החשיבות ברכישת ביטוח אחריות מקצועית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/6/2021 09:48 ● ערב ערב 3021
אחד החששות הגדולים שעומדים בפני בעלי מקצוע בתחומים שונים, הוא למצוא את עצמם במאבק משפטי מול לקוח כזה או אחר עקב טענות להתנהלות לא מקצועית, רשלנית או מסיבות אחרות.
החשיבות ברכישת ביטוח אחריות מקצועית
תגיות:

החשש הזה קיים, הן בגלל הפחד שתהליך משפטי כזה יפגע בתדמית שלהם בתור אנשי מקצוע והן בגלל הפחד מפני ההשלכות הכלכליות של תהליך כזה עליהם ועל בני משפחתם. אם אין להם הגנה ותמיכה, אזי שהם יצטרכו לשאת בכל ההוצאות הקשורות להליך המשפטי וכן לאחר מכן, בכל מה שקשור לפיצוי, במידה וזה מה שיקבע בית המשפט שעליהם לשלם לתובעים.

על מנת לקבל הגנה ותמיכה כלכלית ואחרת, יש לרכוש ביטוח אחריות מקצועית דרך סוכן ביטוח. ביטוח זה מעניק הגנה בכל מה שקשור להוצאות משפט, פיצויים והיבטים כלכליים אחרים. למעשה, הביטוח משחרר את בעלי המקצוע מכל דאגה להשלכות הכלכליות שעלולות להיות למשפט והוא יכול להתפנות להתעסק בעבודה שלו בצורה רגילה.

 

מה זו פוליסת ביטוח אחריות מקצועית

 

לפני שניכנס לעובי הקורה, חשוב להדגיש, פוליסת ביטוח אחריות מקצועית יכולה לשרת לא רק בעלי מקצוע בשוק החופשי אלא גם עסקים וחברות גדולות וקטנות. הרי גם הן עלולות למצוא את עצמן מתמודדות עם תביעות משפטיות שונות, לא רק מצד לקוחות לא מרוצים, גם מצד ספקים או גורמים אחרים. פוליסה זו נועדה להגן עליהם ולספק להם מעטפת כלכלית לניהול ההליך המשפטי וכן בכל מה שקשור לפיצויים.

פוליסה ביטוח אחריות מקצועית, אינה שונה מפוליסות ביטוח אחרות. בעל מקצוע או עסק משלמים לחברת הביטוח סכום מסוים, מדי חודש או פעם בשנה, ורוכשים בכך פוליסה עם תנאים מסוימים. ברגע שמגישים תביעה כנגד אותו בעל מקצוע או עסק, אז למעשה התביעה גם אם התביעה נדונה מולו, הרי שחברת הביטוח תישא בהוצאות, על פי תנאי הפוליסה וסכומי הפרמיה שהוא שילם עבורה.

חשוב להדגיש, הביטוח חל בהיבטים אזרחיים שונים. חברות ביטוח לא נוהגות לבטח על מעשים פליליים. כמו כן, אפשר למצוא פוליסות מסוגים שונים, המותאמות הן לתנאים של בעל מקצוע או העסק על פי תחום העיסוק, גודל העסק והמחזור שלו. למשל, מטפל פסיכולוגי ירכוש פוליסה שמתאימה לצרכים שלו, בעוד מטפל בתחום אחר, ירכוש פוליסה שעונה על הצרכים והתנאים הרלוונטיים עבורו.

 

כיצד רוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית

 

רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מתבצעת דרך סוכן ביטוח אשר יכול להציג בפני בעל מקצוע או בעל עסק, אופציות של חברות שונות. על הלקוח לבחון מה בדיוק כוללת הפוליסה, באילו תנאים ניתן להפעיל אותה, מתי וכיצד ניתן לעשות זאת.

מעבר לכך, מאוד חשוב לבחון הן את העלויות הכלכליות של הפוליסה, גובה ההשתתפות העצמית בזמן תשלום תביעה והן את גובה הכיסויים השונים שחברת הביטוח מספקת. זאת על מנת שאכן הפוליסה תכסה אפשרויות שונות ותענה על הצרכים של הלקוח, על פי גודל והמחזור העסקי שלו.

לסיכום, ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח חשוב לכל בעלי המקצוע וחשוב לקחת אותו בחשבון.

לפרטים נוספים אודות הביטוח ניתן להיכנס לכתובת הבאה:

https://engelman-ins.co.il/professional-liability-insurance/


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש