ניקיון המיליון

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/11/2021 15:57 ● ערב ערב 3042
כ – 200 בני נוער השתתפו במיזם הארצי "ניקיון המיליון" וניקו ביחד את ואדי שחמון, ואדי הגרוף ולאורך כביש עוקף מערבי הנושק להרי אילת. בסיום היום נאספו 200 שקיות אשפה ענקיות שכללו שקיות ניילון, פלסטיק, פחמים ועוד. בנוסף, במסגרת פסטיבל הצלילה שהתקיים בסוף השבוע האחרון באילת, יצאו 40 צוללים בהובלת נוער "שומרי המפרץ" וביצעו ניקיון תת ימי בחוף הצפוני. גם שם הוצאו 25 שקיות אשפה מהים.
ניקיון המיליון
תגיות:

כחלק מפעולות עירוניות רבות לשמירת משאבי הטבע של אילת, הצטרפה עיריית אילת בהובלת היחידה האזורית לאיכות הסביבה ליוזמה הארצית – "ניקיון המיליון", מיזם משותף למפעל הפיס, קק"ל, רט"ג והרשויות המקומיות. באילת ציינו כאמור את היום ביום חמישי האחרון (4.11) בפעילות שכללה ניקיון השטחים הפתוחים במסיב אילת על ידי בני הנוער והפנינג סיכום שנערך במתנ"ס קולייר.

האירוע נפתח במתנ"ס שחמון עם הגעת כ – 200 בני נוער ממסגרות הנוער ומבתי ספר התיכוניים "בגין", "גולדווטר", "רבין" וגם משפחות שהגיעו עם ילדים. לאחר דברי ברכה מחבר מועצת העיר ויו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה – שמואל שלם, נסעו כולם באוטובוסים לארבע נקודות בהן בוצע הניקיון – ואדי שחמון, ואדי גרוף, כביש עוקף מערבי בשני מקטעים, מכיכר הדולפינים עד בית המשטרה החדש וקטע עין נטפים – רודד. את הקבוצות ליוו בני הנוער "שומרי המפרץ" ושינשינים (משרתי שנת שירות) של החברה להגנת הטבע, שנתנו סקירה על כל אתר וליוו את הניקיון. בסיום הניקיון במסגרתו נאספו כאמור כ – 200 שקיות אשפה ענקיות, הוזמנו כולם להפנינג סיום במתנ"ס קולייר, שכלל עמדות הפעלה ופעילות אקסטרים במתקן נינג'ה החדש ובקיר טיפוס. את ההפנינג הפעילו בני הנוער מתנועת הנוער מנ"ש (מרכז נוער שכונתי) בקולייר. בפתח ההפנינג ברך ראש העירייה – אלי לנקרי את בני הנוער על הירתמות באהבה לסביבה והדגיש את החשיבות בשמירה על אוצרות הטבע בהם התברכה אילת. כל המשתתפים קיבלו במתנה בקבוק טרמי אישי, מתנת היחידה לאיכות הסביבה בעירייה.

 

 

עוד במסגרת שמירה על אתרי הטבע והים, התקיימה ביום שבת האחרון צלילת ניקיון במסגרת פסטיבל "צלילה בים האדום" שהוקדש כולו לשמירה על הים. את הניקיון בים ולאורך החוף הצפוני הובילו חניכי ארגון הנוער "שומרי המפרץ". בצלילה השתתפו כ-40 צוללים, ביניהם שינשינים של החברה להגנת הטבע, חניכי שומרי המפרץ, ותושבי העיר הצוללים.  במהלך הצלילה התקיים גם ניקיון חופים יבשתי בשיתוף עמותת wesae וחניכי שומרי המפרץ הצעירים. אבירן עדוי – רכז שומרי המפרץ דיווח בסיפוק, כי במהלך המבצע הוצאו כ-25 שקי אשפה מהים, ונאספה כמות אדירה של פילטרים ופסולת "קטנה" מהחוף.

ביחידה האזורית לאיכות הסביבה ציינו כבר, כי ב - 3.12.21 תצטרף העיר אילת גם למיזם הארצי "ניקוי הים הגדול בהיסטוריה 2021", במסגרתו ייערכו מבצעי ניקיון ימיים וחופיים בהשתתפות כל הגופים הירוקים הפועלים באילת, חניכי תנועות הנוער, האטרקציות הימיות, מועדוני הצלילה ועוד.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש