נהיגה בשכרות- מה הן הזכויות שלי בזמן בדיקת שכרות?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/11/2021 09:26 ● ערב ערב 3044
אחת העבירות החמורות ביותר בתחום הנהיגה, היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מדובר על עבירה מאוד חמורה, עבירה שיכולה להוביל במינימום לשלילת רישיון למשך תקופה של שנתיים ורישום נקודות. מי שנתפס בביצוע עבירה שוב ושוב, יכול לקבל עונש הרבה יותר משמעותי, כולל פסילת רישיון למשך תקופה ממושכת. אם הוא היה מעורב בתאונה עם נפגעים, אזי שזה יכול להוביל גם למאסר.
נהיגה בשכרות- מה הן הזכויות שלי בזמן בדיקת שכרות?
תגיות:

הסיבה בגינה נהג אשר נתפס בעבירה של נהיגה בשכרות יכול למצוא מתמודד עם עונשים כבדים, באופן יחסי, היא מאוד פשוטה, מדובר על עבירה שיש בה הוכחה לקלות דעת ונהיגה מסוכנת אשר יכולה להוביל לפגיעה באנשים. המטרה של המדינה היא להרתיע נהגים שלא לעלות על הכביש תחת השפעת אלכוהול ובוודאי שלא במצב של שכרות.

 

לא כל מקרה הוא נהיגה בשכרות

 

חשוב לומר, לא כל נהג ששותה לפני שהוא עולה על הכביש מואשם אוטומטית במצב של נהיגה בשכרות. החוק מגדיר בצורה ברורה מה הגבול האפשרי לשתייה. ההסבר הוא, ישנה כמות שנחשבת חסרת השפעה על הגוף או השפעה מועטה. זה תלוי בכמות האלכוהול שצורך הנהג וכן זה תלוי במאפייני גופו, משקל והיבטים אחרים. יחד עם זאת, אם הוא כן עובר את הרף המותר, אז הוא עלול למצוא את עצמו עם בעיה משמעותית מול המשטרה.

בכל מקרה, גם אם אנחנו נתפסים עם כמות אלכוהול מסוימת בגופנו, עדיין עומדים לרשותנו זכויות מסוימות שמגנות עלינו.

 

מה עלינו לעשות כשהמשטרה עוצרת אותנו לבדיקה?

 

בשביל לדעת כיצד להתנהל מול המשטרה, עלינו להבין איך מתנהל התהליך כולו. בעיקרון, הוא יכול להתנהל בשני מסלולים. אופציה אחת היא שהמשטרה תעצור אותנו לבדיקה רנדומאלית, כלומר, לא מתוך חשד ששתינו אלא כפי שהיא עושה לנהגים אחרים שנוהגים בכביש, בשעה מסוימת. בדיקות פתע. אופציה שנייה, אם המשטרה חושדת שאנחנו נוהגים בצורה מסוכנת, אז היא תבקש מאיתנו לעצור לבדיקת אלכוהול.

הבדיקה יכולה להתבצע בצורות שונות, החל מבדיקת ינשוף, ייתכן והמשטרה תבקש מאיתנו לצאת מהרכב ולראות אם אנחנו מסוגלים לעמוד ישר, ללכת כמו שצריך ועוד. אחרי כל זה, במידה ואנחנו אכן לא מסוגלים לנהוג מאחר ובגופנו יש כמויות אלכוהול גדולות, אז השוטרים יכולים לשלול את הרישיון שלנו ולקחת אותנו לתחנה להמשך החקירה.

בשלב הזה כמו בשלבים אחרים, יש לנו זכויות. עצם זה שהמשטרה עצרה אותנו לבדיקה ואף החליטה לקחת אותנו לתחנה לא אומר שאין לנו זכויות. אנחנו רשאים לדרוש שעורך דין מטעמנו ילווה את כל התהליך, אנחנו גם רשאים לבדוק האם אכן הכלים באמת השתמשה המשטרה הם אכן תקפים. בעבר היו מקרים בהם הכלים בהם השתמשה המשטרה לא באמת היו תקניים ולכן התוצאות שהם הציגו לא היו אמיתיות.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש