אילו סוגי גיטרה בס ישנם, ולמה לנגן על בס זה כל כך כיף

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/10/2021 11:29 ● ערב ערב 3038
קיימות המון סיבות, שבעטיין בני אדם חפצים ללמוד לנגן על כלי כזה או אחר. בין אם אתם הורים לילדים, ושמעתם כי לימודים על גיטרה בס מסייעים להתפתחות הקוגניטיבית, ובין אם אתם חושבים כי הגיע הזמן לתעל את הכישורים שלכם בכל מיני נתיבים חדשים. כך או כך, במאמר זה נחשוף אילו סוגי גיטרה בס ישנם, בתמציתיות. יותר נתמקד בנושא של למה לנגן על בס זה כל כך כיף? ונתקוף את העניין מכל זווית אפשרית.
אילו סוגי גיטרה בס ישנם, ולמה לנגן על בס זה כל כך כיף
תגיות:

 

לנגן על בס זה כל כך כיף בתור תחביב לחיים

 

החיים העמוסים של כולכם בוודאי שאינם מותירים לכם יותר מדי זמן לעצמכם. אבל הנפש, כמו הנפש, חפצה בהזנה, ובשל כך רכישת תחביב הכרחית ביותר. אז על השאלה למה לנגן על בס זה כל כך כיף? נקדים ונאמר כי אפשר לרכוש תחביב שילווה אתכם בכל מהלך חייכם. אין זה אומר שתהפכו בן שחר למתופפים הגדולים והידועים ביותר, אבל לימודים אלו בהחלט הכרחיים למציאת תחביב שגם ממש כיף לעסוק בו.

 

לנגן על בס זה כל כך כיף כי קל להתחיל זאת

 

יש כלי נגינה שממש לא פשוט להתחיל עמם. יותר מדי אקורדים, זריזות ידיים, נשיפה עמוקה, ומה לא? אבל בהמשך לשאלה - למה לנגן על בס זה כל כך כיף? נתחיל מהעיקרון הפשוט שזה כיף כי כל ההתחלה קלה למדי. לא משנה מה הן היכולות המוסיקליות שלכם, תצליחו חיש מהר, למן ההתחלה, לנגד בגיטרה בס.  מאידך, כאשר מדובר בתחילת לימודים עם גיטרה אחרת, התהליך למידה הרבה יותר סיזיפי, והרבה פחות כיף.

 

 

 

לנגן על בס זה כל כך כיף כי יוצרים קשרים חברתיים

 

כל אחד מעוניין להגדיל את מארג החברים שלו. לילדים, ובעיקר למבוגרים, לא תמיד זה פשוט. למה לנגן על בס זה כל כך כיף כי מתוודעים לעוד אנשים, שיחלקו עמכם את אותו תחומי עניין – האהבה למוסיקה ולנגינה על גיטרה בס. ואם נתמקד יותר בילדים, בשבילם שיעורי נגינה על גיטרה בס מהווים דרך מאוד חשובה ללמוד ולעזור בהתפתחות של הכישורים החברתיים שלהם. ואילו המבוגרים יותר נחשפים למעגלים חברתיים טיפוסיים שלהם. הנגינה על הגיטרה בס מסייעת להרחיב את חוג המכרים, שכה חשוב, בכל גיל.

 

אילו סוגי גיטרה בס ישנם?

 

מי שכבר התוודע לתחום של הגיטרה בס, בוודאי מעניין אותו לדעת אילו סוגי גיטרה בס ישנם? כעיקרון, הבס יוצר צלילים מאוד נמוכים, והוא זה שמספק עומק למוסיקה. הסוג של הגיטרת בס הסטנדרטי מורכב מארבעה מיתרים ומצוואר ארוך ביותר, ואופן תפקודה זהה לאופן התפקוד של גיטרה חשמלית. קצת לפני שהתוודענו לגיטרת הבס, הקונטרבס היה מוכר יותר. מדובר על כי נגינה גדול בממדים שלו, ולא פשוט להתאים את גוף האנשים אליו. אך כבר בשלהי שנות השלושים נכנסה לחיינו גיטרת הבס. פרי המצאתו של תותמארק פול. בין אם זה גיטרת בס סטנדרטית ובין אם היא משוכללת יותר, כך או כך מדובר אודות כלי נגינה שהוא פשוט פריט חובה לכל מי שרוצה להתקדם עם תחום המוסיקה.

 

מה כדאי שתדעו לפני גיטרות בס לקנייה?

 

גיטרות בס לא קונים כל יום. לא מה שהכי יקר בהכרח הכי טוב, וההפך. כדאי שתעשו מחקר מקדים רגע לפני הקנייה. אז מה בכל זאת כדאי שתדעו לפני  גיטרות בס לקנייה? ובכן, כדלקמן –

  1. המלצות, רבותיי, המלצות – שהמראה של הגיטרה בס לא יוליך אתכם שולל. בוודאי תראו בחנות כי יש כל מיני סגנונות וגוונים של גיטרות בס, כדאי שתפנימו כי דווקא הגיטרות שנראות הכי פחות מושכות, סביר להניח שהן יהיו הכי מוצלחות. זה הרגע שבו אתם צריכים להיות אובייקטיביים, להקשיב לדברי היועץ בחנות, ולבסס את ההחלטה שלכם באופן מושכל. לא על פי צבע או פיצ'רים, כי אם על פי צליל ונוחות גרידא. ההמלצות של המוכרים בחנות לרוב אינן מוטות, אלא אם כן תרגישו שלוחצים עליכם יותר מדי לכיוון הסוג הכי יקר, כדי ל"צלוח מכירה", כי אז תעברו לחנות הבאה.
  2. בעודכם בשלבי הבירורים, כדאי שתשוו בין כמה גיטרות בס. אין זה משנה מה הניסיון שלכם בתחום. ברגע שתחזיקו את הגיטרה תוכלו לחוש בהבדלים מכיוון הנוחות, שהיא משמעותית ביותר בנגינה על גיטרה בס. כמו כן, שימו לב למרחק שבין הצוואר של הגיטרה לבין המיתרים שלה. באופן כללי, כאשר המרחק הוא גדול יותר, תהיו חייבים להפעיל הרבה לחץ, מה שיקשה לכם לנגן בהתחלה.

    חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש