קבלת החלטה על הסכם ממון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/11/2021 04:35 ● ערב ערב 3042
לקראת החתונה מבקש לעיתים אחד מבני הזוג חתימה על הסכם ממון. הבקשה הזו נובעת מהעובדה שלבן זוג זה יש ממון ונכסים או אחד מהם ולכן הוא מבקש לבצע הפרדה באמצעות הסכם ממון. ההיגיון שעומד מאחורי הסכם זה הוא בכך שכספים ורכוש אשר צבר כל אחד מבני הזוג טרם החתונה, שייך לאדם זה ולא לשני בני הזוג
קבלת החלטה על הסכם ממון
תגיות:

 

הסכם ממון

 

לקראת החתונה מבקש לעיתים אחד מבני הזוג חתימה על הסכם ממון. הבקשה הזו נובעת מהעובדה שלבן זוג זה יש ממון ונכסים או אחד מהם ולכן הוא מבקש לבצע הפרדה באמצעות הסכם ממון. ההיגיון שעומד מאחורי הסכם זה הוא בכך שכספים ורכוש אשר צבר כל אחד מבני הזוג טרם החתונה, שייך לאדם זה ולא לשני בני הזוג. המטרה של החתימה על ההסכם היא לבצע רישום מדויק של הממון ושל הרכוש או מה שקיים. וזאת כדי שאם בסופו של דבר, בני הזוג יחליטו להתגרש, תתבצע הפרדה של מה שהיה קיים טרם החתונה ורשום בהסכם הממון מול רכוש וכספים אשר שני בני הזוג צברו יחד בשנות הנישואים שלהם ואותם הם יחלקו ביניהם באופן שווה. ברור לכל אדם שאם הנישואין יעלו על שרטון בשלב כלשהו, יהיה קשה להגיע להבנות הוגנות והגיוניות כאשר ישררו מצבים של מתח ושל מריבות בין הצדדים. לכן ההעדפה היא לערוך את ההסכם הנחוץ, כך שבעת הצורך בני הזוג ועורכי הדין שלהם יפתחו את ההסכם ויפעלו על פי שכתוב בו.

זו הסיבה שבני הזוג נפגשים לפני החתונה עם עורך דין שהוא מומחה לענייני משפחה, הם מתייעצים אתו לגבי הכנת ההסכם, מקבלים ממנו את מלוא הייעוץ המקצועי, כדי לקבל החלטה על כך. בהתאם לצפי שעות העבודה להכנת ההסכם, עורך הדין יקבע את הסכם ממון מחיר. השיחה עם עורך הדין אכן פתחה צוהר למידע רב ולהיגיון משפחתי ומשפטי. כאשר לאחד מבני הזוג יש רכוש וממון ולשני אין כלל, או שקיים הבדל משמעותי בערך הנכסים והממון ביניהם, בן הזוג העשיר יותר מבקש לחתום על הסכם ובן הזוג השני חייב לחשוב על כך ולתת תשובה.

 

רתיעה מחתימה עלהסכם ממון

 

מדובר בנושא שהוא מאד עדין ובמקרים רבים בן הזוג השני חושב שאין זה נכון לחתום על הסכם ממון כיוון שהרכוש שצבר בן הזוג שלו בימי הרווקות אמור להיות משותף ברגע שבני הזוג נישאים. לאחר השיחה עם עורך הדין המומחה, הדברים לעיתים משתנים ולאור ההיגיון והסדר שעושה הסכם ממון, יש כאלו שמוכנים לחתום על הסכם זה.

עם זאת יש גם רבים אחרים שאינם מוכנים לחתום. הדבר גורם לבעייתיות ביחסים ומשפיע מאד עליהם וגם על המשפחה המורחבת, אשר לוחצת על עריכת ההסכם ללא ויתורים.

 

חתימה על ההסכם

 

אם בני הזוג מגיעים להסכמות, כל אחד מהם מעביר לעורך הדין לענייני משפחה את המסמכים הרלוונטיים לגבי הרכוש והממון שלו. מידע מדויק על מיקומם של הנכסים ופרטי חשבון בנק וחסכונות במקומות נוספים.

 

אי חתימה על ההסכם

 

כאשר יש התנגדות רוחבית של החתן או של הכלה, נוצר מצב בעייתי. יש מקרים שבהם אחד מהם מוותר והם מקדמים את הליך החתונה גם ללא חתימה על הסכם ממון. ויש מקרים אחרים שבהם מדובר בנושא מכריע ולכן בני הזוג נפרדים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש