איך מטפלים בדיכאון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/6/2021 10:58 ● ערב ערב 3022
דיכאון מסוגים שונים מוגדר כאחת המגפות הנפוצות ביותר בעולם במאה העשרים ואחת (כמו גם חרדות, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת...). גם בישראל מדווחים אינספור אנשים על דיכאון קל, בינוני או קשה, אשר עשוי להשפיע על החיים בדרכים שונות ובהיקפים שונים
איך מטפלים בדיכאון?
תגיות:

עבור רבות ורבים, מדובר בבעיה שמשחירה את החיים ואת היומיום, ופעמים רבות נראית כאילו לא תחלוף לעולם. החדשות הטובות עבור כל מי שחווה דיכאון ומרגיש כך הן כי כיום ישנן דרכים שונות ואפקטיביות ביותר להתמודד עם הבעיה ולצאת מהדיכאון. בין אם אתם סובלים מדכדוך קל או ממחלה נפשית של ממש כמו מאניה דיפרסיה, קיימות כיום שיטות טיפול שיכולות לסייע לכם משמעותית

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי ושיטות נוספות לטיפול בדיכאון

 

במהלך העשורים האחרונים פותחו והופצו מספר שיטות טיפול מתקדמות שונות, המסייעות למיליונים רבים של אנשים בכל רחבי העולם להתמודד עם קשת רחבה של בעיות ואתגרים נפשיים, ביניהם גם לא מעט מקרים של דיכאון ברמות חומרה שונות.

אחת השיטות המעניינות והמומלצות בהקשר זה היא שיטה המכונה CBT, או בעברית - טיפול קוגניטיבי התנהגותי. הרעיון הכללי העומד מאחורי שיטת טיפול זו, אותה מאמצים לחיקם אינספור מטפלים ומטפלות בעקבות אינספור מקרים מוצלחים של טיפול בשיטה, הוא עבודה על דפוסי החשיבה הטורדניים והמזיקים אותם כולנו מאמצים. תוך עבודה משותפת מעמיקה ואינטנסיבית מסגל לעצמו המטופל הרגלי חשיבה שונים, וממש מלמד את עצמו כיצד לחשוב בצורה טובה ומיטיבה יותר, כזו אשר תמנע ממנו מלהיכנס לאותם דפוסים הרסניים המובילים לדיכאון.

שיטה זו הוכחה כיעילה עבור קשת רחבה של מקרים כאמור, ביניהם כמובן מקרים של דיכאון קל ובינוני, אך גם מקרים קשים יותר. גם חולים במחלות נפשיות יחסית קשות ומוגדרות דוגמת מאניה דיפרסיה מפיקים לא מעט מטיפול מסוג זה, המתווסף פעמים רבות לטיפול תרופתי או לסוגי טיפולים אחרים.

 

הסוד הוא במציאת הטיפול המתאים עבורכם - כיצד להתאים טיפול בדיכאון?

 

בנוסף ל CBT, טיפולים תרופתיים שונים וטיפול פסיכולוגי דינמי (הטיפול הפסיכולוגי הסטנדרטי שכולנו מכירים) קיימות כאמור שיטות טיפול רבות נוספות, כך שהמבחר וההיצע רחבים ביותר גם ספציפית עבור מי שמחפש טיפול בדיכאון. לאור השפע וההיצע הזה עולה השאלה המתבקשת – כיצד נתאים לעצמנו טיפול יעיל בבעיה ממנה אנו סובלים?

ובכן, הדרך הטובה והמומלצת ביותר היא כמובן להגיע לאבחון אצל בעל מקצוע ולהתייעץ עימו. חשוב להכיר את האפשרויות העיקריות העומדות בפניכם, אך במידה ואינכם בטוחים אם טיפול קוגניטיבי התנהגותי, למשל, הוא סוג הטיפול המתאים ביותר עבורכם, הדבר הטב ביותר שתוכלו לעשות הוא לקרוא עליו כמה שיותר חומר, וליצור קשר עם מטפל מקצועי ומוסמך. הוא ייתן לכם חוות דעת מקצועית בהתאם למקרה הספציפי שלכם ובמידה ולמצבכם מתאימות שיטות מסוימות יותר מאחרות, באחריותו ליידע אתכם בנוגע לכך.

 

בכל מקרה, הנקודה החשובה היא כי טיפול בדיכאון (כמו גם בחרדות) הוא כיום תחום מפותח ביותר הכולל שיטות רבות ושונות, ואינספור אנשי מקצוע אמינים ומנוסים. הגיעו לאחד מהן לאבחון וייעוץ ותתחילו במסלול למציאת הטיפול אשר יוציא אתכם מהדיכאון.

 

לפירוט שיטות טיפול בדיכאון היכנסו לאתר בטיפולנט המציע מאמרים מקצועיים ולקסיקון מונחים.

  

בהצלחה!


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש