תשואה אטרקטיבית ובטוחה יחסית, במקום בו המחירים אינם כבר בשמיים, כמו מרכז הארץ. אילת היא מבחינות רבות עיר הנדל"ן, המספקת כיום אפשרויות ששווה מאוד להכיר
אילת עיר הנדל''ן
תגיות:

מדוע דווקא אילת מהווה יעד אטרקטיבי ביותר בשנים האחרונות עבור משקיעים מקומיים וחיצוניים גם יחד? מה הופך את בירת התיירות הדרומית של המדינה למרכז נדל"ן "חם" ומהם הגורמים שהופכים את ההשקעה בעיר למתבקשת ובעלת פוטנציאל גבוה במיוחד?

 

המרחק ממרכז הארץ כיתרון בשוק הנדל"ן של היום

 

אחד הדברים שמייחדים את אילת והופכים אותה ליעד נדל"ני אטרקטיבי במיוחד כיום הוא דווקא המרחק שלה ממרכז הארץ. במהלך העשורים האחרונים הלך מרכז הארץ והתרחב בצורה מהירה, במיוחד מבחינת נדל"ן ומחירי נכסים. מחיריהן של דירות במרכז תל אביב לפני עשר ועשרים שנים הם כיום המחירים של דירות במה שנחשב בעבר לפריפריה, ומגדרה ועד לחיפה קשה מאוד למצוא כיום נכסי נדל"ן במחירים סבירים, שלא לומר נמוכים. בלי להיכנס לדיון המורכב האם משק הנדל"ן בארץ נמצא במצב של בועה או לא, ניתן לומר כי בפועל מזה שנים רבות שהמחירים במרכז הארץ הולכים ועולים במהירות, ומה שנחשב מבחינה זו ל"מרכז" הוללך ומתרחב במהירות. אפילו במה שנחשב לפריפריה הצפונית, דוגמת אזורים כמו עפולה או נהריה, מחירי הנדל"ן כבר גבוהים ביותר בהשוואה ללפני כמה שנים בלבד, ולכן מבחינות רבות מאבדים מהאטרקטיביות שלהם בעיניהם של משקיעים, כמו גם מבחינתם של רוכשי דירות למטרות מגורים.

מבחינה זו לאילת יתרון משמעותי – מצד אחד היא ממוקמת הרחק מהמרכז, באזור אליו התייקרויות הנדל"ן המוטרפות של העשורים האחרונים עדיין לא הגיעו, או לפחות לא באותה מידה. מצד שני, מדובר בעיר מפותחת ועשירה באלמנטים המבטיחים גם המשך פיתוח עתידי, מקורות הכנסה יציבים המספקים תעסוקה לאינספור אנשים וכו'. כך, ניתן למצוא בה נכסים במחירים סבירים ואטרקטיביים ביותר, עם פוטנציאל צמיחה והתייקרות עתידית משמעותי.

 

שילוב אטרקטיבי בין נדל"ן במחירים סבירים לתשואה עתידית גבוהה

 

אילת עיר הנדל"ן, היא העיר הגדולה ביותר ומבחינות רבות הבירה של האזור הדרומי של ישראל, ובפרט נחשבת לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר במזרח התיכון כולו.

מחירי הנדל"ן הסבירים שניתן עדיין למצוא בעיר (וכאמור – ביחס למרכז מדובר במחירים נמוכים ביותר) בשילוב עם פוטנציאל התשואה העתידית הטמון באזור, הופכים את ההשקעה בנדל"ן באילת לאטרקטיבית ביותר מבחינות שונות.

ואכן, בשנים האחרונות ניתן לראות תנופת פיתוח משמעותית באילת, הן מבחינת תיירות ועסקים והן מבחינת בנייה למגורים. הן משקיעים והן אנשים המעוניינים להתגורר באילת מזרימים הון לעיר, ובצדק. בשנים הקרובות אין להתפלא אם נצפה בצמיחה מהירה במחירי הנדל"ן באילת, כך שמי שמצטרף לחגיגה היום עשוי להרוויח מכך, ובגדול.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש