המדריך הבסיסי למשקיע המתחיל בבורסה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/11/2021 11:14 ● ערב ערב 3040
לאחרונה, אנשים רבים נכנסים לתחום ההשקעות. למעשה, במהלך 2020, יותר מעשרה מיליון אנשים פתחו חשבונות מסחר, כ-140,000 מהם נפתחו בבורסה של תל אביב. הקורונה גרמה לכך שלאנשים יש יותר זמן פנוי והם חיפשו דרכים אחרות להגדיל את ההון שלהם. עם זאת, אנשים רבים נכנסים לתחום ללא ניסיון כלל וידע רלוונטי בתחום. משקיע בתחילת הדרך? בעזרת מאמר זה תימנע מטעויות נפוצות שעלולות לעלות לך ביוקר,
המדריך הבסיסי למשקיע המתחיל בבורסה
תגיות:

 

מהי מניה?

 

השקעה במניות היא משתלמת מאוד, אך כרוכה בסיכונים בלתי מבוטלים. אם אתם מחזיקים במניות של חברה מסוימת, אתם למעשה שותפים בחברה, כולל דיבידנדים. כל חברה, בין אם היא נסחרת בבורסה או לא, מחזיקה בכמות מניות מסוימת שכל מניה כוללת הון מסוים של החברה. לדוגמא, קיימת חברה עם 5,000 מניות, ולמשקיע יש 100 מניות מהחברה. במקרה כזה, המשקיע מחזיק ב-2% ממניות החברה. למשקיע יש כוח הצבעה של 2% ו-2% יכולת לקבל דיבידנדים.

 

בורסה זה לא לוטו

 

משקיע בתחילת הדרך נוטה להתייחס להשקעות בבורסה כאילו הוא משחק בקזינו או ממלא לוטו. בפועל, תפיסה זו רחוקה מן המציאות. נכון שאמנם יש אלמנט של מזל בכל הקשור להשקעות, בזמן בו משקיעים, סוג המניות וכו'. למרות זאת, במרבית המקרים אנשים הגדילו את התשואה שלהם גם אם לא בהכרח זמן העיתוי היה מוצלח. חלק לא מבוטל מההצלחה נובע מהשקעה נכונה ומהתנהלות נכונה בבורסה. כך שלמעשה, לא מדובר כאן בהימורים.

 

השקעה בבורסה בדרך כלל משתלמת בטווח הארוך

 

במרבית המקרים, בטווח הארוך ערכן של המניות ואגרות החוב עולות. לעיתים ישנן תקופות שבהן המנייה מתנדנדת ועלולה אף לרדת לעיתים, אך בממוצע, המגמה החיובית בדרך כלל נמשכת והתשואה עולה.

למרות זאת, לא מומלץ להשקיע במניות מעבר ליכולת שלכם לספוג הפסדים.

 

להשקיע במניות על סמך טרנדים בתקשורת – טעות

 

רוב המשקיעים, בעיקר אלו בתחילת דרכם, נכנסים לשווקים כשיוצאים כותרות מעניינות בתקשורת על השקעות חדשות או טרנדים חדשים בתחום ההשקעות. בפועל, מה שקורה, אנשים רבים מתחילים להשקיע במניה כשהערך שלה גבוה, ולא נמוך מלכתחילה. כך, למעשה, הפוטנציאל להרוויח מההשקעה נמוך יור, ובמקרה כזה, מדובר בהימור לכל דבר, לא בהשקעה מושכלת. השקעה מושכלת בבורסה היא לא הליכה לפי העדר או אייטם תקשורתי חדש, אלא ראיית הנולד והשקעה במנייה לפני שהיא הופכת לאייטם תקשורתי

 

להשקיע לבד או להתייעץ?

 

אפשר להשקיע לבד בבורסה, ללא צורך במתווכים והתייעצות עם מומחים שונים בתחום. עם זאת, הדבר אינו אידיאלי והדבר כרוך בסיכונים. השקעה בבורסה דורשת ידע בשוק ההון, להבין כיצד השוק הפיננסי עובד, מניות, להכיר את ניירות הערך (אגרות חוב, מניות, רמת הסיכון של כל נייר ערך, איך להרכיב תיק השקעות וכו'). ככל שכמות הטעויות תצטמצמנה, כך הסיכוי להימנע מהפסדים בבורסה ולהגדיל את התשואה עולה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש