התנהלות עסקית תקינה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/10/2021 14:46 ● ערב ערב 3036
רוב הישראלים שמקימים עסק קטן או חברה בע"מ מעוניינים לנהל את עסקיהם ביושר, להגיע להכנסות יפות וכך ליצור עם הזמן גם רווחים נאים. לכל מנהל של עסק ללא קשר לגודלו, יש הרבה מאד מטלות כיוון שהוא חולש על כל רבדי העשייה וביצוע של פעולות השליטה והבקרה שלו הוא זה שמוביל להצלחות או לכישלונות של התנהלות עסקית. זו הסיבה שרוב אנשי העסקים שמקימים עסק נעזרים ביועץ עסקי אשר מכין עבורם תוכנית עסקית. בדוח זה מפורטים כל הפעולות שמבצע העסק בתחום הייצור, התפעול, המכירות, לוגיסטיקה, כספים ועוד וזאת על פי אופיו של העסק.
התנהלות עסקית תקינה
תגיות:

 

התנהלות עסקית

 

רוב הישראלים שמקימים עסק קטן או חברה בע"מ מעוניינים לנהל את עסקיהם ביושר, להגיע להכנסות יפות וכך ליצור עם הזמן גם רווחים נאים. לכל מנהל של עסק ללא קשר לגודלו, יש הרבה מאד מטלות כיוון שהוא חולש על כל רבדי העשייה וביצוע של פעולות השליטה והבקרה שלו הוא זה שמוביל  להצלחות או לכישלונות של התנהלות עסקית. זו הסיבה שרוב אנשי העסקים שמקימים עסק נעזרים ביועץ עסקי אשר מכין עבורם תוכנית עסקית. בדוח זה מפורטים כל הפעולות שמבצע העסק בתחום הייצור, התפעול, המכירות, לוגיסטיקה, כספים ועוד וזאת על פי אופיו של העסק.

המטרה היא שכל המבנה של החברה יהיה מסודר ומתוכנן כיאות מתחילת הדרך ובדרך זו תישמר המסגרת הנכונה שהיא המתאימה ביותר לקידומו. ברוב העסקים המנהל זקוק לעובדים שיסייעו לו בתפעול של המחלקות השונות ולכן הוא נעזר במנהל משאבי אנוש וגם  עורך דין דיני עבודה אשר מתווה את דרך ההעסקה של העובדים. המגמה היא לפעול על פי החוק, לחתום עם כל עובד על הסכמי עבודה, להעניק שכר ראוי התואם את הנתינה של העובד לטובת המערכת ובמידת האפשר ועל פי מצבה של החברה להעניק גם בונוסים ומענקים מיוחדים לרווחת העובד, דבר שידרבן אותו ויגביר לו את המוטיבציה לאור התנהלות עסקית מעולה.

 

אופן ההתנהלות  העסקית בפאן הכספי

 

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק הוא שמירה על מסגרת האשראי שקיבלה החברה מהבנק. מנהל החברה בוחן בדרך כלל לפחות פעם ביום את תזרים המזומנים ואת היתרות בבנק, אם יש כספים שאמורים להיכנס היום לחשבון הבנק באמצעות העברות בנקאיות, אם יש המחאות דחויות שהופקדו לחשבון ואמורות להיפרע היום כך שהיתרה תעלה או מצד שני, יש הוצאות ששולמו והן יופיעו היום בחשבון הבנק כמו תשלומי מע"מ, מס הכנסה ותשלומים לכמה ספקים ספציפיים.

 

תזרים המזומנים

 

אם להערכתו של מנהל החברה ועל פי התנהלות עסקית, תהיה בעיה בתזרים המזומנים בימים הקרובים, הוא חייב להיערך לכך מראש כדי לא להגיע לקצה שהוא מסוכן. במקרים הללו הוא יכול לדחות תשלום לספק מסוים, לבצע ניכיון המחאות דחויות או להעביר כספים מחשבון בנק אחר של החברה שהיתרה בו כרגע היא רחוקה ממסגרת האשראי שנקבעה לו.

 

הלוואה בערבות מדינה

 

המדינה החליטה לפני כמה שנים לאפשר לעסקים לקבל הלוואות מיוחדות בערבות מדינה שהן בריבית נמוכה יחסית ובתנאי החזר נוחים במיוחד. כל עסק יכול לקבל הלוואה מסוג זה בהתאם למחזורים העסקיים שלו ועל פי קריטריונים שקבע משרד האוצר.

אלו הן הלוואות מעולות שמתאימות לפיתוח העסקי או להון חוזר, על פי הצורך של כל חברה לצורך התנהלות עסקית. היועץ העסקי מלווה את מנהל החברה בנקודה זו, מכין עבורו את כל הדוחות הנדרשים כמו תוכנית עסקית, דוח תזרים מזומנים ותקציב והם מגישים את הבקשה לבנק. קבלת ההלוואה תאפשר לחברה התנהלות עסקית תקינה ונוחה ביותר.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש