האם מעמדן של נשות העסקים בארץ גובר על הגברים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 17/6/2021 15:15 ● ערב ערב 3021
אחד הדיונים המרתקים והחשובים שנערכים בעולם העסקים בכלל ובפרט בישראל, מתייחס למעמד של נשות עסקים. דיון זה עוסק בין היתר בשאלות, האם מעמדם השתנה ביחס לעבר, האם מעמדן שונה ביחס ממדינה למדינה, שונה במקצועות מסוימים, ועוד שורה ארוכה של שאלות שקשורות כך או אחרת למעמדן.
האם מעמדן של נשות העסקים בארץ גובר על הגברים?
תגיות:

אך מעל לכל זה מרחפת השאלה הבסיסית, האם מעמד של נשות עסקים בארץ גובר על זה של הגברים. במילים אחרות, האם אנחנו יכולים לראות שינוי ביחס כלפי נשות עסקים, באופן מעשי או באופן תדמיתי, רעיוני, וכיום הן נמצאות במעמד גבוה יותר, לא רק ביחס למה שהיה בעבר אלא גם ביחס לגברים בעולם העסקים.

חשוב להדגיש בהקשר זה שתי נקודות. ראשית, היום אפשר למצוא הרבה יותר נשות עסקים חזקות, בעולם בכלל ובפרט בישראל. המספרים לא דומים למה שהיה נהוג בעבר, בוודאי שהם שונים מהותית למה שהיה לפני שלושים או ארבעים שנה. שנית נשות עסקים חזקות כבר לא נתפסות כדבר יוצא דופן, לא כשהן עומדות בפני עצמן, לא כשהן מייצגות ארגונים וגופים גדולים ובשום צורה אחרת.

 

מה מעמדן של נשים בעולם העסקים?


 

אם בעבר התדמית של נשות עסקים חזקות היה נתפס כדבר לא טבעי מחד ומאיים מאידך, לכן גם הרבה פעמים הן הוצגו בצורה שלילית, באופן שגברים בעולם העסקים לא בהכרח הוצגו בו, אזי שכיום הן נתפסות בצורה שונה לגמרי.

בעבר נשות עסקים חזקות נתפסו, מצד אחד, כנשים חלשות דווקא שאינן מסוגלות להנהיג ארגונים וגופים גדולים, מצד שני, הן הרבה פעמים נתפסו כ"קשות" וסותרות את כל מה שהיה נהוג לחשוב על נשים באופן כללי. היום, נשות עסקים חזקות נתפסות כמעוררות השראה, מובילות דרך, משפיעות לא רק בתחום העסקים אלא גם בתחומים רבים אחרים, ולא פחות חשוב, פורצות את הדרך לנערות ונשים אחרות שמבקשות לשאוף גבוה ולהגשים את יעדן.

חשוב לציין, בעוד ששכר נשים ברוב המקצועות נשאר נמוך ביחס לשכר גברים ואיננו שוויוני, הרי שבאופן טבעי נשות עסקים שפועלות באופן עצמאי או כחלק מגוף, מרוויחות שכר גבוה. יש ניסיון לייצר שוויוניות, לצערנו זה עדיין לא קורה בצורה שלמה אך זה בהחלט יעד שהנשים עצמן והגוף אותו הן מייצגות, מבקשים לעמוד בו.

 

האם מעמדן של נשים עולה על זה של הגברים?

 

אומנם יש הרבה יותר גברים בעולם העסקים, אך זה נובע בעיקר מהעובדה שהם ביססו את עצמם קודם לכן וכן מהעובדה שעדיין השינוי לא התרחש באופן מלא. מה שכן, אפשר לראות יותר ויותר נשים שנכנסות לתחום, נשים שמקבלות אפשרויות השפעה שונות, ואין ספק שעם השנים אנחנו נראה בישראל, הרבה יותר נשים מנהיגות, מובילות דרך, ובעיקר נשות עסקים חשובות בכל התחומים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש