3 טיפים לבחירת מוסדות לימוד בישראל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/7/2021 09:46 ● ערב ערב 3023
החיים שלנו רצופים בדילמות ובבחירות. אם זו פירמה של רסק עגבניות בסופר, צבע הבגד החדש שנקנה, או איפה למקם את הספה בסלון החדש. הבחירות המינוריות כמו גם אלו שנחשבות "משמעותיות", כולן מלוות אותנו בחיים באופן זהה – וברגע שאחת נעלמת, מיד מופיעות דילמות חדשות. אחת הבחירות הגורליות ביותר היא זו של בחירת כיוון מקצועי, זאת אומרת כמעט תמיד – השאלה מה ללמוד?
3 טיפים לבחירת מוסדות לימוד בישראל
תגיות:

מרגע שקיבלתם החלטה לגבי מה תלמדו, לפתע מופיעות עוד מספר אפשרויות שמדייקות את חווית הלימודים – מוסדות הלימוד. אז איך תבחרו מוסד לימודים? אילו שיקולים כדאי לקחת בחשבון? ולמה בסוף הכי חשוב להקשיב לנפש?

 

3 טיפים לבחירת מוסד לימודים

 

1. מוניטין אקדמי בשוק העבודה

 

נאמר והחלטתם שאתם הולכים ללמוד מדעי המחשב, בכל שיחת חולין בה תנכחו ותספרו כי אתם מתחילים ללמוד מדעי המחשב, מיד יתחיל ניים דרופינג לגבי מוסדות לימוד בהם כדאי לכם לבדוק. "שמעתי שבטכניון הכי  טוב" "אולי תבדוק באוניברסיטה העברית" ועוד.

ובאמת, מתוך שיח עם אנשים שכבר נמצאים בשוק העבודה, תוכלו לשמוע שמוסד לימודים אכן מהווה פקטור בקורות החיים. אך בכל זאת, מומלץ לרכז רשימה של מוסדות אפשריים, ומתוכם להתחיל לשלול – ותזכרו לבדוק לא רק את השם שהולך לפני המוסד, כי לפעמים יחסי ציבור עלולים להטעות. בכל מקום בו תחשבו להירשם, תוכלו להתייעץ עם סטודנטים שלומדים או כבר למדו בממסד ולשמוע את דעתם הכנה.

חשוב לציין שלא רק מוסדות אקדמיים מוכרים זוכים להכרה בקורות חיים. גם האוניברסיטה הפתוחה, שנחשבת למתירנית יותר, עושה רושם טוב מפני שאם למדתם בה כנראה שאתם בעלי משמעת עצמית מאוד גבוהה, וזו אחת מהתכונות הנדירות ביותר בשוק העבודה ובכלל.

 

2. חוויה חברתית

 

תקופת הלימודים באקדמיה היא לא רק כדי להשיג מקצוע. זו הפעם הראשונה בה אתם חוזרים לחוויה חברתית בה אתם לא טיפשים כמו בתיכון או מכוערים כמו בצבא. התבגרתם, וכעת אתם גרסה הרבה יותר טובה של עצמכם. אופי המקום בו תלמדו משפיע לא מעט על צורת החיים בו ועל מגוון האנשים שהוא מביא איתו.

חווית הלימודים בתל אביב לדוגמה, מזכירה לא במעט יומיות בצבא. אם בחרתם להישאר לגור אצל ההורים בתקופת הלימודים ולחסוך מכם את חוסר הנחת הכלכלי, תזכרו שלא פעם מגיע עם זה המחיר של החוויה השלמה. לא תמיד. זאת לעומת לימודים בערים אחרות בהן מרבית הסטודנטים שוכרים דירות באותו האזור, ועם העול הכלכלי מגיע גם חופש גמור וחוויה חברתית מלאה.

 

3. עלות

 

מוסדות שונים דורשים סכומים שונים, ולכן כולם מעדיפים ללכת לאוניברסיטאות עם מימון ממשלתי. אך הפסיכומטרי וציוני הבגרות לא מעניקים לכולנו אפשרות ללמוד היכן שרצינו, כמו גם תנאי קבלה אחרים, ולפעמים אנו מוצאים את עצמנו במכללה שעולה פי שניים משכר הדירה שאנו משלמים.

נוסף על השכר האקדמי קיימת גם המחייה כסטודנטים, והעלויות משתנות באופן קיצוני בין ערי המרכז לערי הפריפרייה, וגם כאן נכנס שיקול.

 

בהצלחה!


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש