השקעות אלטרנטיביות בדיור סוציאלי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/6/2021 08:32 ● ערב ערב 3021
דיור סוציאלי נועד לספק קורת גג עבור אלה שידם אינם משגת לרכוש או לשכור אחת בתנאי השוק. אך לא תמיד ההיצע עומד בביקוש ואוכלוסיות מוחלשות רבות נותרות מאחור בהמתנה לדיור ראוי. מדינות מפותחות בעולם המתחייבות לדאוג למגורים ראויים לאוכלוסייה פגיעה מזרימות תקציבים לדיור הסוציאלי, והערבות הממשלתית היא אחד הגורמים המושכים משקיעים בדיור סוציאלי המחפשים הכנסה בטוחה.
השקעות אלטרנטיביות בדיור סוציאלי
תגיות:

העלייה במספר האנשים הזקוקים לדיור סוציאלי מייצרת אפיק השקעה בעל פוטנציאל תשואות גבוה בתחום. בשנים האחרונות השקעות בנדל"ן בחו"ל בקרב משקיעים ישראלים הפכו לעניין שבשגרה, והשקעה בדיור סוציאלי היא הזדמנות מצוינת לשדרוג תיק ההשקעות שלכם מעבר לים. לא רק שאתם עושים טוב לכסף שלכם אלא עושים משהו טוב עם הכסף שלכם ומשפיעים לטובה על חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם.

השקעות בדיור סוציאלי הן חלק משוק ההשקעות האלטרנטיביות המהוות חלופה להשקעות בשוק ההון, מה שהופך אותן להשקעות יציבות יותר. משקיעים בדיור סוציאלי נהנים מתשואה קבועה לכל אורך הזמן שבו הנכס מושכר. התחזוקה של נכסים בדיור סוציאלי מוטלת  בידי הארגון, הגוף או העמותה שמציעים את הדיור, כך שמשקיעים בדיור סוציאלי פטורים מתחזוקה שוטפת או חיפוש דיירים עבור הנכס שבו הם משקיעים. משקיעים בדיור סוציאלי נהנים גם מביטחון שמקנים להם הערבויות הממשלתיות וחברות לניהול נכסים.

אז איך משקיעים בדיור סוציאלי? משקיעים בדיור סוציאלי יכולים לבחור לעשות זאת באופן עצמאי ולחפש בעצמם אחר נכס מתאים, התנהלות בחוזים ובבירוקרטיה הכרוכה בכך. דרך נוספת למשקיעים בדיור סוציאלי היא להשקיע בקרנות נדל"ן שפוטנציאל התשואה שלהן הוא בדרך כלל גבוה יותר מהדרך הפרטית.

שוק הנדל"ן בישראל נחשב ליקר ומשקיעים בדיור סוציאלי מגלים עניין רב במדינות אירופה, שם הביקוש לדיור סוציאלי נמצא בעלייה והנתונים שהם מציגים בשוק הנדל"ן יציבים וטובים בשוק כבר שנים. משקיעים בדיור סוציאלי מעבר לים יכולים ליהנות גם מפטור ממס על הרכישה. שוק הנדל"ן בבריטניה נחשב לפוטנציאלי במיוחד, הממשלה מחויבת על פי חוק לספק מגורים בטוחים לאוכלוסיות מוחלשות ומחפשת מקורות מימון פרטיים. התקציבים המובטחים מושכים משקיעים בדיור הסוציאלי שמחפשים השקעה מעניינת ומבטיחה. הסנכרון של הביקוש וההיצע מעלים את האטרקטיביות בהשקעות בדיור סוציאלי.

השקעות בדיור סוציאלי הן השקעות חברתיות שכולם מרוויחים מהם- המדינה רוצה שהדיירים שזכאים לדיור סוציאלי יגורו בנכס זמן ממושך ככל הניתן וככל שהם זקוקים לכך, והמשקיעים נהנים מהכנסה קבועה, ממושכת ויציבה לאורך זמן.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש