מסלול 4X4 ל'מעלה סיירים'

מאת: מערכת יום יום באילת ● 15/1/2022 13:00 ● ערב ערב 2064
משך הטיול – כשש – שבע שעות.
מסלול 4X4 ל'מעלה סיירים'
מעלה סיירים צילום: רובי 232 לויקיפדיה
תגיות:

המסלול מתחיל מכביש הערבה צפונה. ב'באר אורה', נפנה שמאלה.

בכביש הפנימי, סמוך לשער המקום, נפנה ימינה לכביש הערבה הישן, ניסע לכיוון צפון, עד שנגיע לסימון הכניסה. ל'מעלה סיירים' נפנה בהסתעפות מערבה אל 'נחל רחם' (סימון שבילים כחול) ונמשיך בנסיעה כ – 5 ק"מ במעלה 'נחל רחם'. כאן, ניתן לראות בבירור את קווי ההעתק של הנחל ואת שיחי 'הצלף' הגדולים, הממוקמים על שתי הגדות כל ימות השנה.

סמוך למפגש עם 'נחל עתק', ניתן בדרך כלל לראות שפני סלע ויעלים החיים באזור.

במפגש עם 'נחל עתק' נפנה ימינה (מערבה), לפי סימון השביל הכחול. הדרך ברורה וקשה לטעות, כדאי לעצור לחנייה קצרה ולצלם את הקימוט הגאולוגי המפורסם של השכבות בדופן הוואדי.

ליד 'קניון עתק' נלך במסלול רגלי של כ – 20 דקות, לאורך סידרת מפלים יבשים של הקניון. זהו מסלול מרשים ביותר המתאים גם למי שאינו מיטיב לכת. במקום מתגלית לעיננו תופעת טבע ייחודית המכונה – 'אצבע אלוהים', הנראית כמו קימוט של שכבות גיר. הדבר משווה צורה של אצבע המופנית כלפי מעלה. בהמשך המסלול מערבה (תוך שילוב מהלך ספיישל), נעלה בנסיעה איטית אל 'מעלה סיירים' המפורסם, לכיוון 'נחל בטמים', שם נתחבר ימינה (צפונה) לדרך עפר, בסימון שביל שחור. מומלץ לנהוג עד למגרש החנייה ליד האנטנה שב'הר ברך'. נצעד כ – 5 דקות ברגל לאחד המצפים היפים בעולם ונראה ממרומי ההר את כל 'פארק תמנע'.

נמשיך בנהיגה אל 'וואדי מילחאן' (באר מלחן), באר עגולה בעלת דפנות בטון עליה מכסה עם פתח מלבני לשאיבת מים, משם נתקדם לאורך הגדר המזרחית של בסיס עובדה, עד שנגיע למפגש עם הכביש הנכנס ל'שחרות'.

ננהג לכיוון אתר רוכבי הגמלים ב'שחרות', ניתן להזמין כאן ארוחת צהריים מפנקת, נקנח בתה בדואי בתצפית המופלאה מעל הערבה וננוח.

נהגים מיומנים יכולים לאחר מכן לרדת מכאן לאט דרך 'מעלה שחרות', לכיוון 'יטבתה' (חצי שעת נהיגה). כשמגיעים לכביש הערבה פונים דרומה וחוזרים לאילת כחצי שעת נסיעה.

 

בעקבות ריבוי התאונות בטבע ולרווחת המטיילים: קק"ל בהנחיות לטיול בטוח

בימים האחרונים אירעו מספר מקרים מצערים בהם מטיילים נפגעו בעת שהייתם בחיק הטבע. קרן קימת לישראל קוראת לציבור לטייל בבטחה ויוצאת בהנחיות חשובות לטיול בטוח לרווחת המטייל הישראלי.

אורי שמואלי, מנהל בטיחות ארצי בקק״ל: "שמירה על כללי בטיחות יכולה להציל חיים. יש להישמע להוראות הבטיחות המופיעות בכניסה ליערות ולאתרים קולטי קהל. אנו קוראים לציבור- הקפידו על שתיית מים, הליכה בטוחה- כולנו רוצים לעבור את הקיץ בשלום ולחזור הביתה בבטחה".

  • הימנעו מכניסה למקומות שאינם מוכרזים - בורות, מערות ואפילו מבנים שאינם תחת פיקוח עלולים להיות סכנה ממשית וחל איסור כניסה מוחלט למקומות אלו.
  • יש להצטייד בכמות מים מספקת לכל מטייל שההמלצה היא לפחות 3 ליטרים לכל מטייל.
  • צאו עם סוללה מלאה בנייד - על מנת לשמור על היכולת לתקשר בצורה רציפה עם כוחות ההצלה במקרה אסון.
  • בהתאם לגורמים הממונים על הכבאות בישראל חל איסור מוחלט להדליק אש ביערות והשטחים הפתוחים - בהתאם להנחיית נציב כבאות ראשי לישראל בעקבות חשש כבד משריפות המטיילים מתבקשים שלא להדליק אש בשום צורה שהיא במהלך השהייה בטבע.
  • לא להפוך סלעים - מלבד הסכנה הגופנית הקיימת בהרמת פרטים כבדים הנמצאים בטבע, מתחת לסלעים מסתתרות חיות שעשויות להיות מסוכנות וארסיות, על כן חל איסור מוחלט להרימם.
  • הפסקות מרובות בצל - על מנת לשמור על טמפרטורת גוף תקינה ולהימנע ממקרי התייבשות או מכת חום, מלבד שתיית מים רצוי לבצע הפסקות יזומות בכל שעה עד שעה וחצי בצל.
  • תכנון מסלול מראש - תכנון מסלול ההליכה והכרת השטח הם קריטיים לשמירה על הבטחון והבטיחות ויכולים לסייע בהתאמת נכונה של אופי המטיילים לאופי הטיול שרוצים.

קק״ל מאחלת לכם בילוי מהנה בשטח הפתוח וכמובן לא לשכוח לפנות עמכם את הפסולת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש