המדריך המלא לבחירת סירי בישול למטבח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/8/2021 17:24 ● ערב ערב 3032
סירי בישול הם הבסיס לכל תבשיל טעים ואיכותי. גם אם אתם מגיעים מבית שלא מבשלים בו כמעט בכלל, וגם אם אתם חובבי קולינריה מושבעים, אין מטבח שאין בו מגוון של סירים לבישול, בין אם מדובר בשלושה סירים סטנדרטים ובסיסיים, או באוסף מקצועי.
המדריך המלא לבחירת סירי בישול למטבח
תגיות:

לרוב, רכישה של סירי בישול לא עושים כל שנה, ולכן כאשר אתם מחליטים לקנות סיר חדש, חשוב להקפיד לעשות את הבחירה הנכונה.

 

סוגים שונים של סירים 

 

אז עברתם לבית חדש, או החלטתם לחדש את מערכת הסירים בה אתם עושים שימוש, בראש ובראשונה חשוב שתכירו את המגוון הרחב הקיים בשוק. אספנו בעבורכם את כל הנתונים החשובים:

  • נירוסטה: נירוסטה היא למעשה פלדת אל חלד העשויה סגסוגת (תערובת) של ברזל, כרום וניקל, והיא חומר מצויין לייצור של סירי בישול. אתם מבשלים בסיר, שוטפים אותו במים מספר רב של פעמים במהלך השימוש, ולכן חשוב שהפלדה תישאר מבריקה ונקייה, ולא תעלה חלודה עם הזמן. מדובר בסירים בטוחים מאוד לשימוש וחסרי ציפוי מיוחד, כיוון שהקשרים החזקים בתערובת המתכות מאפשרים פליטה של חלקיקים למזון המתבשל. 
  • זכוכית: האפשרות השניה העומדת בפניכם היא רכישה של סירים העשויים זכוכית. סירים אלו בטוחים מאוד לשימוש, ואולי אתם מכירים אותם כסירי פיירקס או קורנינג, שהם למעשה סוגים שונים של זכוכית. אמנם מדובר בסירים מצוינים, אך החיסון הגדול שלהם הוא שהולכת החום אינה איכותית כמו בסירי נירוסטה.  
  • ציפוי קרמי: סירים בעלי ציפוי קרמי נפוצים מאוד במטבחים הביתיים, אולם חשוב לרכוש סירים אלו אך ורק מיצרן איכותי שאתם סומכים עליו. יצרנים רבים משלבים חומרים בעיתים בציפוי של סירי בישול אלו כמו: קדמיום ועופרת, ויתכן שהציפוי הזה יכול להיות בעייתי.  
  •  טיטניום: סירי בישול המצופים טיטניום נחשבים איכותיים מאוד, ומונעים הידבקות של שאריות מזון אל תחתית הסיר. סירים אלו פופולאריים במיוחד מאחר והם מפחיתים את כמות השמן במהלך הבישול, ומאפשרים בישול בריא יותר. 
  •  חרס: סירי חרס יכולים להיות בטוחים מאוד לשימוש, אולם חשוב להקפיד לרכוש סירים בעלי תו תקן מתאים המראה כי אין בהם שילוב של עופרת.

 

בחירה חכמה של סירי בישול

 

אחרי שהכרנו את סוגי הסירים הפופולאריים שנמצאים בשימוש במטבחים השונים, הנה לכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם בבחירת הסיר המתאים לכם:

  • בראש ובראשונה הגידו מה השימוש של הסיר, מה התדירות, ומה כמות הנפשות בבית. אם אתם סטודנטים או זוג צעיר שמבשל כמויות קטנות, סט של שלושה סירים בגדלים שונים ישמש אתכם היטב. לעומת זאת, אם אתם משפחה מרובת נפשות, או סתם אוהבים מאוד לארח ולהזמין חברים ומשפחה לארוחות, תוכלו להשקיע בסט סירים גדולים, שיאפשרו לכם להכין תבשילים בכמות גדולה.
  • סירי בישול יכולים להיות הוצאה לא קטנה, ולכן חשוב שתגדירו מראש תקציב אותו אתם מוכנים להוציא. ערכו סקר שוק, בידקו את החומר ממנו עשוי הסיר ואת הצורך שלכם, וקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר בהתאם לתקציב.

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש