אושרה תכנית המתאר החדשה לעיר אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/11/2021 07:09 ● ערב ערב 3043
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה סופית את תכנית המתאר לעיר אילת. התוכנית כוללת תוספת של כ-14,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה שיגדל לכדי כ-100,000 תושבים עד שנת 2030. בנוסף מציעה התוכנית כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות. תכנית המתאר גובשה על רקע חזון העירייה, לפיו תהפוך אילת לעיר תיירות משגשגת, שתכפיל את מספר התושבים והנופשים ותגדיל משמעותית את מספר חדרי המלון וכמובן את שטחי התעסוקה תוך גיוון מקורות התעסוקה.
אושרה תכנית המתאר החדשה לעיר אילת
תגיות:

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, אישרה כאמור למתן תוקף את תכנית המתאר החדשה לעיר אילת (270/02/2), שתשמש כמסגרת התכנונית העדכנית של העיר אילת. התוכנית שהובלה על ידי אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון בשיתוף עיריית אילת ונערכה ע"י משרד פרחי-צפריר אדריכלים, מתווה מדיניות כוללת לפיתוח העתידי של העיר תוך גיבוש תבניתה העירונית, יצירת תנאים לשיפור כלכלת העיר ותושביה, שיפור המבנה החברתי והעצמת המאפיינים הנופיים והטבעיים בעיר. 

 

התוכנית כוללת תוספת של כ- 14,500 יחידות דיור, כאשר צפי האוכלוסייה בשנת היעד של התוכנית - שנת 2030, הוא כ-100,000 תושבים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על נושא ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ונקבע, כי פיתוחם של מתחמי מגורים חדשים, יידרש במקביל לתכנון של תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית של שכונות ותיקות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות.

 

אלי לנקרי - ראש עיריית אילת בירך על אישור התוכנית וציין, כי תכנית המתאר עליה שקדה הנהלת העיר שנים רבות, היא הזדמנות להפוך את אילת לעיר נחשקת למגורים, תיירות, תעסוקה ומסחר. השלכות הקורונה חיזקו את העובדה, שאילת לא תהיה יותר רק עיר נופש שתושביה מתפרנסים מתיירות בלבד. אנחנו רוצים למשוך לעיר את החברות ועובדי ההייטק, להפוך את העיר למרכז בינלאומי של ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לנצל את המיקום של אילת בציר של שלוש יבשות, אסיה אפריקה ואירופה, לטובת הקמת אתרים לוגיסטיים. יחד עם זאת כדי שתוכנית המתאר תתממש ותצא לפועל, הממשלה צריכה להכיר בפוטנציאל של העיר, לאשר את הקמת הרכבת ולסייע לנו להפוך את אילת לאווזה המטילה ביצי זהב לטובת כלכלת ישראל״.

 

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין: "התוכנית שמה לה למטרה, להמשיך ולהצעיד את אילת כעיר תיירות מובילה, המשלבת בין הערכים הייחודיים שלה של ים ומדבר, לבין מתן איכות חיים טובה לתושביה, הכוללת אספקת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ולתושבי הערבה  והן להעמדת תשתיות מתאימות, לרבות תשתית תחבורתית". 

 

כזכור, בחודש ספטמבר השנה, לראשונה בהיסטוריה של אילת גובש בהובלת משרד התיירות, מינהל התכנון ועיריית אילת, מסמך מדיניות המתווה את עקרונות התכנון העתידי ברצועת החוף ובמרחב הימי במפרץ אילת ואשר מאזן בין הפיתוח הנדרש לבין שמירה על הטבע והנוף. המסמך מציע לראשונה תפיסה כוללת של שימור ופיתוח כלל רצועת החוף והמרחב הימי של אילת. למעשה, לראשונה מוגשת תפיסה תכנונית כוללת לשלושת המרחבים הגיאוגרפים של אילת: יבשה-חוף-ים. המסמך מותאם למגמות ולשינויים הרצויים והצפויים בעשורים הבאים בתחומי התיירות, המלונאות, התעסוקה וצרכי הקהילה המקומית. הוא מתבסס בין היתר על ידע אקולוגי עדכני ועל הניסיון המצטבר, תוך שמירה על איזון בין פיתוח לשימור.

 

לפרטים נוספים: עידן ויינר, יועץ תקשורת למינהל התכנון, דן-אורן, 052-6961627.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש