מחזקים את הקשר עם אוקראינה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/11/2021 15:54 ● ערב ערב 3042
שגריר אוקראינה בישראל – איבגן קורניצ'וק ביקר השבוע באילת ונפגש אתמול (א') עם ראש העירייה – אלי לנקרי. השניים שוחחו על חיזוק היחסים בין אוקראינה לאילת ועל שיתופי פעולה בתחומי תיירות, אקדמיה, אנרגיה מתחדשת ומסחר. בנוסף , התעניין השגריר בכיווני ההתפתחות של העיר אילת בשנים הקרובות ובהתמודדות עם הקורונה.
מחזקים את הקשר עם אוקראינה
תגיות:

השגריר המכהן כשנה בתפקידו ביקר כאמור בסופ"ש האחרון ביחד עם משפחתו באילת ואף צלל בשמורת האלמוגים. במהלך הפגישה בין שגריר אוקראינה לראש העירייה ציין השגריר, כי לא מדובר בביקור הראשון שלו באילת ושהוא עוקב בדריכות אחר ההתפתחות של העיר. ראש העירייה סקר בפני השגריר את מאפייניה של העיר אילת, ייחודיותה ועל הפרויקטים הגדולים שנמצאים בביצוע, בתוכם פיתוח מתחם שדה התעופה הישן, קריית ספורט בינלאומית, מרכז קונגרסים, מתחם גולף ועוד. עוד עדכן ראש העירייה בעניין הפרויקטים של עיר חכמה ופיתוח תעשייה למזון מהים והזמין את השגריר לאירועים הבינלאומיים הצפויים להתקיים בחודשים הקרובים, ביניהם, אליפות העולם בגיימינג ותחרות מיס יוניברס. "לאילת ואוקראינה קיים קשר חזק במיוחד. אשמח שנשתף פעולה ונהדק את היחסים ונצליח לקדם תיירות לשני הכיוונים" הדגיש ראש העירייה. השגריר הסכים וציין, כי אוקראינה הצטרפה ל-19 מדינות אירופאיות המאפשרות מעבר של ישראלים עם תו ירוק, עובדה המאפשרת מעבר תיירים קל יותר. בנוסף, הציע השגריר להדק יחסים עם העיר מקולאייב שבאוקראינה לצורכי מסחר, פיתוח אקדמיה הייטק, ספנות ותיירות. "אני רואה את השינויים וההתפתחות שעוברת העיר אילת והקשר עם העיר מקולאייב הוא בעל פוטנציאל גדול ויכול לתרום לשני הצדדים" ציין השגריר. ראש העירייה ביקש לבחון את הדברים וליצור קשר עם ראש עיריית מקולאייב כדי לבסס ולגלות את הפוטנציאל היחסים.

 

השגריר בירך את ראש העיר על האירוח ועל הסקירה וציין, כי היחסים בין ישראל ואוקראינה ממש טובים וקיים פוטנציאל גדול להידוק היחסים ושיתופי הפעולה זאת בשל הקשר היהודי העמוק בין המדינות. "אנו נשמח לקדם פרויקטים משותפים עם אילת ואף לשתף ידע" אמר השגריר. ראש העירייה הודה לשגריר על הביקור וציין, כי אילת תשמח לשתף פעולה בכל התחומים בהם לאילת קיים יתרון יחסי כמו חקר הים, אנרגיה מתחדשת, התפלת מים, חקר המדבר וכמובן תיירות. לצד זאת ציין ראש העירה, כי הוא ישמח לראות בקרוב, מטוסים מאוקראינה נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי ע"ש "רמון".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש