מצטייני נשיא בשירות הלאומי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 23/6/2021 18:34 ● ערב ערב 3023
השנה החולפת בצל הקורונה היתה עמוסת מחוות קהילתיות של תושבים, בני נוער ומתנדבים רבים בדגש על דאגה כנה לאזרחי העיר הוותיקים. אחד מהם הוא עמית לוי, בוגר תיכון ע"ש "בגין" הפעיל בפרויקט "והדרת פני זקן", במסגרתו פעילים באילת 11 בנות ובני שירות לאומי במתן סיוע חברתי למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. עשייתו של עמית מעל ומעבר לתפקידו זיכתה אותו באות הצטיינות מנשיא המדינה על היותו דוגמא ומופת למתנדבי השירות הלאומי ועל תרומתו למדינת ישראל ולחברה הישראלית. דאגתו של עמית לאחד הקשישים שהוא מלווה ממש הצילה את חייו. גם רוי בן יתח מאילת המבצע את השירות הלאומי במגן דוד אדום בתל אביב לאחר 15 שנות פעילות מד"א באילת, זכה באות הצטיינות.
מצטייני נשיא בשירות הלאומי
תגיות:

פרויקט "והדרת פני זקן" הפועל באילת זו השנה השנייה, מפעיל כאמור בנות ובני שירות לאומי (10 בנות ובן אחד) במתן סיוע חברתי למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. הפעילים מתמקדים ביצירת קשר חברתי באמצעות מתן תמיכה רגשית לאזרח הוותיק, ביציקת תוכן להווי יומו של האזרח הוותיק על ידי שילובו בפעילויות תרבותיות וחברתיות מתאימות הקיימות בקהילה; שילוב במועדון החברתי השכונתי, בילוי בצוותא בשעות הפנאי, יציאה מהבית לקפה, מכולת וכדומה. עוד מסייעים המתנדבים בסיוע בבניית סביבה תומכת ליצירת רשת מגן לאזרח הוותיק באמצעות שכנים, פעיל שכונתי, האגף לשירותים חברתיים בעירייה, עמותות חסד וכדומה, בסיוע בבירור זכויותיו של האזרח הוותיק ובתיעוד סיפורי חיים. בנוסף, במקביל לעשייה הפרטנית בבתי האזרחים הוותיקים נעשה שילוב של מתנדבים בפעילות קהילתית המשלבת פעילות חברתית, הפגת בדידות ותמיכה בארגונים שונים כגון: מוסדות לניצולי השואה וקליטת עליה, מרכזי יום, שכונות תומכות, בית חם, בתי אבות ועוד.

 

עמית מתנדב אצל שישה קשישים באופן פרטני ואצל שישה נוספים בשמירת קשר טלפוני. אחד הקשישים הוא אדם בן שבעים שגר לבדו באילת וחולה במחלה כרונית שמפריעה לתפקודו היומיומי. עמית הוא היחיד שמבקרו מידי יום, שמקפיד להגיע ולהעלות את מצב רוחו, לעזור לו בקניות ולטייל איתו מסביב לבית. עמית מגדיל לעשות ולעיתים אף הולך לבקר את הקשיש בשבת כדי להיות בטוח שהוא בטוב. באחד מהמפגשים עם הקשיש עמית ראה שהקשיש לא חש בטוב וזיהה מצב חירום רפואי, הוא הזעיק את כל הגורמים הנכונים ועל ידי כך הציל את חיי הקשיש שפונה לטיפול בבית חולים. עמית לא עזב את הקשיש לרגע, מהרגע שהגיע אליו בבוקר ועד שהקשיש חזר מבית החולים. עמית דואג לאותו קשיש כאילו היה סבו, והקשיש מעיד כי הוא חש כי הנער הזה הוא זה שהצליח להציל את חייו העצובים שהיו לו לפני כן.

 

פרויקט "והדרת פני זקן" נחשב לפורץ דרך בקרב השירות הלאומי. הוא ראשוני וייחודי בהבניה ויצירת דיאלוג בין דורי ושילוב עשייה של בני ובנות שירות בקרב אזרחים ותיקים. בסך הכל פעילים באילת כ – 75 בני ובנות שירות לאומי שמפעילה האגודה להתנדבות. את השירות הם מבצעים בדרך כלל במוסדות וארגונים שונים בעיר וזה נחשב כשירות לכל דבר ועניין. מתנדבי השירות הלאומי, חילונים ודתיים, נשים וגברים, נוגעים בכל עצב ועצב של הקהילה. רובם משרתים את שנת השירות בקופות החולים ובבית החולים בעיר, במכבי האש, במערכת הרווחה של העירייה, בבתי הספר היסודיים, בגני הילדים, מתנ"סים, בקליטת עלייה ועוד.

 

כאמור גם רוי בן יתח מאילת המבצע את השירות הלאומי במגן דוד אדום בתל אביב, זכה באות הצטיינות. רוי החל את דרכו במד"א כמתנדב נוער בגיל 15 ולאחר קורס ממושך ומתקדם שעבר בהצלחה משמש כיום כפראמדיק בניידות לטיפול נמרץ בגוש דן וגם בתחנת מד"א באילת כאשר חוזר לחופשות בביתו. רוי מבצע את תפקידו בנועם הליכות ומקצועיות רבה, מנהל צוות בצורה מיטבית ומשרה אוירה נינוחה החשובה מאוד לטיפול בחולה. בין היתר, לקח חלק פעיל במאמצי מיגור מגפת הקורונה: חיסן ודגם במתחמי היבדק וסע מתוך הזדהות והבנת החשיבות הלאומית של המלחמה בנגיף הקורונה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש