משדרגים את חופי אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 28/1/2022 09:41 ● ערב ערב 3053
רצועת החוף של אילת המשתרעת מטאבה לעקבה תשנה את פניה עם תחילת עבודות, שמקדמת העירייה במימון וביצוע של משרד התיירות כחלק מהתכנית האסטרטגית לשדרוג רצועת החוף. העבודות שהחלו בשבוע שעבר בחוף אלמוג והשבוע ממשיכות בחוף הצפוני כוללות פיתוח חופים ברמה גבוהה, ביצוע ביסוס ומערכי הגנה מפני סערות, הקמת מבני שירותים ומלתחות, סוכות הצלה וחדרי עזרה ראשונה, תאורה וגינון. שלב א' של העבודות מתבצע במספר חופים במקביל ויימשך כשנה. בהתאם להנחיית ראש העירייה – אלי לנקרי תצומצם, ככל הניתן, הפרעה לעסקים לאורך החופים ותישמר שגרת החיים והבילוי בחופים הן לתושבי העיר והן לנופשים בה.
משדרגים את חופי אילת
תגיות:

שר התיירות – יואל רזבוזוב ציין, כי המשרד רואה חשיבות רבה בהשקעה בתשתיות התיירות בעיר, במטרה לשקם את הענף וכלכלת העיר, שנפגעה קשות כתוצאה ממשבר הקורונה והסערות שפקדו את החופים בשנים האחרונות. השר הוסיף, כי "פיתוח רצועת החוף של אילת הוא מיזם שישפר משמעותית את חווית התייר ויביא למימוש הפוטנציאל התיירותי של העיר. לכן גם בתקופה זו אנו פועלים להכנת התשתיות ליום שאחרי הקורונה וממשיכים להשקיע בפרויקטים בעלי ערך אסטרטגי לאומי וכלכלי למדינתנו בכלל ולעיר אילת בפרט".

ראש העירייה – אלי לנקרי ברך על תחילת העבודות שיהפכו את רצועת החוף של אילת מטאבה לעקבה כולל טיילת השלום המשתרעת לכל אורכה לאחת היפות בעולם, במפרץ המוכתר מבין היפים בעולם. "חופי אילת הם נכס אסטרטגי כחלק ממפרץ אילת שהוכתר מבין היפים בעולם ושונית האלמוגים מבין המרהיבות בעולם" אמר ראש העירייה והוסיף: "שדרוג רצועת החוף יעצים את חווית הנופש והבילוי בחופים לתושבי אילת ולמיליוני הנופשים שפוקדים אותה מידי שנה ויבטיחו שמירה על רצועת החוף כמשאב טבע לאומי".

העבודות המתבצעות בעת הזו בחוף אלמוג ובחוף הצפוני בעלות של 80 מיליון ₪ כוללות עבודות חפירה, הגבהת שבילים, תאורה, ריצופים, סככת מצילים, הזזת קורות ועוד. העבודות מתבצעות כאמור במספר חופים במקביל ובשלושה שלבים מתגלגלים. בחוף אלמוג משמורת האלמוגים ועד לתחנה לזיהום לים וברצועת החוף הצפוני מקיסוסקי עד שובר הגלים המערבי של המרינה. העבודות מתבצעות רק בשטח החוף ובגידור מלא.

 

 

עבודות אלה הינן חלק מתכנית אסטרטגית רב שנתית, שמקדמת העירייה לפיתוח רצועת החוף של העיר מטאבה לעקבה, במימון משרד התיירות ובעלות המוערכת בכ – 800 מיליון ₪. את התוכנית לפיתוח רצועת החוף גיבשה עיריית אילת ביחד עם משרד התיירות בליווי משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף, מתוך ראיה בחופי אילת כנכס לאומי אסטרטגי של העיר.

התכנית מגדירה תפיסה תיירותית המחברת בין מרחב תיירותי תוסס ושוקק חיים בחלקה הצפוני של העיר לבין חלקה הדרומי הטבעי המציע שקט ורוגע מול חופים מרהיבים. תפיסה תיירותית זו, המחברת בין ניגודים אלו, תמציא מחדש את החוויה התיירותית שמציעה העיר למבקריה וכנגזרת מכך תביא לפתיחתה לקהלי יעד חדשים ולהגדלת מספר המבקרים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת