ממחזרים פסולת אלקטרונית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/10/2021 10:54 ● ערב ערב 3038
לצד מאות מתקני מיחזור הפזורים ברחבי העיר לטובת פסולת אריזות, בקבוקי פלסטיק, נייר, קרטון, ואפילו זכוכית, מרחיבה העירייה את מרכזי המיחזור ומוסיפה מיכלים לאיסוף פסולת אלקטרונית. במסגרת זו הוצבו ברחבי העיר 4 מתקנים לאיסוף סוללות ופסולת אלקטרונית / חשמלית בינונית וקטנה כולל נורות, כבלים ומכשירים קטנים. בנוסף, מציעה העירייה שירות חדש – איסוף בתיאום מראש של פסולת אלקטרונית גדולה. מפנים את המקרר או את מכונת הכביסה, תאמו מראש איסוף, תניחו בבוקר הפינוי את המוצר החשמלי סמוך למכולת האשפה הקרובה והעירייה תפנה ללא עלות בעזרת קבלן מטעמה.
ממחזרים פסולת אלקטרונית
תגיות:

כחלק משיפור השירות לתושב ולצד שמירה על הסביבה, מרחיבה העירייה באמצעות היחידה לאיכות הסביבה ובשיתוף תאגיד מאי - מחזור אלקטרוניקה לישראל את מיחזור הפסולת האלקטרונית בעיר. לטובת פסולת אלקטרונית קטנה הוצבו כאמור ארבעה מתקני מיחזור ברחבי העיר: בשכונת נווה מדבר, בכניסה למשעול דורבן. בשכונת אורים, מול מרכז "משל" ברחוב ששת הימים, בשכונת מצפה ים רחוב דקר 12. בשכונת השחמון מול "משב מרקט" ברחוב ששת הימים. פסולת אלקטרונית / חשמלית גדולה, תפונה כאמור באמצעות קבלן פינוי מטעם העירייה בתיאום מראש מול המוקד העירוני או באתר העירייה. כדאי לדעת, כי במידה ונרכש מוצר אלקטרוני / חשמלי גדול, המשווק/השליח מחויב על פי חוק לפנות את המוצר הישן.

בתאגיד מאי המקדם עם העירייה את מיחזור הפסולת האלקטרונית מציינים, כי בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

בשנים האחרונות מובילה העירייה את מהפכת המיחזור תוך הגדלת כמות הפסולת המועברת למיחזור והפיכתה "ממטרד למשאב". פעולות אלה מתבצעות באמצעות היחידה לאיכות הסביבה על ידי פעילויות חינוך והסברה לצד הנגשה מיטבית של תשתיות המיחזור הן לתושבים והן לבעלי העסקים, בשאיפה להקים בהקדם מתקן קצה לטיפול בפסולת בעיר אילת.

ברחבי העיר ישנם כאמור מאות מתקני מיחזור. לטובת מיחזור אריזות מוצבים 752 מיכלים כתומים בנפח 1,100 ליטר. לטובת מיחזור בקבוקי פלסטיק מוצבים 158 מתקנים גדולים ברחבי העיר ובחופים. לטובת מיחזור קרטונים מוצבים 113 מתקני קרטון בסמוך למרכזי קניות. לטובת מיחזור נייר מוצבים 534 מיכלים כחולים. לטובת מיחזור זכוכית מוצבים 25 מתקני זכוכית ברחבי העיר ובעיקר במרכזי חנויות.

 

ביחידה לאיכות הסביבה מציינים בסיפוק, כי תושבי אילת ממחזרים באהבה למען הסביבה וצופים כי כך יהיה גם במיחזור פסולת אלקטרונית. בשנת 2020 מוחזרו למעלה מ 4,550 טון פסולת. עיקר המיחזור היה בקרטון עסקי ורגיל עם מיחזור של כ – 3,800 טון קרטון. עוד הועברו למיחזור בשנת 2020 400 טון אריזות ריקות, 230 טון נייר, 36 טום פלסטיק ו – 23 טון זכוכית.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש