איך מראה של חנות מכולת משפיע על הרווח?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/10/2021 13:27 ● ערב ערב 3037
חנויות המכולת השכונתיות נאלצות להיאבק בתחרות מאוד לא פשוטה מכיוון הסופרמרקטים, בעיקר הרשתות הגדולות, וגם מצד אתרי הקניות באינטרנט. עם זאת, לחנויות הקטנות דווקא יש יתרון שקשה להתעלם ממנו - המיקום שלהן. פעמים רבות, נוח לנו יותר לעבור בדרך מהעבודה או ללכת ברגל מהבית, ולחזור עם כמה מוצרים שאנחנו צריכים, מאשר להתמודד עם כל הכאב ראש שכרוך בקניות בסופר. אז איך המכולות יכולות לנצל את היתרון שלהן ולהרוויח יותר? על ידי עיצוב נכון.
איך מראה של חנות מכולת משפיע על הרווח?
תגיות:

אלה ארבעה טיפים לסידור חנות המכולת, כך שתמשוך לקוחות, תגרום להם לחזור שוב ושוב ותמקסם רווחים:

 

גם הפרטים הקטנים יכולים להשפיע בגדול

 

כדי להגדיל את רווחי החנות, צריך לגרום ללקוחות להישאר בתוכה למשך זמן רב ככל הניתן, ולחלוף על פני כמה שיותר מעברים, מדפים ומוצרים. עיצוב מכולת יעיל מתחיל כבר בכניסה לחנות. למשל, כדי למשוך לקוחות להיכנס ולגרום להם למצב רוח טוב מהרגע הראשון, אפשר לתלות על חלון הראווה שלטים ולהכריז על המבצעים הכי שווים של המכולת. בנוסף, אם אלה לקוחות שמבקרים בחנות בפעם הראשונה, כדאי שימצאו בה מדפים מסודרים ונקיים, מעברים מרווחים ואפילו מוזיקת רקע נעימה. כל פרט הכי קטן עשוי לעשות הבדל משמעותי מאוד.

 

סידור מוצרים חכם

 

עיצוב מכולת ערמומי, הוא כזה שגורם לאנשים לרכוש יותר מוצרים משתכננו, אפילו מוצרים שבכלל לא חשבו עליהם כאשר נכנסו לחנות. אפשר לעשות את זה על ידי ציוות של מוצרים יחסית זולים עם מוצרים יקרים יותר, שסביר להניח שהלקוחות יהיו מעוניינים לקנות ביחד. למשל, ניתן להניח קופסאות של פסטה ורסק עגבניות, בסמוך לבקבוקי יין טובים.

 

עגלות גדולות עושות פלאים

 

אחד הדברים שקורים בתת המודע של כמעט כל לקוח בחנות מכולת, הוא זה: ברגע שהעגלה (או סלסילת הקניות) מלאה, הלקוח מרגיש שעבודתו תמה ושהוא צריך לשלם כמה שיותר מהר ולצאת מהחנות. לא רוצים שזה יקרה מהר מדי? תספקו ללקוחות עגלות גדולות. במקרים רבים, גם לאחר שמניחים בעגלה את כל הפריטים ברשימת הקניות, ממשיכים להסתובב ולמלא אותה.

 

אפשר לעורר השראה במכולת

 

אפשר לנצל עיצוב מכולת על מנת לגרום לאנשים לרכוש מוצרים שהם לא קונים בדרך כלל. אחת הדרכים היא להציע להם קופונים להנחות על מוצרים פחות מבוקשים. אפשר גם לעורר השראה על ידי פיזור של מתכונים לבישול ברחבי החנות. למשל, לקוח שרואה מתכון באזור הירקות, יכול להחליט לקנות את כל הירקות הדרושים להכנת המנה, ולא רק את העגבנייה שהתכוון לרכוש. אפשרות נוספת היא ארגון וסידור מחדש של המוצרים מדי פעם. זה גורם לכך שהלקוחות מתקשים למצוא את מה שנכנסו לקנות, ואז מחוסר ברירה הם מגלים חלקים במכולת שלא קרו ומוצרים שאולי לא שמו לב אליהם בעבר.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש