מקדמים את המורשת הדרוזית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/6/2021 12:44 ● ערב ערב 3020
שייח' באדר קאסם מבכירי העדה הדרוזית בארץ, הדרים לראשונה לאילת מכפר חורפיש שברמת הגולן והיה אורח העיר אילת למשך יומיים (חמישי שישי). במהלך ביקורו נפגש שייח' קאסם עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, עם נציגי העדה בעיר, עם המנהיגות החינוכית ממנה שמע על התכנית הייחודית באילת לשימור המורשת הדרוזית וגם ביקר באטרקציות העיר ביניהן המצפה התת ימי ומוזיאון ''אילת עירי'' וצפה ממצפורי השחמון על כל מדינות האזור.
מקדמים את המורשת הדרוזית
תגיות:

ביקורו של שייח' באדר קאסם שהגיע בליווי שלושה שגרירי שלום מרמת הגולן הפעילים במועצת השלום העולמית, נפתח במפגש עם ראש העירייה, המנהיגות החינוכית ונציגי העדה הדרוזית באילת. בפתח הדיון ברך ראש העירייה את שייח' קאסם על ביקורו ושיתף אותו בחזון המלווה אותו כבר עשרות שנים על שלום אמיתי שישרור באזור. "יש לנו תפקיד לייצר שיח אזורי על שלום עם עמי האזור" אמר ראש העירייה. במסגרת זו מושם דגש על לימוד השפה הערבית בבתי הספר וכאמור ביוזמת ראש העירייה, הושמה תכנית ייחודית ללימוד המורשת הדרוזית הפועלת כבר שלוש שנים. פרטים על התכנית שמע השייח' מד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק ומרכזי האזרחות המובילים את התכנית, במסגרתה נלמדת המורשת בכיתות ט' ו י' בכל בתי הספר התיכוניים כולל הישיבה התיכונית. התכנית כוללת מערכי שיעור, מפגש עם אישים בקהילה, וביקורים במקומות דרוזים כחלק מהטיולים השנתיים. עוד שמע שייח' קאסם מנור עמאר תושב העיר אילת כבר 23 שנים על הקהילה הדרוזית בעיר המונה כ – 600 תושבים.

 

שייח' קאסם סיפר בהתרגשות על מועצת השלום העולמית שהוקמה לפני 6 שנים וכוללת 285 שגרירי שלום בכל העולם הפועלים ביחד לקיים קשרים בין דתות, עמים וקהילות ולחנך דור חדש יתבסס על כבוד הדדי ואהבה. ביחד איתו הגיעו כאמור שלושה שגרירים צעירים מרמת הגולן שסיפרו על עשייתם בתחום. שייח' קאסם שיבח את הפעולות העירוניות והחינוכיות וציין, כי לאור חשיבות השמירה על המורשת הדרוזית הוא עצמו מתנדב להגיע לאילת 4 פעמים בשנה כדי להרצות לתלמידים. עוד במסגרת זו הציע שייח' קאסם לקדם שיתופי פעולה כולל ביקורים הדדיים בין בתי ספר באילת לבין בתי ספר ברמת הגולן כשני אזורים הסמוכים למדינות ערביות. לראש העירייה הציע שייח' קאסם לקדם באילת, כנס ראשון של כל שגרירי השלום בעולם כחלק מאמירה של קידום שלום באזור בפרט ובעולם בכלל.

 

ביום השני לביקורו, נפגש שייח' קאסם עם כ – 60 תלמידי התכנית לשימור המורשת הדרוזית והרצה להם על המורשת. עוד ביקר שייח' קאסם במצפה התת ימי, במוזיאון "אילת עירי" וצפה על מדינות האזור ממצפור השחמון. את ביקורו של השייח' ליוותה יסמין אורן - רכזת אזרחות בבית ספר התיכון ע"ש "בגין" המרכזת את תכנית המורשת. בתום הביקור זכתה יסמין לקבל מגן הערכה משייח' קאסם על פועלה לקידום המורשת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש