מכשיר מדהים שמציל חיים בכל יום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/6/2021 07:51 ● ערב ערב 3023
דום לב, שבמקרים רבים מוביל להתקף לב, הוא מצב נפוץ מאוד, הרבה יותר ממה שחשבתם. מהמחקרים עולה כי במהלך השנה במדינת ישראל מתרחשים בין 8-10 אלף מקרים של דום לב פתאומי
מכשיר מדהים שמציל חיים בכל יום
תגיות:

אירוע דום לב עלול להתרחש לכל אדם ללא קשר לגיל, מצב כושר גופני או תזונה, לכן כדאי להיות מוכנים להתמודדות עם מצב זה – אשר נאמר מכנות – מאוד מלחיץ ודורש תגובה מיידית ועבודה על פי הסדר הנכון. תחשבו רגע על עצמכם - האם הייתם יודעים מה לעשות במקרה בו אדם הנמצא בקרבתכם לוקה בדום לב? ככל הנראה תרחיש כזה נראה לכם מופרך או רחוק מהמציאות אך רק מהנתונים שהצגנו בהתחלה ניתן להבין כי הסיכויים לכך לא נמוכים כלל וכלל. וודאו שאתם מוכנים – כל שעליכם לעשות זה לדאוג שבקום בו אתם מעבירים את רוב שעות היום שלכם – יהיה מכשיר החייאה או בשמו שני – דפיברילטור.

 

מהו מכשיר החייאה – דפיברילטור?

 

דפיברילטור – מכשיר החייאה אוטומטי או חצי אוטומטי אשר משמש להפעלה מחדש של מערכת ההולכה בלב – זו שגורמת לתאי השריר בלב לבצע כיווץ והרפיה.  לב שהפסיק לפעום, או פועם מהר מדי – כאשר לוקה בפרפור חדרים (אחד מהסוגים של דום לב) הוא לא מצליח להזרים את הדם העשיר בחמצן לתאי הגוף, והכי חשוב למוח. כאשר המוח לא מקבל את החמצן שאמור להגיע עם זרם הדם לפרק זמן העולה על 4 דקות, מתחיל להיווצר נמק – הריסת תאים אשר לא ניתנת לשחזור. המטרה של החזקת הדפיברילטור במקום הינה למנוע מצב של איבוד זמן יקר עד להתערבות בבעיה הראשונית שגרמה לדום לב – הפרעת קצב מהסוג של פרפור חדרים. הדפיברילטור לאחר החיבור למטופל על ידי המדבקות מאבחן קצב לב באופן עצמאי ובמרה של זיהוי הפרעת קצב מסוג פרפור חדרים ממליץ על מתן שוק – דרך אותם מדבקות שכבר מחוברות לחזהו של המטופל. מתן השוק מיועד להחזרת הפעילות התקינה של מערכת ההולכה בלב.

הדבר המדהים הוא שמכשירי ההחייאה של היום מדריכים את המטפל בשטח על ידי הוראות קוליות סדורות המאפשרות גם לאדם ללא רקע רפואי לבצע החייאה איכותית ולהציל חיים. במקומות ציבוריים רבים כולל שדות תעופה, מכוני כושר, קניונים, תחנות תחבורה ציבורית המרכזיות ומרכזי ספורט, מותקנים דפיברילטורים אשר נמצאים בהישג יד למקרה חירום. בעבר, רק אנשי מקצוע רפואיים הורשו להשתמש בדפיברילטורים. יחד עם זאת, המכשירים החדשים של היום יכולים לשמש את כולם ובכך הסיכויים להצלת חיים במקרה דום לב עולים משמעותית.

 

מתי להשתמש במכשיר החייאה: זיהוי מצב חירום

 

הצעד הראשון להצלת חיים הוא היכולת לזהות מצב חירום רפואי – כלומר להכיר את הסימנים ולהיות ערים אליהם. יש חשיבות גדולה לתהליך הזיהוי בדיוק כמו לזה של הטיפול. הרעיון הוא לתת מענה מציל חיים הרבה לפני שהכוננים או ניידת טיפול נמרץ מגיעים לזירה – כי רק ככך נוכל להציל חיים ולעצור הדרדרות בתוך אותן 4 דקות הקריטיות מרגע האירוע.

יש להשתמש בהחייאה כשאדם מפסיק לנשום ולבו הפסיק לפעום. ביצוע העיסויים שומר על זרימת הדם למוח וללב – מכיוון שאנו מחכים את פעילות הלב על ידי הלחצים הפיזיים שאנו מפעילים על בית החזה וממילא הפעולה גם גורמת לשינוי הלחצים בתוך בית החזה – דבר אשר מאפשר תחלופת האוויר וכניסת החמצן לריאות. את העיסויים יש לבצע מיד לאחר שזיהינו כי המטופל לא נושם, עוד לפני שמגיע מכשיר החייאה – דפיברילטור או צוות חירום על מנת להשיב את פעימות הלב התקינות. כאשר התהליך מתחיל מיד לאחר דום לב, החייאה יכולה להכפיל או לשלש את סיכויי ההישרדות של הנפגע. אנו מליצים לרכוש את הדפיברילטור ויתר הציוד בתחום עזרה ראשונה באתר חנות לציוד רפואי בשם מדיסקופ. נציגי השירות המקצועיים של מדיסקופ יוכלו לתת תשובה לכל שאלה בנושא ולהכווין אתכם למכשיר הנכון עבורכם או עבור הארגון שלכם.

 

טיפים להחייאה

 

  • יש לבקש מהסובבים להביא דפיברילטור
  • יש להתקשר בהקדם למגן דוד אדום – 101  - המוקדן ינחה אתכם בביצוע הפעולות הנדרשות.
  • יש לבצע לחיצות חזה – הן חשובות ומבוצעות עוד לפני הגעת מכשיר ההחייאה. העיסויים מבוצעים במטרה לגרום להזרמת הדם לאיברים החיוניים. שימו לב שאתם מצבעים את העיסויים בקצב של 110 לחיצות לדקה ובין עיסוי לעיסוי משחררים את בית החזה על מנת לתת ללב להתמלא בדם.
  • כאשר הדפיברילטור מגיע לזירה יש לחברו באופן מיידי לחזהו של המטופל על פי האיור המופיע על המדבקות ולהמשיך על פי ההנחיות של מכשיר ההחייאה.

 

כדי לקבל הדרכה בפעולות החייאה ובשימוש בדפיברילטורים, מומלץ להשתתף בקורס עזרה ראשונה על מנת לקבל הכשרה כה חשובה - יכולת שיכולה להציל חיים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש