מבלים בטוח - תו ריספקט מתרחב

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/7/2021 09:19 ● ערב ערב 3024
ערים נוספות ברחבי הארץ מאמצות את תו ריספקט שהחל באילת ופועל כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות". מטרת התו לייצר מרחב בילוי בטוח, נעים ומכבד לנשים וגברים המבלים בברים, בפאבים ובמועדונים ונועד למנוע או לצמצם אלימות והטרדות מיניות במקומות הבילוי. לאחר שנה מאתגרת בצל הקורונה, במהלכה היו מקומות הבילוי באילת סגורים, הסתיים לאחרונה סבב הדרכות במרבית הפאבים, המועדונים והחופים כולל שני מקומות חדשים שאימצו את תו ריספקט - סולו וחוף הדקל.
מבלים בטוח - תו ריספקט מתרחב
תגיות:

תו ריספקט למניעת אלימות והטרדות מיניות במקומות בילוי, פועל באילת זו השנה הרביעית כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות" שהחלה באילת והפכה לתכנית לאומית. הייחודיות של המיזם היא בשיתופי הפעולה העירוניים והממשלתיים באמצעות הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול של המשרד לביטחון פנים, עיריית אילת באמצעות מינהל שח"ק ומנהל תפו"ח, משטרה ובעלי מקומות בילוי בעיר אילת. יוזמת הפרויקט סופיה גורדייב אותו יזמה במסגרת לימודיה לתואר שני בניהול ויישוב סכסוכים ומשמשת כיום כמנהלת מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וכרכזת קהילה ציינה, כי באילת רוב בתי העסק כבר אימצו את התו וכעת הצלחתו יצאה גם מגבולות העיר. הראשונות להצטרף הן אשדוד, אשקלון וגליל עליון.

 

הקשר בין היישובים נוצר באמצעות המנהלים היישוביים של הרשות למניעת אלימות סמים ואלכוהול בכל אחד מהיישובים. במסגרת זו התקיימו בתחילת השנה הדרכות לצוות המדריכים באשדוד. גם בעיר אשקלון גויס צוות מדריכים שעבר הכשרה ביניהם סגנית ראש עיריית אשקלון. גם בגליל העליון החלה התעניינות בהובלת התו ע"י קהילת הסטודנטים באזור אותו יקדמו יחד עם המנהלת הרשותית של התכנית במאבק למניעת אלימות, סמים ואלכוהול.

 

במסגרת ההדרכות עובר צוות המקום הכשרה אשר נוגעת בנושאים כמו חיזוק יכולת הזיהוי של סימני מצוקה, איתור ומניעה של אלימות והטרדות מיניות, הסבר על סם האונס ועוד. המקום עצמו מחויב בתליית מדבקות וכרזות המיועדות לציבור המבלים, תאורה בהירה בשירותים וקשר רציף עם רכזת הפרויקט והרשויות. כמו כן, פעם בחצי שנה יעבור הצוות ריענון נהלים ובמקום תעשה בדיקת תקינות. את הרשויות מלווה סופיה מתוך חשיבות של הנושא ומקווים שבתקופה הקרובה פרויקט תו ריספקט ירקום עור וגידים גם במקומות נוספים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש