מהו ביטקוין ?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/7/2021 09:44 ● ערב ערב 3023
העולם הולך לשימוש במטבעות דיגיטליים וכולם רוצים להיות חלק מההצלחה. חברות רבות משיקות מטבעות דיגיטליים ואנשים רבים מתחילים לרכוש מטבעות דיגיטליים ולהשתמש בהם על בסיס קבוע. עם זאת, חשוב להבין את ההשפעות ובעיקר מבחינת המיסוי הנלוות להשקעה במטבעות וירטואליים. לפניכם הכרות עם מטבע ביטקוין ומידע חשוב על מס למטבעות דיגיטליים.
מהו ביטקוין ?
תגיות:

 

היתרונות של השקעה ושימוש בביטקוין


ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי אחד הנפוצים בהשקעות במטבע מבוזר. הביטקוין החל את דרכו כדרך להעביר כספים דרך האינטרנט והוא מביא עמו יתרונות רבים, שהפכו אותו לפופולארי במיוחד: הצפנה המבוססת על אלגוריתם שתוכנן על ידי הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב, כך שקשה מאוד לפרוץ, לגנוב את המטבע הדיגיטלי וקשה מאוד גם להתחקות אחר העסקאות.
הוא נחשב עמיד בפני צנזורה ומקנה את האנונימיות המבוקשת למי שמבקש לרכוש ולהחזיק את המטבע.
הביטקוין אינו מערב צד ג' כמו למשל הבנקים אלא רק בעלי המטבעות ומי שהם מעוניינים להעביר לו את הכספים או לבצע עסקאות.
על מנת לשמור על המטבעות הדיגיטליים אשר ברשותכם יש להחזיק ארנק דיגיטלי מאובטח וחיבור לאינטרנט על מנת להעביר את המטבעות הדיגיטליים למי שרוכשים ממנו מוצר או שירות כלשהו. היות ומדובר במטבע דיגיטלי הוא אוניברסלי ומאפשר לבצע עסקאות גלובליות בקלות.
לפני שהתחלתם - בדקו מהן האפשרויות שלכם לרכישת המטבע, האם לקשר את הארנק הדיגיטלי לאשראי או לחשבון הבנק, מהן אפליקציות התיווך המתאימות עבורכם וכמובן עקבו אחר ערכו של המטבע, זאת על מנת להבין מתי הטיימינג הנכון לרכוש ומתי התזמון האולטימטיבי למכור.

 

מה חשוב לדעת על ביטקוין בהקשר של מיסים?


החלטתם להשקיע בביטקוין? אתם משתמשים במטבעות וירטואליים בביצוע עסקאות? בעבר ההשקעה במטבעות דיגיטליים היתה "מתחת לרדאר" ורבים נהנו מחוסר התלות של השקעה במטבעות דיגיטליים בגורם צד ג' ובפיקוח על העברת המטבעות. עם זאת, המצב השתנה וככל הנראה עם העלייה בערך המטבע, החל גם הפיקוח על העסקאות.
על מנת להימנע מטעויות כדאי להסתייע בליווי של עורך דין ולקבל ייעוץ משפטי אודות שימוש במטבעות דיגיטליים בהתאם לחוקי ניירות עסק, הבנה בתקנות במדיניות הקשורה לקריפטוגרפיה ולקבל ייעוץ בכל הנוגע להחזקה במטבעות וירטואליים על מנת להשקיע ולהחזיק על פי חוק כמו גם להבין התפתחויות בלוקצ'יין ובמידת הצורך, תוכלו להיעזר בייעוץ משפטי לפתרון סכסוכים שקשורים להסכמי קנייה ומכירה של ביטקוין.
ומה בנוגע למס על ביטקוין? במדינת ישראל מטבע דיגיטלי כמו ביטקוין נחשב להכנסה הונית ולכן, הוא חייב במס רווחי הון בשיעור 25% מהרווח. ישנו טופס ייחודי 1399 בו יש למלא את הפרטים כולל תמורת המכירה, הוצאות הקשורות מהמכירה שלא הופחתו מהתמורה.
יש לבצע את הדיווח גם במקרה של הפסדים מביטקוין. כדאי לרכז את המידע מזירות המסחר ולבחון כמה מס יש לשלם.
על מנת שמס הכנסה יכיר בהוצאות ובהפסדים חשוב לשמור את כל הניירת שקשורה להשקעה ולהעברות של מטבע דיגיטלי ולצרף את טופס 1399 לדוח השנתי בסיום שנת מס.
ניתן לקזז הוצאות שונות כמו עמלת תיווך, שכר טרחה של עורך דין וכדומה שרלבנטיים להשקעה במטבע הווירטואלי
כדאי להתייעץ עם עו"ד מיסים כדי להבין בדיוק מהם הנהלים מבחינת רשות המיסים בכל הנוגע להפקת תמורה מביטקוין ולבצע את הדיווח על פי חוק ובזמן.
חשוב לדעת שאי תשלום מס על מטבע דיגיטלי נחשב לעבירה פלילית שיכולה להסכם בקנס כבד ובאישום פלילי כולל ריצוי מאסר ולכן, אין סיבה לקחת סיכון.
חפשו המלצות על עו"ד מס הבקיא בתחום המטבעות הדיגיטליים והשקיעו בתבונה ובראש שקט.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש