אלי לנקרי במכתב לקצא''א בעקבות מפגע ריח וזיהום אוויר באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 18/11/2021 14:56 ● ערב ערב 3042
בעקבות מפגע ריח וזיהום אוויר חריף, שפקד את העיר אילת בסוף השבוע האחרון (13.11.21) כתוצאה מתקלה במכשיר שריפת אדי הדלק של חברת קצא''א, שיגר ראש עיריית אילת – אלי לנקרי מכתב חריף למנכ''ל קצא''א ולמנכ''לית המשרד להגנת הסביבה, בו הוא מתריע בפני הגורמים, כי זהו בבחינת ''דגל אדום'' בכל הנוגע ליכולת החברה לתחזק את המתקנים ואת פעילות החברה, ללא השפעות סביבתיות ובריאותיות על האזרחים, כל שכן בזמן שהיא מבקשת להגביר דרמטית את היקפי שינוע הנפט במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות ● ראש העירייה לכל הגורמים: ''לא אתן יד לחשיפה של התושבים והתיירים בעיר אילת למפגעים סביבתיים ובריאותיים בלתי נסבלים''
אלי לנקרי במכתב לקצא''א בעקבות מפגע ריח וזיהום אוויר באילת
תגיות:

בסוף השבוע האחרון במשך שעות ארוכות, סבלו תושבי אילת מריח חריף של גז או דלק, חלקם אף התלוננו על שורה של תופעות בריאותיות כגון כאבי ראש, סחרחורות ובחילות. מבירור ראשון שנערך מול חברת קצא"א, עלה כי אירעה תקלה במכשיר שריפת אדי הדלק, ותקלה זו היא שהובילה לפליטת אדי דלק והתפשטות ריח של גז ברחבי העיר.

במכתבו כאמור למנכ"ל החברה ולמנכ"לית המשרד להגנת הסביבה התריע ראש העירייה, כי זו אינה הפעם הראשונה שתקלות מכשור בקצא"א גורמות למפגעים סביבתיים בלתי נסבלים בעיר אילת. במכתבו אף הביא דוגמא נוספת לתקלה בהרצת מכשיר ה-VCU שהובילה למפגעי ריח וזיהום אוויר בעיר, ובעקבותיה דרש המשרד להגנת הסביבה מהחברה להתקין תחנת ניטור בשכונת שחמון. "רצף האירועים החריג הזה מהווה עבור עיריית אילת בבחינת "דגל אדום" בכל הנוגע ליכולת החברה לתחזק את המתקנים ואת הפעילויות שלה ללא השפעות סביבתיות ובריאותיות על האזרחים, בוודאי במקום בו היא מבקשת להגביר דרמטית את היקפי שינוע הנפט המבוצעים על ידה" כתב ראש העירייה והוסיף: "תקלה זו מהווה בעיניי המחשה נוספת של הסיכון שניצב בפני העיר אילת לו ימומש ההסכם לשינוע נפט באמצעות קצא"א מאיחוד האמירויות דרך מפרץ אילת, ועל כן אני שב ומבהיר כי לא אתן יד לחשיפה של התושבים והתיירים בעיר אילת למפגעים סביבתיים ובריאותיים בלתי נסבלים".

על רקע האמור דרש ראש העירייה לקבל דו"ח מפורט על התקלה והסיבות שגרמו לה וכן דרש לדעת את דרכי הפעולה שינקטו על מנת למנוע הישנות תקלות מעין אלו, לרבות בחינת הטמעה של אמצעים טכנולוגיים שיבטיחו, כי גם במקרה של כשל במתקן האמור ניתן יהיה למנוע פליטה של חומרים מזיקים לאוויר. מהמשרד להגנת הסביבה דרש ראש העירייה לנקוט בצעדי אכיפה כנגד גרימת המטרדים החוזרת ונשנית לתושבי העיר ממתקני חברת קצא"א.


          

רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת