אילת מובילה מבין הרשויות הממחזרות אריזות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 17/12/2021 11:01 ● ערב ערב 3047
העיר אילת שהיתה בין הערים הראשונות שהצטרפו למהפכת מיחזור האריזות, ממוקמת זו השנה השלישית ברציפות במקום ה – 3 מבין הרשויות הממחזרות אריזות. בשבוע שעבר התקיימה חגיגה כתומה באילת עם ציון יום המיחזור לישראל, במסגרתו פקדו נציגים של תאגיד "תמיר" קרוב ל – 5,000 בתי תושבים וביצעו פעולות הסברה. לצד חלוקת שקיות מיחזור ממותגות וחוברות הסברה, קיבלו משפחות ש"נתפסו" עם אריזות מופרדות לטובת מיחזור, גם שי נחמד – מטרייה ממותגת עם "דדי החתול". ראש העירייה – אלי לנקרי: "אני גאה בתושבי אילת ששומרים על הסביבה וממחזרים באהבה. בזכות כך שומרת העיר אילת על דירוג גבוה במדד הרשויות הממחזרות".
אילת מובילה מבין הרשויות הממחזרות אריזות
תגיות:

יום המיחזור של ישראל, שצוין בשבוע שעבר (8.12.21) מתקיים זו השנה השלישית, במטרה  לעודד את תושבי מדינת ישראל לקחת חלק פעיל בהפרדת הפסולת ולחזק את אמון הציבור בתהליכי המיון והמיחזור הקיימים בישראל. בכל שנה ביום המיחזור, מכריז תאגיד תמיר בבית הנשיא, על הרשויות בהן התושבים מצטיינים בהפרדת פסולת. אילת נמצאת זו השנה השלישית ברצף במקום ה- 3 במדד הרשויות בקטגוריית ערים עם ממוצע שנתי של מיחזור 310 גרם למשק בית לשבוע. המדד נקבע על פי נתוני איסוף מהפחים הכתומים (כמותי ואיכותי) ומחולק לפי קטגוריות של גודל ואופי הרשויות (רשויות גדולות, רשויות קטנות, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות).

בשבוע האחרון ולקראת יום המיחזור, נפגשו נציגי "תמיר" עם אלפי משפחות בפעילות הסברה קצת אחרת: "עברנו בין בתי התושבים, חילקנו שקיות וחוברות הסברה ופעילות לילדים. משפחות ש"נתפסו" עם אריזות מופרדות לטובת מיחזור קיבלו מאתנו גם שי נחמד – מטרייה ממותגת עם "דדי החתול"" ציינו נציגי התאגיד. במסגרת הפעילות שנמשכה 4 ימים, פקדו נציגי התאגיד, קרוב ל- 5,000 בתי תושבים. את הפעילות ליווה קמפיין שהובילה העירייה באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה שכלל מודעות, שלטים, וקמפיין ברדיו "קול הים האדום" במסגרתו התלווה לבתי התושבים גם כתב שטח של תכנית הרדיו "דרומי יומי".

בתאגיד "תמיר" מציינים, כי בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים. לחומרים אלה ייקח זמן רב להתכלות, עשרות עד מאות שנים, אם בכלל (!) אך רובן ניתנות למיחזור. בשנים האחרונות יש ביכולתו של כל אחד ואחת להקטין את כמות הפסולת שעוברת להטמנה בעזרת שינוי קטן אך משמעותי והוא הפרדת האריזות והשלכתן לפח המיחזור הכתום. לאחר שמשאית הפינוי אוספת את האריזות מהפחים הכתומים היא נוסעת אל אחת מתחנות המיון הממוקמות בראשון לציון ובעפולה שמטפלות רק בפסולת של אריזות. האריזות מועמסות על גבי מסועים לאורכם היא מתמיינת בהתאם לסוג החומר ממנו הן עשויות ומשם הן מופנות אל מפעלי המיחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

 

 

לדברי מנכ"ל תאגיד תמיר – רני איידלר: "העיר אילת חלוצה בכל הקשור לפחים הכתומים, ותמיד תיזכר כמי שהיתה בין הראשונות שהציבו את פחי המחזור. מאז שנפרסו הפחים הכתומים הראשונים ועד היום יש לנו שיתוף פעולה נפלא עם העירייה והיחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת חבל אילות. אין ספק שכשעירייה שמה לעצמה את הנושא הסביבתי בסדר העדיפויות, משקיעה משאבים ותקציבים ובשירות לתושב רואים את התוצאות. אני מברך את תושבי אילת על המקום השלישי והמכובד במדד הרשויות הממחזרות וקורא לכל תושבי אילת: הצטרפו למהפכת המחזור בישראל והגדילו את כמות האריזות המועברות למחזור באילת. הפרדת פסולת לפח הכתום היא מאמץ קטן שיש לו תרומה עצומה לסביבה".

ראש העירייה – אלי לנקרי: "העיר אילת ניחנה במשאבי טבע נדירים, המחייבים את כולנו לשמור על הטבע הסובב אותנו ועל הסביבה. זו הסיבה שאנו מבצעים פעולות רבות בחינוך, בהסברה, בניקיון, בפיקוח ובאכיפה. לצד שמירה על הסביבה החופית, הימית והמדברית, אנו מובילים לשמחתנו גם במיחזור וזאת בזכות תושבי אילת ששומרים על הסביבה וממחזרים באהבה. בזכות כך שומרת העיר אילת על דירוג גבוה במדד הרשויות הממחזרות".

בשנים האחרונות מובילה העירייה את מהפכת המיחזור תוך הגדלת כמות הפסולת המועברת למיחזור והפיכתה "ממטרד למשאב". פעולות אלה מתבצעות באמצעות היחידה לאיכות הסביבה על ידי פעילויות חינוך והסברה לצד הנגשה מיטבית של תשתיות המיחזור הן לתושבים והן לבעלי העסקים, בשאיפה להקים בהקדם מתקן קצה לטיפול בפסולת בעיר אילת.

ברחבי העיר ישנם כאמור מאות מתקני מיחזור. לטובת מיחזור אריזות מוצבים 752 מיכלים כתומים בנפח 1,100 ליטר. לטובת מיחזור בקבוקי פלסטיק מוצבים 158 מתקנים גדולים ברחבי העיר ובחופים. לטובת מיחזור קרטונים מוצבים 113 מתקני קרטון בסמוך למרכזי קניות. לטובת מיחזור נייר מוצבים 534 מיכלים כחולים. לטובת מיחזור זכוכית מוצבים 25 מתקני זכוכית ברחבי העיר ובעיקר במרכזי חנויות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש