ביקור רשות מקרקעי ישראל

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/12/2021 08:26 ● ערב ערב 3045
עם אישור תכנית המתאר העירונית, ביקרו השבוע בעיר אילת הנהלת מחוז דרום של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בפגישה עם הנהלת העירייה הוצגו התכניות העירוניות בתחומי ים ומדבר, התכנית להתחדשות עירונית וסדר השיווקים הנדרש לצרכי העיר בשנים הקרובות. מנהל המחוז שציין, כי הרשות מחויבת לעיר, לפיתוחה ולשגשוגה, נענה לבקשת ראש העירייה לבחון מכרז בינלאומי לשיווק הלגונה ולמרכז גולף באילת כדי לקדם ביצוע. עוד הוחלט לקבוע עוגנים שיבטיחו צמיחה מאוזנת של העיר אילת, ביניהם עוגנים תחבורתיים, תעסוקתיים ובריאותיים.
ביקור רשות מקרקעי ישראל
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה – אלי לנקרי בפני המנכ"ל וצוותו את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת בראשם גיוון מקורות התעסוקה כדי לאפשר צמיחה מאוזנת של העיר אילת שאינה מתבססת רק על תיירות. בעניין זה ציין ראש העירייה את תחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית וכן אנרגיה מתחדשת שמקדמת העירייה כחלק מגיוון מקורות התעסוקה וציין את החשיבות בהירתמות רמ"י בעניין הקצאת הקרקעות דוגמת פארק תעשיות מזוון מן הים. ראש העירייה הדגיש בפני המנכ"ל, כי בשיווקים הבאים נדרש לקחת בחשבון את הכיוונים הללו לצד שיווקים בתחומי תיירות.

מנכ"ל החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) – אבי כהן ציין, כי מאז נחתם הסכם הגג עם ממשלת ישראל שווקו למעלה מ – 2,000 יח"ד וכל השיווקים מצליחים (רובע 6,11,2 ושטח שדה התעופה הישן). לצד זאת הדגיש מנכ"ל חכ"א, כי יש לקדם בהקדם בניית מלונות. נציגי מינהל ההנדסה בעירייה הציגו למנכ"ל וצוותו את התכניות העירונית ביניהן: התכנית לפיתוח חוף אילת שמתחילה בימים אלה בהיקף של 60 מיליון ₪ ועוד 30 מיליון ₪ בפעימה שניה, התכנית לפיתוח המדבר הכוללת 170 פרויקטים, תכנית אב לתחבורה שתיתן מענה בדרכי הגישה לעיר, כולל עומסי תנועה בתוך העיר, חניות ותחבורה ציבורית. עוד הוצגה תכנית אב למוסדות ציבור ותכנית לב המדבר כולל התחדשות עירונית בעיר ובאזור התעשייה תוך עידוד לעירוב שימושים וסל כלים ייחודי להתחדשות עירונית.

עוד בדיון עלה עניין מתחם הגולף והלגונה המזרחית. על רקע חסמי הפיתוח הקיימים כבר שנים, נענה כאמור מנהל המחוז לבקשת ראש העירייה לבחון מכרזים בינלאומיים לקידום פיתוח הלגונה כמקשה אחת וכן להקמת מרכז גולף בדומה לעקבה וטאבה, אשר ייצרו ביחד משולש גולף שיעודד תיירות לשלוש הערים. עוד עלה לדיון קידום אטרקציות המים שעתידות להיבנות בחלקה הצפוני של העיר (סקי מים בכבלים ופארק פרה היסטורי) וקידום הקצאת קרקע לחוות סוסים טיפולית.

עוד סוכם, כי ייצא בקרוב מכרז מקב"ת (קרקע בהליכי תכנון) על שטח בית המשטרה הישן העומד כרגע ריק עם העתקת הפעילות לבית המשטרה החדש. נושא נוסף שייבחן על ידי רמ"י לבקשת ראש העירייה הוא הקצאת שטחים להקמת כפרי גמלאים לצד הדיור המוגן שאושר לאחרונה.



רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש