גשר חי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/11/2021 15:53 ● ערב ערב 3042
בתקופת הקורונה חיבקה העיר אילת בחום את אזרחיה הוותיקים. לצד פעולות עירוניות, נרשמו עשרות מחוות של בני נוער שאפו עוגות, שלחו פרחים, סייעו בקניות ודרשו לשלום האזרחים דרך מוקד שהפעילה העירייה. בית ספר התיכון ע"ש רבין כחלק מחינוך לערכים מבצע פעולות שכאלה כבר שנים בדגש על קשר אישי ומחבק עם שורדי שואה. מידי שבוע הם נפגשים לשיח חברתי ובכל שבוע אופים התלמידים עוגות לשורדים. קשר דומה נשמר גם בין התלמידים לבין קהילה יהודית באסטוניה.
גשר חי
תגיות:

גשר חי - כוחה של נתינה היא יוזמה שמוביל בית ספר התיכון ע"ש "רבין" בניהולה של רינת לובינר כבר שנים. במסגרת הפרויקט שמוביל צוות החינוך החברתי בבית הספר, מתקיים כאמור מפגש שבועי של מתנדבים עם 75 שורדי שואה. מידי שבוע לפי סבב, כל תלמיד בבית הספר אופה שתי עוגות ומקדיש ברכה אישית לשורד השואה. צוות המתנדבים הכולל כ - 50 מתנדבים מקרב מורים, הורים ואנשי קהילה מגיע בכל סוף שבוע למפגש קצר ובו מוענקת תשומת לב אישית לשורד ונמסרת באהבה העוגה עם הברכה.

 

עוד במסגרת היוזמה נעשו פעולות נוספות כמו הקלטות של הרצאות בנושאים שונים, סיוע בתיקוני אחזקה בבתי השורדים בשעת הצורך, חיבור עם חנות נעלי נוחות ואורטופדיה מדיפוט, דפוס אלדן שהדפיס את המדבקות על העוגות, ציון מועדים וחגי ישראל כמו תרומת חנוכיות מהבית של סוזן ע"י צוות המורים וועד ההורים בחג החנוכה והדלקת נר משותפת עם השורדים, תרומה של עציצים ע"י קבוצת הגננות בעיר בחג ט"ו בשבט, הקמת תערוכת ציורים לאחת השורדות, חגיגת ימי הולדת, סיוע ברכישת תרופות בימי הסגר, ועוד.

 

הקשר עם שורדי השואה חצה גבולות והגיע עד לעיר טאלין שבאסטוניה. שם מתגוררת בעיר קהילה יהודית ענפה. בזכות קשר שנוצר בין שליחת הסוכנות בעיר לבין מנהל בית הספר וקבוצת תלמידי כיתות י', מתקיים קשר מרחוק גם עם שורדי שואה מהעיר טאלין. קשר זה בא לידי ביטוי בשיח משותף ביום השואה, ביום אילת וביום ירושלים. בנוסף תלמידי שני בתי הספר מתעדים סיפורים של שורדי השואה לאחר סדרת מפגשים. את תהליך התיעוד מלווה אגף הקשר הרב דורי של משרד החינוך ובית התפוצות. עד כה, העלו הילדים לאתר בית התפוצות 8 סיפורים. לצד התרומה לשימור זכר השואה, משלב הפרויקט בין דיסציפלינות - אנגלית, היסטוריה, עברית וכמובן מעורבות חברתית קהילתית.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש