זום אין: הסעיפים שלא כדאי לדלג עליהם ברכישת ביטוח מקיף לרכב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/9/2021 07:44 ● ערב ערב 3032
רכשתם רכב חדש וכעת עליכם לבטחו או שהגיע הזמן הזה בשנה שצריך לחדש את הביטוח המקיף? המדריך הבא יציג בפניכם את כל הסעיפים החשובים בו שכדאי להתעכב עליהם, מתי להתמקח ואילו זכויות הוא מקנה לכם
זום אין: הסעיפים שלא כדאי לדלג עליהם ברכישת ביטוח מקיף לרכב
תגיות:

יובל בנר

אם עד היום לא בדקתם באופן יסודי את רכיבי פוליסת ביטוח הרכב שברשותכם, אז הגיעה העת לעשות כן. מה עושים? החשוב הוא להפסיק לחשוש כיוון שרכישה והשוואה של ביטוח מקיף או צד ג', אינה מסובכת יותר מכל רכישה אחרת של שירות או מכשיר אלקטרוני. עם הזמן נעשו שינויים בתחום הביטוח אשר הפכו את ההשוואה לנגישה בהרבה ואת השפה לפשוטה וברורה, כך שבאמת אין סיבה טובה להתחמק מהעניין.

בנוסף, הכרת כלל הכיסויים הקיימים לעומק, תבהיר לכם על אילו סעיפים ממש לא כדאי לכם לוותר וכמובן, במה בדיוק מזכה פוליסת הביטוח את בעליה ומתי כדאי באמת להפעילה. בסופו של יום, ביטוח הוא שירות וככזה, הוא חייב להיות הטוב ביותר עבורכם.

 

שאלת השאלות – מתי ניתן להפעיל את ביטוח הרכב?

 

תסריט של תאונה הוא מקרה ביטוחי ברור, אך מה אם רכבכם נפגע בעודו חונה או שרק עליתם על אבן שפה שפגעה בחלק ממנו?

כדי לדעת מתי כדאי עבורכם להפעיל את הביטוח ועקב כך, לחסוך לכם לא מעט בגין נזק שנגרם לרכב, יש להכיר תחילה את כלל הכיסויים הכלולים בו וכן  את ההרחבות השונות שרכשתם. ברמת הבסיס, הסיכונים המבוטחים בביטוח המקיף הם:

  • אש, ברק, התפוצצות והתלקחות
  • התנגשות מקרית או כל סוג של תאונה
  • גניבה או כל נזק שנגרם תוך כדי הניסיון לבצעה
  • שיטפון, סערה, רעידת אדמה, ברד או התפוצצות הר געש (שימו לב להרי געש פעילים בחצר שלכם)
  • מעשה זדון שאינו נגרם על-ידי המבוטח
  • פעולות שובתים או מהומות

 

כיסויים בביטוח המקיף

 

בנוסף לרכב עצמו אשר ברור כי מבוטח, כוללת הפוליסה גם כיסוי לכל אביזר שהגיע עימו במפרט של היבואן דוגמת מערכת המיזוג, אמצעי המיגון, אבזור שמחוייב בהתקנה על-ידי המדינה והחשוב מכל לסעיף זה – כל מה שהצהרתם עליו בדף פרטי הביטוח. כלומר, במידה ושדרגתם את רכבכם בכל אביזר שהוא, ממערכת סאונד ומולטימדיה ועד לאבזור חיצוני שאינו מקורי, כדי שיהיה מכוסה בביטוח עליו להיות רשום בפוליסה.

 

אילו כיסויים והרחבות כולל הביטוח שלכם?

 

איש אינו ממציא את הגלגל מדי בוקר, כך שמרבית הכיסויים די דומים בין חברות הביטוח. מצד שני, עליכם לוודא כי אלו הבאים אכן קיימים בפוליסה שברשותכם – אם זהו רצונכם, אחרת ינוכו ממחיר הפוליסה בהתאם:

  • שירותי גרירה: כיסוי זה כמעט והכרחי, אמנם אינו מהווה חלק אינטגרלי מהפוליסה אך נדירים המקרים שבהם בוחרים לוותר עליו עקב תמורתו הגבוהה ביחס למחיר. ניתן לשימוש על מגוון רחב מאוד של תקלות, החל מתאונה ועד לתקלה בחניית הבית.
  • שירותי דרך: כיסוי ותיק אשר זכה לעדנה מחודשת עם ההבנה כי לא כל תקלה מצריכה גרירה. ניתן להשתמש בשירות להחלפת גלגל או מצבר או לכל תקלה שניתן לפתור בצד הדרך בעזרת כלים בסיסיים. היתרון הגדול הוא בשירות מהיר שיאפשר לכם להמשיך את יומכם כרגיל, מבלי לבזבז זמן מיותר במוסך.
  • רכב חלופי: עשיתם תאונה? לא נעים, אבל אם יצאתם בנזק לרכוש בלבד – אין סיבה ששגרת יומכם תיפגע. פוליסת ביטוח מקיף לרכב מציעה שירות של רכב חלופי אך בתנאים שונים ולפרקי זמן משתנים. בנוסף, ניתן במקרים מסוימים לדאוג לכך שהרכב יגיע עד אליכם ובכך יתבזבז זמן מועט ככל האפשר.
  • שמשות, פנסים ומראות: ברוב המקרים, עלותו של כיסוי זה נמוכה במיוחד, הוא זמין גם למבוטחי צד ג' בלבד, אינו מעלה את מחיר הפרמיה בשנה העוקבת ובמקרים רבים, אף מגיע עד אליכם – כיסוי שחבל לוותר עליו.

 

יש לכם רכב חשמלי?

 

לאור העליה הניכרת בשיעור המכירות של הרכבים החשמליים בשנה הנוכחית וכניסתם לשוק בסערה, מצפים בעליהם מהביטוח שיעמוד לצידם גם כן, ובצדק. לרכבים חשמליים רבים אין גלגל חלופי, מה שמצריך שימוש מוגבר בשירותי דרך. בנוסף, עמדת הטעינה שעלותה אלפי שקלים אמורה גם היא להיכלל בביטוח.

לסיכום, במידה וישנה הבנה בסיסית של פוליסת ביטוח הרכב, אפשר שתיחסך עוגמת נפש רבה כמו גם לא מעט זמן וכסף. בעוד שחברות הביטוח מתחרות עלינו, הלקוחות, ומחויבות לעמוד בהבטחותיהן, כל שנותר לנו הוא לשמוע את הצעותיהן השונות, לבדוק מה מתאים לנו יותר ולרכוש במחיר הוגן.

בהצלחה!


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש