הורי קטין יפוצו במאות אלפים בתום מאבק משפטי שהכיר באבחון שגוי של המכון להתפתחות הילד

מאת: תוכן שיווקי ● 27/1/2022 10:12 ● ערב ערב 2064
הוריו של קטין מאילת יקבלו 358,824 ₪, לאחר שתביעתם את המוסד לביטוח לאומי, באמצעות עו''ד דן סודאי, התקבלה, ובנם שהוכר בתחילה כבעל הפרעות התנהגותיות בלבד, אובחן על הרצף האוטיסטי ● הליך זה הביא לסיומה האופטימי סאגה ארוכה וקשה אותה עברה המשפחה בשל האבחון השגוי ●  עו''ד סודאי: ''על המרכז להתפתחות הילד לנקוט במשנה זהירות ולהיות ערים וקשובים לתחושות ההורים המכירים את ילדם טוב מכל''
הורי קטין יפוצו במאות אלפים בתום מאבק משפטי שהכיר באבחון שגוי של המכון להתפתחות הילד
לאחר קביעת המוסד לביטוח לאומי, מתכוונים הוריו של הקטין להגיש תביעת רשלנות

שש שנות מאבק וסבל עברו על משפחה אילתית, שבנה לא הוכר כמאובחן על הרצף האוטיסטי, שנים בהם חוו הילד ומשפחתו קושי אמיתי בשילובו במסגרות וכן נמנעה מהם קצבת הנכות המגיעה לו כדין. היה זה ההליך המשפטי בו נקטו ההורים,  שהביא לשינוי ההחלטה ואשר סלל את הדרך לפיצוי ניכר והכרה מלאה בזכויות הילד.

 

אין כמו תחושת הבטן של אמא

 

סיפורם של ההורים החל לפני שש שנים. כאשר הקטין, אז בן 3, הובא על ידי אמו לרופא המשפחה לאחר שלא חש בטוב והתנהג בצורה מוזרה. המלצת רופא המשפחה, לאור דפוסי התנהגותו של הילד, שהניח את ידיו על אוזניו וצעק, היתה לגשת עמו למרכז להתפתחות הילד.

מספר חודשים לאחר מכן, האירה הגננת בגן את עיני ההורים כי ילדם סובל מבעיות תקשורת, צועק ללא סיבה וסוגר את אוזניו לעיתים תכופות. אז פנתה האם למרכז להתפתחות הילד, שם החל לעבור בדיקות ואבחונים לצד טיפולי ריפוי בעיסוק אשר נמשכו תקופה ארוכה.

באבחון הראשון שנערך לילד על ידי מנהלת המרכז להתפתחות הילד יחד עם פסיכולוגית מטעם המרכז, נקבע כי הוא סובל מבעיות קשב וריכוז בלבד, וזאת בניגוד לתחושות האם כי בנה ככל הנראה נמצא על הרצף האוטיסטי. האם מצדה התעקשה כי יש לבצע בדיקה מעמיקה ומקיפה יותר כולל היוועצות עם מומחה נוירולוגי, מכיוון שלדבריה, היא בתור אמא מרגישה כי משהו אינו תקין בכל הנוגע להתנהגותו ולהתפתחותו של הילד.

חרף מאבקה של האם מול הגורמים הרפואיים, לרבות המרכז להתפתחות הילד, עלה הקטין לכיתה א' ושובץ במסגרת חינוכית שאינה תואמת את צרכיו.

אי התאמת מסגרת התואמת את צרכיו של הילד כמעט וגבתה מחיר נוראי מהוריו. בשנת 2018, בעת שהיה בכיתה א' והמשיך לפעילות הצהרון בשעות אחה"צ ללא מלווה או מסייע כנדרש, הבחינו כי הילד אינו נמצא בשטח הצהרון ולאחר חצי שעה מורטת עצבים, הוא נמצא כשהוא משוטט בסמוך לקניון 'מול הים', מרחק של 3 ק"מ משטח הצהרון.

 

עו"ד דן סודאי: "אני מרוצה מאוד מקביעת המוסד לביטוח לאומי"

 

סיום אופטימי לסאגה המשפטית

 

הוריו, אובדי עצות, פנו למוסד לביטוח הלאומי על מנת למצות את זכויותיו הסוציאליות, שכן, מהרגע שהמרכז להתפתחות הילד ושאר הגורמים הנוגעים בדבר, דחו את טענותיה של האם, הוריו נאלצו לשאת בעלויות כספיות משמעותיות לצורך סיוע מצד שלישי לבנם.

המוסד לביטוח לאומי דחה אף הוא את טענות ההורים וקבע כי בנם אינו תלותי מבחינה פיזית וקוגנטיבית ואין הם זכאים לגמלת נכות ומיצוי שאר זכויותיו של הילד על פי חוק.

בשלב זה פנו הורי הקטין לעו"ד דן סודאי ולאחר בחינת התיק הרפואי, פנה עו"ד סודאי בשם הקטין באמצעות הוריו, בתביעה לגמלת ילד נכה מול המוסד לביטוח לאומי, על מנת שזה יכיר בליקויו של הקטין.

לאחר ניהול הליך מוצלח אשר כלל איסוף ממצאים רלוונטיים לרבות חוות דעת נוירולוגית אשר העלתה ממצאים ברורים שלפיהם הילד נמצא על רצף האוטיזם בתפקוד גבוה, הצליח עו"ד סודאי לגרום לביטוח לאומי להכיר בליקויו של הילד וזאת לאחר שביטוח לאומי קיבל את מלוא טענותיו וקבע את נכותו של הילד בשיעור 100% וכי הוריו יקבלו סך של 358,824 ₪ לצד מימוש כלל זכויותיו של הילד בגין ליקויו עד הגיעו לגיל 18.

 

השלב הבא תביעת רשלנות

 

כעת, לאחר קביעת המוסד לביטוח לאומי, מתכוונים הוריו של הקטין באמצעות עו"ד סודאי, להגיש תביעה נוספת בגין רשלנות רפואית מטעם הגורמים הרלוונטיים אשר אבחנו בצורה שגויה את מצבו של הילד וגרמו לקטין ולהוריו נזקים רבים.

עו"ד דן סודאי: "אני מרוצה מאוד מקביעת המוסד לביטוח לאומי חרף העובדה שהמרכז להתפתחות הילד סירב בכל תוקף להכיר בליקויו של הקטין ובשל כך לא הותאמה מסגרת התואמת את צרכיו, ולאחר שנים מתישות, הורי הקטין יכולים לרשום לעצמם כמה רגעים של נחת לקראת האתגר המשמעותי ביותר שלהם והוא להמשיך ולגדל את ילדם אשר נמצא על רצף האוטיזם בתפקוד הגבוה ביותר על המרכז להתפתחות הילד לנקוט במשנה זהירות ולהיות ערים וקשובים לתחושות ההורים המכירים את ילדם טוב מכל".

עו"ד דן סודאי 053-5361130

משרד: 08-6677900

dan@sudaei-law.co.il

פייסבוק: דן סודאי עורך דין

(מודעה)


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש