מצבות גן עדן מסבירים: מה חשוב לבדוק לפני הקמת מצבה לנפטר?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/7/2021 08:27 ● ערב ערב 3024
מצבות נועדו לשמר את זכרו של המת. לשם כך, על המצבה להיות כמה שיותר עמידה ואיכותית. כדי להבטיח שזה מה שיקרה, עליכם לבקש מהחברה לראות תיק עבודות ובו תמונות של מצבות, על מנת שתוכלו להתרשם מאיכות העבודה והניסיון. כמו כן, אם אפשר לקבל על החברה המלצות מלקוחות קודמים ומרוצים, מה טוב. דבר נוסף שצריך לבדוק הוא רישיון. יש לוודא שלחברה שבחרתם עבור הקמת המצבה יהיה רישיון לעסוק בתחום מטעם החברה קדישא, שכן רק קבלנים מורשים ובעלי אישור יכולים לקבל אישור להקים מצבות בבית העלמין.
מצבות גן עדן מסבירים: מה חשוב לבדוק לפני הקמת מצבה לנפטר?
תגיות:

 

מימון שירותי קבורה

 

המוסד לביטוח לאומי מממן את שירותי הקבורה הנהוגים עבור כל מי שנפטר בארץ, גם כאשר מדובר בקבורה אזרחית וגם אם לא מדובר באזרח ישראלי. דמי הקבורה משולמים ישירות לגופים שמורשים לעסוק בכך כדין. יש לציין שהקמת מצבה ושירותי קבורה מיוחדים אינם חלק משירותי הקבורה האמורים ואותם המוסד לביטוח לאומי לא יממן, פרט למקרים הבאים: אדם בודד שנקבר בארץ ואין לו משפחה ולו שולם עבורו מענק פטירה, ניצולי שואה, חללי פעולות איבה, תורמי איברים, הורים שכולים, אלמני פעולות איבה וחללי צה"ל.

 

תוספות וגימורים למצבה

 

אם תרצו להוסיף אגרטל קבוע לפרחים, או בית מובנה לנרות נשמה, כך שתוכלו להדליק נרות מבלי לדאוג שהרוח תכבה אותם, לידיעתכם יש כאלו אפשרויות ועליכם לבדוק זאת מול החברה שתייצר את המצבה. בית לנר ניתן גם לחצוב באבן, כאשר ישנם חומרי גלם שונים שאפשר לבחור הן עבור האגרטל והן עבור הבית לנר. לכל משפחה יש העדפות אישיות ועיצובים שרואה בעיני רוחה עבור המצבה וחשוב בדוק אם ניתן לממש את הרצונות האלו. דבר נוסף שיש לבדוק הוא גימורים. בדקו מהם הגימורים שהחברה מציעה וקחו בחשבון שהגימורים המקובלים הם גימור חלק, עיבוד גס ועיבוד פראי. בקשו לראות קטלוג תמונות של מצבות אותן החברה בנתה בעבר כדי להתרשם מאיכות המצבות שלה ומאופי העיצובים.

 

בדקו מול בית העלמין אם עומדות בפניכם מגבלות כלשהן

 

כל משפחה תעדיף גודל אחר של מצבה. יחד עם זאת, מצבות כפופות לנורמות הנהוגות בבית העלמין עצמו ולא פעם הן נתונות למגבלות כאלו ואחרות, כמו למשל הגבלות גובה. ברוב המקרים, ניתן לבנות מצבות עד לגובה של 80 ס"מ, אולם שווה לבדוק מול בית העלמין האם יש מגבלות והגבלות כלשהן שחשוב להכיר לפני שמזמינים מצבה.

 

איזה נוסח לכתוב על המצבה?

 

לא כולם יודעים מה עליהם לנסח על המצבה, או אם יש נוסח נהוג. לכן, אם אינכם יודעים מה לכתוב בדיוק, תוכלו לשאול את החברה קדישא מהו הנוסח המקובל. החברה קדישא ממליצה על נוסח קבוע ואחיד שאפשר לקבל כלשונו, או לחלופין אפשר להוסיף עליו, לשנות אותו כרצונכם ולהנציח את זכרו של הנפטר באמצעות מסר מיוחד ומקורי משלכם.

מאמר זה נכתב באדיבות מצבות גן עדן - חברת מצבות בעלת 20 שנות ניסיון.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש