היכונו לחגיגות יום אירופה 2021 באילת

מאת: ● 13/6/2021 12:35 ● ערב ערב 3021
משלחת האיחוד האירופי בישראל חוגגת, בשיתוף פעולה עם 17 מדינות חברות באיחוד, את יום אירופה עם מיצגי וידאו ארט מיוחדים באילת, חיפה ותל אביב ● במסגרת האירוע יוצגו עשרות עבודות, של כמה מהאומנים המובילים באירופה ובישראל, העוסקות בנושא החברה שאחרי משבר הקורונה
היכונו לחגיגות יום אירופה 2021 באילת
ארכיון
תגיות: יום אירופה

משלחת האיחוד האירופי לישראל חוגגת השנה את יום אירופה (אשר מצוין בכל שנה ב 9 במאי) עם שלושה מיצגי וידאו ארט מיוחדים שיוצגו בשלוש מהערים המרכזיות בישראל: אילת, חיפה ותל אביב - באילת יתקיים האירוע ביום חמישי הקרוב (17.6) בטיילת האירוע יחל בשעה 19:00- 01:00

האירוע נעשה בשיתוף פעולה עם 17 מכוני ונספחי תרבות שונים, אשר כולם תומכים באומן שעבודתו מוצגת.

הגורמים השותפים: שגרירות בלגיה, המרכז הצ'כי, שגרירות דנמרק, שגרירות גרמניה, שגרירות אסטוניה, שגרירות אירלנד, שגרירות יוון, שגרירות ספרד, המכון הצרפתי בישראל, המכון הליטאי לתרבות, שגרירות הולנד, פורום התרבות האוסטרי, המכון הפולני, המכון הרומני לתרבות, שגרירות סלובניה, שגרירות פינלנד ושגרירות שבדיה. 

מכוני התרבות המעורבים: המכון הצרפתי בישראל, המכון הרומני לתרבות, המכון הליטאי לתרבות, המכון הפולני, פורום התרבות האוסטרי והמרכז הצ׳כי.

השגרירויות המעורבות: יוון, הולנד, שבדיה, גרמניה, בלגיה, סלובניה, אסטוניה, ספרד, אירלנד ודנמרק.

כל מיצג יכלול מספר מסכים גדולים, אשר יציגו 20 עבודות וידאו מרתקות (כל אחת באורך 1-6 דקות, כולן נאצרו על ידי אוצר האירוע אבי לובין), שכולן עוסקות באופן כזה או אחר בתמה אחת: הקהילות החדשות של העולם (בין היתר, בעקבות משבר הקורונה). האמנים הם כמה מהבולטים והמוערכים באירופה וישראל, וכמה מהעבודות יוצגו בפעם הראשונה.

אחרי שנה של בידוד, סגרים וריחוק חברתי, אנו מתמודדים כעת עם הצורך לחשוב מחדש על מושג הקהילה. אנו ראינו שינויים בהבנה שלנו של מה זה אומר לחיות ביחד, וריחוק פיזי השפיע על האופן שבו אנו תופסים את המושג "להיות ביחד", גם ממרחק וגם בעת בידוד. העבודות מעלות שאלות על יכולתנו לפרק ולהרכיב מחדש את ההבנה שלנו של מונחים כמו "להיות ביחד" ו "להיות לבד" ואת יכולתנו לבסס חשיבה חדשה לגבי בניית קהילה חדשה בעקבות המגיפה. 

האיחוד האירופי שואף תמיד לבנות קהילות חזקות ובריאות יותר ברחבי העולם, כולל כאן בישראל. במהלך משבר הקורונה ראינו מנהיגים קהילתיים צעירים, בכל אזורי הארץ ובכל המגזרים, שמובילים את קהילותיהם דרך מכשולים ואתגרים רבים. ועל יסודות הקהילה החדשים האלה ימשיך האיחוד האירופי לפעול.  

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה: "אני נרגש מאוד מהאירוע הזה, שמאפשר לאזרחי ישראל ליהנות מאומנות מרתקת במרחב הציבורי שלהם. האיחוד האירופי רואה חשיבות גדולה בשיתוף פעולה שהולך מעבר לסחר וחדשנות, ונוגע גם בעולמות התרבות והאומנות, לרווחתם של כל הישראלים וכל האירופאים.  משבר הקורונה אילץ את כולנו להתכנס בבתינו. למרבה השמחה, כאן בישראל כולנו יכולים כעת ליהנות מאומנות נהדרת באוויר הצח והפתוח. "


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש