מהם שתלים למחוסרי עצם?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/5/2021 09:42 ● ערב ערב 3018
לא מעט מטופלים מגיעים אל מרפאות שיניים כאשר הם במצב של ''חוסר עצם'', מצב זה יכול להיגרם משלל סיבות אך העיקרית שביניהם היא חוסר שן. מצב שכזה עלול לנוון וכמו עוד שרירים בגוף שאותם לא נפעיל ויבואו לניוון, העצם תלך ותצטמצם את עצמה.
 מהם שתלים למחוסרי עצם?
תגיות:

לא מעט מטופלים מגיעים אל מרפאות שיניים כאשר הם במצב של ''חוסר עצם'', מצב זה יכול להיגרם משלל סיבות אך העיקרית שביניהם היא חוסר שן. מצב שכזה עלול לנוון וכמו עוד שרירים בגוף שאותם לא נפעיל ויבואו לניוון, העצם תלך ותצטמצם את עצמה. כך יווצר מצב שבו לא יהיה לשתל החדש מספיק מקום בשביל להישען עליו ולכן מצב שכזה עלול להותיר את הבעיה כמו שהיא. אבל בשנים אלו ישנם כמה פתרונות. לכן לפני שתפקצו אל הפתרונות ותסכימו לכל טיפול שמציעים לכם, בואו ננסה לבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם במצב של חוסר עצם.

 

 דרכי הטיפול במחוסרי עצם?

 

הייפר פלאט שתל- שתל זה אמור להתברג אל אזור העצמות הקשות של הגולגולת, אלו בעצם מחפות על חוסר העצם שיש באותו אזור של השן ומאפשרות לשתל להחזיק בצורה יציבה. שתל מסוג זה אמור לעזור בצורה כמעט מיידית.

פיתרוגואיד- סוג זה של שתלים למחוסרי עצם אמור להתחבר בזוית מאוד מסוימת(תלוי באזור כמובן) ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת, אמור לחבר את השתל אל אזור עמוק יותר מהאזור השטחי של העצם.שתל זה אמור גם הוא לת מענה מידי, הוא נחשב חזק ויכול להיות מעוגן באזור ללא כל הפרעה ויהיה מוכן לטחינה רגעים לאחר מכן.

זיגומטיים- שתל זה נחשב לשתל מאוד ארוך יחסית, הוא אמור להגיע עד אל עצמות הלחיים על מנת לתת אחיזה בטוח ומעוגנת מספיק בשביל שהשן תוכל לתפקד ולמלא את החלל. יחד עם זאת שתל זה נחשב לפתרון יחסית ''מסובך'', שכן הוא עלול לגעת באזורים רגישים של עצמות הלחיים ועצמות הפנים.

בזאליים- שתל מסוג זה אמור לחדור את השכבה הראשונית של עצם ולהצליח להתקבע על האזור בצורה מיידית וחזקה, כך יכול השתל להתמודד עם משקלים לא קלים של העמסה ולחץ.

שתלים קצרים - בשנים האחרונות ישנם לא מעט סוגים של שתלים קצרים היכולים להתאים למחוסרי עצם, שתלים אלו עובדים על הרוחב שלהם ולא על עומק החדירה שלהם אל העצם, מה שבעצם מצליח ''לחלק'' את המעמסה והלחץ שמופעלים על השתל החדש. ישנם שני סוגי שתלים כאלו כיום בשוק, אחד מהם הוא של חברה ישראלית בשם פירמידיון והשנייה היא אמריקאית בשם בייקון.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש