מיגרנה - מהם התסמינים ואיך מטלפים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/12/2021 10:30 ● ערב ערב 3045
מיגרנות אינן נגרמות על ידי מצב מסוים, אלא במקום זאת, הן יכולות להיות תוצאה של מספר גורמים. הם מאופיינים בכאב ראש פועם או פועם הנמשך יותר מ-3 ימים ותסמינים כמו בחילות, הקאות, רגישות לאור ורגישות לקול.
מיגרנה - מהם התסמינים ואיך מטלפים?
תגיות:

 

מהי מיגרנה?

 

יש אנשים שמתייחסים אליו כאל כאב ראש חמור שיכול להימשך ימים שלמים עם תסמינים אחרים כמו בחילות, הקאות ורגישות לאור.

מיגרנה היא תסמונת המתאפיינת בכאב ראש חמור ולעיתים בלתי פעיל, המלווה בדרך כלל בתסמינים תחושתיים כגון כאב, עקצוץ, חוסר תחושה או קושי בתנועה של חלקים בגוף. זה ידוע גם בשם מיגרנה המיפלגית או תסמונת כאב ראש מתישה. סוג זה של כאב ראש נמשך בדרך כלל מספר שעות. זה יכול להימשך יותר מ-24 שעות במקרים מסוימים.

מיגרנה היא סוג של כאב ראש שהוא בדרך כלל פועם וחמור. זה יכול להרגיש כאילו הכאב מגיע מכל הכיוונים או מנקודה ספציפית אחת בראש. מיגרנה בדרך כלל מחמירה עם הזמן ולרוב נמשכת ארבע שעות או יותר. האינטנסיביות עולה ויורדת, אבל היא תמיד משמרת את התסמינים לכמה ימים.

 

התסמינים למיגרנה יכולים לכלול:

 

  • תחושת פעימה באזור אחד של הראש
  • מרגיש בחילה
  • נוקשות צוואר
  • רגישות לאור ולקול

 

מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית הפוגעת בעצב הטריגמינלי, העובר מגזע המוח לפנים. הוא מאופיין בכאבי ראש חוזרים ומתישים שיכולים לנוע בין קל לחוסר יכולת.

מיגרנה עלולה להיגרם מגורמים רבים, כולל גנטיקה וגורמים סביבתיים כגון מתח או שינויים במזג האוויר. הכאב של מיגרנה יכול להשתנות בעוצמתו, אך הוא מתואר בדרך כלל כפועם, פועם או שורף. לעתים קרובות יש לה הופעה דמוית הילה לפני שמתחיל כאב בראש.

מיגרנה היא סוג שכיח של כאב ראש הכולל כאבי ראש עזים חוזרים עם מאפיינים חריגים כגון הופעה דמוית הילה לפני תחילת כאב בראש ופועמים או צריבה המלווים בדרך כלל בבחילות והקאות.

מיגרנות הן לא רק כאב ראש. הם יכולים גם לפגוע בראייה שלך ולתת לך תחושה של חוסר איזון. הכאב הנלווה למיגרנה נגרם מהתרחבות של כלי דם על פני המוח שלך.

הסימפטומים של מיגרנה הם לעתים קרובות מעורפלים, מה שמקשה על אבחון המצב. הטריגרים הנפוצים ביותר כוללים רעב ועייפות, כמו גם שינויים מסוימים במזג האוויר, כמו טמפרטורות קרות או חמות.

לפעמים הם יכולים להיגרם גם ממתח וכושר גופני ירוד. מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית המשפיעה על כמעט 40 מיליון אנשים בארה"ב בלבד. הכאב ותסמינים אחרים משבשים לעתים קרובות את חייו, והם אינם מסוגלים להתמודד עם מצב זה בעצמם מכיוון שקשה להם להתמודד עם הכאב ותסמינים אחרים שמגיעים איתו בכוחות עצמם. אנשים הסובלים ממחלה זו יכולים למצוא הקלה ממצבם באמצעות שימוש בעוזרי בינה מלאכותית המייצרים תוכן ומספקים הצעות לאפשרויות טיפול במיגרנה על סמך מצבם וצרכיהם הייחודיים של החולים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש