מזגנים עיליים - מה חשוב לבדוק לפני רכישה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/6/2021 12:48 ● ערב ערב 3019
עם עלייתה של הטמפרטורה ברחבי הארץ עולה אצל רבים השאלה איזה מזגן כדאי לקנות? יש מספר גדול של חברות המייצרות מזגנים עיליים, יש סדרות שונות של מזגנים בתוך אותן החברות וכמובן הבדלים בתפוקת הקירור והחימום של המזגנים. אז בתוך כל המידע הזה החלטנו לעשות לכם סדר ולספק לכם סקירה של הבדיקות החשובות שכדאי לעשות לפני רכישת מזגן עילי.
מזגנים עיליים - מה חשוב לבדוק לפני רכישה
תגיות:

 

 

1. בחירה של גודל המזגן

 

בכוונה אנחנו מתחילים עם הסעיף הספציפי הזה ולא עם שם המותג או החברה, מדוע? מאחר והספקים שונים של מזגנים יכולים לכוון אתכם אל היצרנית. כלומר, יש יצרניות מזגנים שידועות יותר עבור המזגנים בהספקים נמוכים, לדוגמה חברות שמייצרות מזגן 2 כוחות סוס ומתמחות בעיקר בהספק זה. מזגנים נמדדים בכוחות סוס, כאשר בשנים האחרונות זה מומר לתפוקת קירור -(BTU). כאשר 1 כוח סוס שווה ערך ל-9000 BTU לערך. אם אתם לא יודעים מה ההספק הדרוש אז תדעו שיש מספר כללי אצבע שיעזרו לכם להבין מה גודל המזגן האידיאלי:

 

  • גודל החדר במטרים רבועים - ככל שהחדר גדול יותר כך תצטרכו מזגן חזק יותר. כלל האצבע מדבר על 650-700 BTU (זוהי תפוקת הקירור) לכל מטר מרובע. בנוסף, כל אדם מייצר אנרגיה שאותה נרצה לקחת בחשבון (תקחו 500 BTU לכל אדם). במקרה זה לחדר בגודל ממוצע של 12 מ"ר נרצה 7800 + 1000, מינימום של 8800BTU.
     
  • מספר האנשים שיבלו בחדר במרבית שעות היממה. ככל שמספר האנשים גדול יותר כך גם תפוקת המזגן.
     
  • מיקומו של החדר ביחס לכיווני השמש
     
  • מיקומו של הנכס ביחס לגג (ככל שמדובר על חדר הקרוב יותר לגג כך נצטרך תפוקה גדולה יותר).

 

2. בחירה של יצרן מוכר

 

בשנה האחרונה נכנסו לחיינו או יותר נכון לישראל עוד מספר שחקניות בתחום ייצור המזגנים. ניתן לראות בארץ יצרנים ישראלים (תדיראן, טורנדו), שחקנים אירופאיים ואף שחקנים יפניים (כמו מיצובישי, פוג'יטסו ודייקין). כמובן שאין מה ללכת בעיניים עצומות אחר השם בלבד וחשוב לבחון את המותגים בהיבט של שירות ואמינות. לדוגמה, אם מותג מסוים מוכר בזכות הטלוויזיות המצוינות שלו, אין זה אומר שגם בתחום המזגנים הוא יבלוט לטובה. האקלים הישראלי דורש התאמות מיוחדות וכדאי לבדוק שהמוצר אכן עונה לצרכים.

 

3. אחריות על מזגנים

 

מוצרי חשמל יכולים להתקלקל, גם אם יצאו תחת ידיהם הבטוחות של אנשי המקצוע הטובים ביותר, ובדיוק בגלל זה נולדה האחריות. בזמן שחברות מסוימות מעניקות אחריות של שנה אחת, יש כאלה שמעניקות אחריות של 7 שנים. יחד עם זאת, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין מה נכלל תחת אותה האחריות, ומה מוחרג. אם כרטיס המזגן והמנוע מוחרגים אז האחריות לא אטרקטיבית במיוחד.

 

4. צריכת חשמל אפקטיבית

 

מזגנים יכולים להיות צרכנים כבדים של חשמל וזה יכול לכאוב לכם בכיס. לכן, כדאי לכם לבחור מזגן עילי עם דירוג אנרגטי גבוה, כאשר A הוא הדירוג האיכותי ביותר. ישנם מזגנים עילאיים של 2 כוחות סוס שיעלו לכם שקלים בודדים לעבודה ממושכת של 8 שעות (כלומר לילה שלם). החסכון הזה יכול להתבטא במאות שקלים לשנה, לכן זהו פרמטר כבד משקל.

 

לסיכום

 

מזגנים עילאיים הם בחירה מצוינת בהנחה ועשיתם את כל הבדיקות הדרושות והמזגן מותאם לחלל, למספר האנשים וכמובן למיקום הגאוגרפי. לאחר שעשיתם את כל הבדיקות נותר רק לבחור מותג מצוין שמגיע עם אחריות וצריכת חשמל אידיאלית. מאחל לכם קיץ נעים במיוחד.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש