המלצות לבחירת פרגולה למרפסת באילת והערבה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/7/2021 05:51 ● ערב ערב 3026
מרפסת היא חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מבתים בישראל, בפרט באזור הדרום, הערבה ואילת, שם ניתן ליהנות מהמרפסת כמעט לכל אורך השנה בהתחשב בכמות הקטנה כל כך של ימים קרים וגשומים באזורים אלו. על מנת ליהנות ממרפסת הבית או הדירה "עד הסוף" ולנצל אותה לכל אורך שעות היום ולכל אורך השנה, פרגולה למרפסת נראית כמו פתרון מתבקש להתמודדות עם השמש החזקה המאפיינת אזורים אלו (ואת ישראל כולה). איזה סוג של פרגולה למרפסת נרצה לבחור ומהם החידושים והפיתוחים שיכולים לשדרג עבורנו עוד יותר את המרפסת בהקשר זה?
המלצות לבחירת פרגולה למרפסת באילת והערבה
תגיות:

 

ההמלצה הגורפת – פרגולת אלומיניום

 

הנקודה החשובה הראשונה והברורה ביותר שניתן להעלות בהקשר של המלצות להקמת פרגולה למרפסת בדרום הארץ ובפרט באילת וסביבתה, היא בחירה בפרגולת אלומיניום על פני שאר האלטרנטיבות בעולם פתרונות ההצללה. למעשה, כיום מומלצות פרגולת אלומיניום כפתרון ההצללה ארוך הטווח המועדף גם באזורים סגריריים וגשומים יותר, ממספר סיבות אותן נפרט מיד.

מדוע תחום פתרונות ההצללה בעולם כולו, ובפרט במדינה כמו ישראל, עובר באופן גורף לפרגולות אלומיניום במקום פתרונות אחרים שהיו נהוגים בעבר? התשובה המתבקשת לשאלה זו היא תכונות החומר – לאלומיניום מספר תכונות טבעיות אשר הופכות אותו לחומר האידיאלי עבור פרגולות ופתרונות הצללה, הן באזורים לחים וגשומים והן באזורים יבשים וחמים. בניגוד לעץ וחומרים רבים אחרים, אלומיניום היא מתכת חזקה ויציבה אשר אינה מחלידה או נשחקת כתוצאה מחשיפה ממושכת לאיתני הטבע, ובהתאמה גם אינה נשחקת במהירות כתוצאה מחשיפה יומיומית לקרינת השמש החזקה המאפיינת אזורים מדבריים כמו אזור אילת. במילים אחרות, בעוד כל מי שניסה לתחזק פרגולת עץ באילת נוכח בתוך כמה שנים לדעת כי עליו לחדש ולשפץ את העץ מדי שנה או שזה יישחק ויתבלה במהירות רבה, פרגולת אלומיניום מבטיחה ראש שקט ואפס צורך בתחזוקה שוטפת.

 

פרגולה חשמלית


מלבד לעמידות הרבה וארוכת הטווח של פרגולות אלומיניום, כמו גם מספר יתרונות בולטים נוספים (חוזק מבני מקסימאלי ומשקל קטן יחסית, מראה אלגנטי ו"נקי" ועוד...), ניתן למצוא בתחום של פרגולות אלומיניום גם מספר פיתוחים וחידושים אשר עשויים להתאים במיוחד לפרגולה למרפסת באילת בפרט, ובאזורים מדבריים בכלל.

דוגמה טובה לכך היא האפשרות של פרגולה חשמלית, אשר הולכת ותופסת תאוצה ופופולאריות בארץ בשנים האחרונות. פרגולה חשמלית היא פרגולת אלומיניום אשר שלביה העליונים נשלטים על ידי מנוע חשמלי קטן, וניתנים לסגירה ופתיחה מלאה או חלקית. כך ניתן להתאים את זווית השלבים לכיוון ממנו מגיעה השמש באותה שעה של היום, וליהנות מהגנה מלאה מהשמש לכל אורך היום (וכמובן, לכל אורך השנה...). בימים הגשומים המעטים שפוקדים את אזור אילת בחורף ממוצע ניתן אף לסגור את שלבי הפרגולה החשמלית לחלוטין, ולקבל הגנה מפני הגשם וכך להמשיך ולהשתמש במרפסת כמו בכל יום אחר. פרגולת אלומיניום חשמלית מאפשרת אם כן להשתמש במרפסת הבית או הדירה בצורה טובה ויעילה יותר, וליהנות מהגנה מפני השמש ואיתני הטבע לכל אורך השנה, ולכל אורך היום.

לגלריית פרגולות היכנסו לאתר סקיירופ – פתרונות הצללה בהתאמה אישית.

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש