כביש האהבה נפתח לתנועה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: ● 28/12/2021 16:11 ● ערב ערב 3048
היסטוריה נוספת נרשמה השבוע באילת עם חיבור ראשון של שכונת השחמון לחופיה של אילת ● אלי לנקרי: ''זה אחד הכבישים המרגשים ביותר בעיר אילת שצופה כולו למפרץ. הכביש יקל על העומסים בשעות השיא ויקצר את הדרך לים לתושבי השכונה בפרט ולתושבי העיר בכלל''
כביש האהבה נפתח לתנועה
צילום: יוד צילומים
תגיות:

לאחר שני כבישי רוחב חדשים שחוצים את שדה התעופה הישן ומחברים בין אזור התיירות ללב העיר, נפתח השבוע כביש האהבה המקשר בין מערב למזרח ומוביל היישר לחוף הדרומי של העיר. הכביש יהיה המשך טבעי של שדרת האהבה המובילה מהרי הגרניט של אילת לחופיה הקסומים של העיר.

בטקס פתיחת הכביש שהתקיים היום (28.12) ברך ראש העירייה – אלי לנקרי, בהתרגשות "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה" והודה בדבריו לקודמו – מאיר יצחק הלוי ולכל הגורמים שפעלו מרמת התכנון דרך הביצוע ובמיוחד לגורמים שהאיצו מהלך לבקשתו, בזכות כך נפתח הכביש לרווחת התושבים מוקדם מהמתוכנן. בדבריו ציין ראש העירייה, כי זהו כביש מחבר ראשון בשכונת השחמון. כביש נוסף יחצה מרובע 6 עד לנמל אילת ובהמשך יושלם כביש עוקף מערבי, שיתחבר לנחל הגרוף ויגיע גם הוא עד לנמל. גם רבני העיר שהיו שותפים לגזירת הסרט ברכו את כולם בברכת השם ובברכת הדרך.


צילום: יוד צילומים


כביש האהבה (כביש 1000) המתחיל בכיכר אהבה המצטלבת בין רחובות חטיבת הנגב/דרך הגיא ועד לכביש 90 סמוך לחוף הדקל, משתרע לאורך 800 מטרים והוא דו מסלולי דו נתיבי. רוחב כל נתיב 3.5 מטר. את העבודות ביצעה העירייה באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) על ידי הקבלן י.לרר, קבלן משנה ס. נופי, כחלק מעבודות לפיתוח רובע 2 הצופה כולו למפרץ אילת. עלות העבודות 17 מיליון ₪. בהמשך מתוכנן פיתוח הכביש כולל שביל אופניים, מדרכות וגינון. עוד בקרוב יחלו עבודות להרחבת כיכר חוף הדקל בחלקו התחתון של הכביש, באופן שיאפשר תנועה דו נתיבית שתכיל את התנועה משני הכבישים (כביש האהבה וכביש 90). הכביש ממשיך למעשה את שדרת האהבה שמתחילה מגשר שחמון עליון שם נמצא פסל האהבה כאשר לכל אורך רחוב דרך הגיא הנושק לוואדי שחמון פזורים פסלי אהבה עד לכיכר האהבה הממוקמת כאמור בין רחובות חטיבת הנגב ודרך הגיא. כביש האהבה יהיה כאמור המשך טבעי של הדרך המובילה מהרי הגרניט לחופיה הקסומים של העיר.

כאמור זהו כביש רוחב שלישי החוצה את העיר והראשון להיפתח בתוך שכונת השחמון. כזכור לפני שנה נרשם רגע היסטורי באילת עם פתיחת שני כבישי רוחב המחברים בין שני חלקי העיר אילת ממערב למזרח דרך שטח שדה התעופה הישן הממוקם בלב העיר. כביש האהבה יחבר גם הוא את שכונת השחמון לחלקה הדרומי של אילת ויקל בעומסי תנועה הניכרים בעונות השיא בכביש 90 ובעיקר יקל על תושבי השחמון בדרכם אל ומחופי אילת.

צילום: יוד צילומים


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת