משכנתא מחיר למשתכן

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/7/2021 09:54 ● ערב ערב 3023
רוב האנשים הנכנסים להגרלת המחיר למשתכן עדיין צריכים משכנתא. מחיר למשתכן הינה תוכנית ייחודית של מדינת ישראל, תוכנית יוצאת דופן המושתתת על כך שקבלנים מגישים הצעות מחיר הדירה לצרכן, כאשר המחיר הזול ביותר יתקבל. במילים אחרות, הקבלן שיציע לכם לרכוש דירה במחיר האטרקטיבי ביותר הוא זה שזוכה במכרז, וכך מקבל את ההזדמנות.
משכנתא מחיר למשתכן
תגיות:

הרעיון מאחורי המחיר למשתכן הוא כמובן לאפשר לזוגות צעירים ומשפחות צעירות (וגם לרווקים) את ההזדמנות לרכוש דירה בשוק הנדל"ן המקומי, אפילו אם אין להם את הסכום הגבוה שנדרש בימינו בכדי לרכוש דירה.

צורת המכרז הזו מעודדת את הקבלנים להוזיל את מחיר הדירה בכדי לזכות בחוזים על פרויקטים גדולים. הרווח שלהם קטן יותר, אך מובטח ומגובה באמצעות המדינה, עסקה הטובה לכל הצדדים.

 

מתכננים משכנתא במחיר למשתכן

 

יש מספר פרטים חשובים כששוקלים לקחת משכנתא במחיר למשתכן. הקפידו להבין ולעקוב אחר פרטים אלו, ואתם בדרך הנכונה לדירה במחיר למשתכן, ולמשכנתא:

  1. שמאות – כמו בכל משכנתא, גם כאן תצטרכו שמאי שמקובל על ידי הבנק, בכדי לאשר את ערך הבית. לרוב תוכלו לקבל את השמאות ללא עלות, שכן ישנה הערכת שמאי מהבנק שמלווה את פרויקט הבנייה, וכך לחסוך לא מעט כסף.
  2. הימנעות ממדד התשומות – מדד התשומות הינו עדכון חודשי על הוצאות הבניה, כולל חומרים, שירותים ומוצרים שונים. השינוי הזה משפיע על המחיר שתשלמו בפרויקט בנייה לאורך השנים. אם יש ליווי בנקאי לפרויקט המחיר למשתכן, המשכנתא שלכם יכולה לעלות הרבה פחות על-ידי מתן מלוא הסכום לקבלן מראש, וע"י כך הימנעות מתשלום המדד. ליווי בנקאי אומר שהכסף שלכם בטוח לגמרי, ואין חשש להעביר את מלוא הסכום לקבלן גם טרם סיים לבנות את ביתכם.
  3. קבלו מענק – בהתאמה לעיר, יכול להיות שאתם זכאים לקבלת מענק של עשרות אלפי שקלים שיעזרו לכם ברכישת הבית.

 

תכננו את המשכנתא שתתאים לכם

 

משכנתא במחיר למשתכן או בעסקת נדל"ן רגילה, יש לתכנן היטב. מדובר בהלוואה גדולה, ואפילו אם זכיתם בהגרלת המחיר למשתכן, המשכנתא היא עדיין, לפחות לרובנו, ההלוואה הגדולה ביותר שניקח בחיים. התכנון צריך לקחת בחשבון פרטים שונים כולל יכולת החזר חודשית בהסתכלות של שנים רבות קדימה, ככל הניתן כמובן.

קבלן שזכה במכרז ובונה פרויקט תחת תנאי המכרז לא דורש את כל הסכום על הדירה מראש. במקום, תתבקשו לשלם לפי לוח תשלומים, אותם תצטרכו לשלוף מהמשכנתא שקיבלתם ולהעביר לקבלן. הריביות לא תישמרנה במשיכות הללו, ולכן יש לוודא מראש את הגמישות של לוח התשלומים.

קחו בחשבון שהמשכנתא שלכם תתקבל עם תחילת הפרויקט, אך הבנייה תסתיים כמה שנים לאחר מכן, מה שאומר שלאורך השנים הבאות תמצאו את עצמכם משלמים משכנתא למרות שאתם לא גרים בדירה שעדיין בבנייה. יש לוודא שיש לכם די הכנסות לשלם את המשכנתא מחיר למשתכן ואת שכר הדירה במהלך התקופה הזו.

לפרטים נוספים ליחצו – משכנתא מחיר למשתכן


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש