מסדירים את החופים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 7/1/2022 09:11 ● ערב ערב 3050
לאחר מאבק ארוך לפינוי החופים מאוהלים, קרוואנים ושאר מחסות, מאבק שהחל עם פינוי רצועת חוף מפרץ השמש מדרי חוף ששהו שם משך שנים והמשיך עם פינוי רצועת החוף הדרומית, מתבצע בעת הזו מהלך לפינוי הלגונה המזרחית וחלקו הצפוני של חוף מפרץ השמש בהם שוהים כ - 200 קרוואנים שלא למטרת נופש. תהליך הפינוי כלל מתן התראות שחולקו על ידי סיירת התיירות בעירייה, במסגרתם התפנו באופן עצמאי עשרות קרוואנים. ראש העירייה – אלי לנקרי: ''נמשיך לפעול בנחישות להסדרת החופים לצד מתן מענים גם לתיירות האלטרנטיבית עם הכשרת פארק הקרוואנים ומתחם התיירות המדברית''.
מסדירים את החופים
תגיות:

פינוי החופים מתבצע בהתאם לחוק עזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים), התשמ"ב-1982, במסגרתו חל איסור להציב מעונוע (קרוון מגורים נייד, נגרר או ממונע) על שפת הים במשך כל שעות היממה ובכל ימות השבוע, למעט במקומות מוסדרים, שבהם התיר ראש העירייה בכתב את העמדת המעונוע ולפי תנאי ההיתר. מקומות אלה כפי שהותרו על ידי העירייה הם רק בשטח המסומן צפונית לחוף מפרץ השמש ולמטרות נופש בלבד. עוד ראוי לציין, כי השכרת קרוואן טעונה רישוי לפי צו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשע"ג 2013 (פריט 86 א' כלי רכב והשכרתם). בעל קרוואן המחזיק ביותר מקרוואן אחד המשמש אותו להשכרה, נדרש להציג מקום בו הוא מאכסן את הקרוואנים בזמן שאינם מושכרים. בעניין זה יודגש, כי העמדת קרוואן שאינו מאויש הינה בניגוד להוראות חוק העזר, והוא יפונה ובעליו ייקנסו בהתאם.

כאמור במסגרת עבודות הפינוי, קיבלו כל השוהים בלגונה התראה לפינוי תוך 48 שעות, לאחריהם החלה העירייה באכיפה. במסגרת זו, פונו מרצון עשרות קרוואנים שבעליהם השאירו אחריהם פסולת רבה הכוללת רהיטים ישנים, מחסות, ציוד ישן ולכלוך רב. את הפסולת פינתה העירייה באמצעות מחלקת פינוי אשפה בעירייה בשיתוף קבלן הניקיון.

לצד פינוי הקרוואנים נערכת העירייה לפתוח כבר בפסח הקרוב את מתחם הקרוואנים החדש בחוף המזרחי סמוך לחוף מפרץ השמש. המתחם שהוכשר על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) כולל 52 מקומות עגינה כולל מקומות חניה, מקלחות, פארק משחקים ועוד. בנוסף החלו עבודות תשתית לבניית מתחם התיירות המדברי בשטח הקרולינות לשעבר מול רצועת החוף הדרומי. המתחם שישתרע על שטח של 21,000 מ"ר ייבנה בקונספט של תיירות שיתופית ויציע מגוון סגנונות לינה, ביניהם קמפינג עצמאי, אוהלים רגילים ומשפחתיים, אוהלים ממוזגים עם מקלחות ושירותים משותפים, ועד לאוהלים יוקרתיים עם בריכה משותפת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש