כל הטרנדים בהייטק אחרי תום החל"ת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/7/2021 10:02 ● ערב ערב 3025
סיום החל"ת תפס רבים מהמובטלים לא מוכנים. החופשה נגמרה ואין יותר קצבת אבטלה. מצד שני, החזרה למשרה הקודמת נראית לא אטרקטיבית. הבשורה הטובה היא שבחירה מושכלת של כיוון ההתקדמות המקצועי עשוי להעניק לקריירה קפיצה מרשימה. קפיצה כזאת בדיוק מציע תחום ההייטק. בתחום זה מוצעות עם סיום הקורונה משרות איכותיות, בשכר גבוה מהממוצע, הדורשות ניסיון מינימלי או קורס קצר.
כל הטרנדים בהייטק אחרי תום החל''ת
תגיות:

מהם המקצועות שמציע תחום ההייטק למעוניינים להשתלב בו? למה ההיצע למשרות מפתחי JAVA בחברות הייטק, כמו גם מפתחי מובייל, נמצא בעלייה מתמדת? אילו שינויים חלו בעולם ההייטק, שדווקא הקפיצו את מספר המשרות הפנויות בישראל? כדאי לקרוא – כל התשובות בשורות להלן.

 

מהם המקצועות שבהם יש משרות פנויות רבות

 

תחום ההייטק נמצא, כאמור, בתהליך מתמיד של שינוי והתאמה למצבים חדשים. תקופת הקורונה יצרה תובנות חדשות אצל מנהלי חברות ההייטק. אחת התובנות החשובות היא העדר הצורך לבזר את המשרות של החברה בכל רחבי העולם.

אם בעבר הקפידו מנהלי חברות להחזיק מנהלי מכירות מקומיים במדינות מפתח, הרי שהיום שולטת המחשבה שהחזקת נציג מקומי איננה משנה בצורה מהותית אל התוצאה הסופית. תפיסת העולם הזאת הביאה להפחתת הנטייה להעסיק מנהלי מכירות מקומיים במדינות שונות, והגדלת הנטייה להעסיק מנהלי מכירות מקומיים. גם פונקציונרים אחרים בחברה הם תושבים מקומיים. בניגוד כמעט מוחלט למצב ששרר כאן טרם הקורונה. ואולם לא רק במשרות ניהוליות, אלא דם במשרות מקצועיות. לאחרונה ניתן לראות עלייה בדרישה למשרות של מפתחי JAVA, שפה שלמרות השינויים בעולם הטכנולוגי עדיין לא נס ליחה. לאחרונה מסתמנת גם עלייה במספר המשרות של מפתחי מובייל ונראה שהיצע הפתרונות במובייל איננו יכול להדביק את העלייה בדרישה למכשירי מובייל חדשים.

 

שינויים בעולם ההייטק וההשפעה שלהם על הטרנדים בעולם התעסוקה בישראל

 

כאמור, השינויים בעולם ההייטק הביאו לכך שהחזקת מנהלי מכירות, בודקי תוכני ועובדים במגוון רחב של משרות בסניפי החברות בחו"ל הפכה למיותרת. במקרים רבים, התפוקה של מנהלים ועובדים בחו"ל היתה נמוכה מאד דווקא בתקופה שחברות הטכנולוגיה נזקקו להם נואשות. כתוצאה, קבלו חברות רבות החלטה אסטרטגית להחזיר כמה שיותר משרות לישראל. בין השאר, ניתן למצוא בישראל יותר משרות של מנהלי מכירות או מנהלי פיתוח מכירות. בנוסף ניתן, כאמור, למצוא מגוון משרות בעולם התכנות. בדיקות תוכנה, פיתוח תוכנה ועוד. בתהליך הזה חלה עלייה מחודשת בביקוש למשרות של מפתחי JAVA איכותיים ומקצועיים וכן מפתחי מובייל.

 

מה נדרש ממועמדים חדשים

 

בחלק ניכר מהתפקידים החדשים, נדרשת ממי שנבחרו להשתלב בעבודה רק הכשרה קצרה. ההכשרה הזאת מספיקה למי שסיים אותה להיכנס לעולם ההייטק. בהמשך, אם יתמיד, אותו אדם יכול גם לטפס במעלה ההיררכיה הארגונית והשכר כאחד. במקרים אחרים, מי שהחליטו לקחת את העתיד שלהם בידיים סיימו קורסים בתחומים כמו תכנות, בדיקות תוכנה ומפתחים. מסיימי הקורסים מגלים שההשתלבות שלהם בהייטק היא קלה וכמעט איננה כרוכה בבעיות ומובילה אותם לעבר עתיד מבטיח.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש