למה כולם מתלהבים משירותי הדפסות בתלת מימד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/10/2021 16:57 ● ערב ערב 3038
יש תחומים רבים ומגוונים בתעשייה שלעיתים נדמה למתבונן מהצד שהם קפאו בזמן והם לא מתפתחים או מתקדמים עוד. עולם ההדפסה יכול להיראות ככזה
למה כולם מתלהבים משירותי הדפסות בתלת מימד
תגיות:

כמעט לכל משפחה יש בבית מדפסת, יש את השימושים השגרתיים של הדפסת עבודות לסטודנטים, דפי עבודה עבור הילדים שלומדים בבית הספר וכמובן הדפסה של מסמכים לחתימה על ידי ההורים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות בהחלט מתפתח תחום חדש שנולד מעולם ההדפסה והוא דומה ושונה בעת ובעונה אחת – וזה הדפסות בתלת מימד. אפשר בעצם לומר שמדובר בסוג של ייצור או יצירה של מוצר, שכן ההדפסה מקושרת לדיו שמופיע על גבי דפי נייר. ההדפסה התלת מימדית לעומת זאת יוצרת תוצרים אמיתיים ומוחשיים בהתאם לתכנון של מי שאמון על המיזם ואפשר לחוש אותם ביד ולעשות בהם את השימוש הדרוש מהם.

 

איפה אפשר לראות הדפסה תלת מימדית?

 

בזכות ההדפסות המיוחדות האלה אפשר לשדרג ולשנות חפצים או פריטים על מנת להפוך אותם לאישיים וייחודיים. באתר האינטרנט של חברת המימד הרביעי אפשר להתרשם ממוצרים שלכאורה נראים רגילים ושגרתיים אך בעצם יש עליהם תוספת ייחודית שנוצרה על ידי מדפסת תלת מימדית והתוספת הזאת משנה באופן משמעותי את המראה והמרקם של אותו מוצר. אם לוקחים כדוגמא מנורת לילה שרגילים שתהיה בעלי פני שטח חלקים או מקושטים ומוסיפים עליה מרקם גס ומחוספס – הרי שפתאום המנורה הדלוקה תיראה כמו הירח בכבודו ובעצמו שזורח בחדר. המנורה כבר לא רגילה ושגרתית כמו שאפשר למצוא ולראות אצל הרבה מאד אנשים אלא היא חפץ מיוחד, יפה מאד וכזה שלא רואים בכל מקום. ההבדל בין מנורה רגילה בעלת פני שטח חלקים לבין מנורת ירח עם תוספת של הדפסה תלת מימדית חיצונית הוא הבדל תהומי שהופך את המנורה למשהו אחר ובלתי צפוי.

 

איפה עוד אפשר להיתקל בפרויקטים של הדפסות תלת מימדיות?

 

אפשר לומר שכיום ההדפסה התלת מימדית כבר לוקחת חלק בלתי נפרד בהרבה מאד תחומי עניין או עיסוק. הדפסות אלה מלוות את עולם היזמות והסטארט אפ, שכן בזכות המדפסות האלה אפשר לייצר אבות טיפוס למוצרים או חפצים שנמצאים עדיין בתהליכי בחינה והתנסויות ואפשר לדמות אותם לוקחים חלק בתהליכים או המצאות שונות. מכיוון שההדפסה התלת מימדית נחשבת לזולה יחסית, אפשר לעשות ניסיונות רבים בתקציב נמוך ונוח ורק לאחר השימוש לקבל החלטות שקשורות בכדאיות ההמשך של התהליך. עולמות הרפואה, עיצוב הפנים, האדריכלות ואפילו תעשיית הייצור של כלי רכב כבר הרבה מאד זמן נהנים מהתרומה הגדולה של מדפסות תלת מימדיות שבוחנות את ההיתכנות והכדאיות של תוספות, המלצות או דגמים חדשים שעדיין כלל לא יצאו לשימוש המוני.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש