מערכת בטיחות לרכב – מדוע כדאי שתתקינו אחת כזו בעצמכם?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/5/2021 09:29 ● ערב ערב 3018
מערכת בטיחות לרכב הפכה למצרך חובה במאה ה-21, וזאת בגלל הגידול המתמיד באוכלוסייה והעלייה ברמת החיים. אם בעבר רכב נחשב לפריווילגיה לבעלי אמצעים בלבד, כיום ניתן למצוא רכבי יד שנייה במחיר של החל מכמה אלפי שקלים בודדים ונראה שכמעט כולם מחזיקים ברכב פרטי.
מערכת בטיחות לרכב – מדוע כדאי שתתקינו אחת כזו בעצמכם?
תגיות:

החשבון הוא פשוט - יותר אנשים = יותר רכבים, יותר רכבים = מצריך רמת תמרון גבוהה יותר בכביש, וסטטיסטית עולה הסיכוי לתאונות דרכים.

מעבר לסטטיסטיקות, עליה בכמות הרכבים על הכביש לרוב מייצרת יותר פקקים ומאריכה את זמן הנהיגה, מה שמוביל אותנו לאיבוד סבלנות על הכביש ולחיפוש אחר מפלט בנייד.

יותר ויותר נהגים מעידים שהם בודקים את הנייד לפחות פעם אחת במהלך הנהיגה, אם במהלך פקק, רמזור אדום או אפילו תוך כדי נהיגה. למעשה, הנתונים מצביעים על עליה משמעותית במספר תאונות הדרכים הנגרמות בעקבות הסחת הדעת הסלולרית והשימוש בנייד בזמן הנהיגה.

מכאן עולה הצורך בפתרון חדש ומקיף, מערכת בטיחות לרכב מסוג שונה, כזאת שמטפלת בבעיית ההתמכרות לניידים ולמעשה עוזרת לשמור על ריכוז הנהג במהלך הנהיגה.

 

מערכת בטיחות לרכב – מה היא עושה?

 

מערכת בטיחות לרכב עוזרת לנהג להתמודד עם דברים בלתי צפויים שיכולים לקרות בכביש, להתריע עליהם ובמקרים מסוימים אף להתערב, ובייצור של רכבים חדשים, מערכות בטיחות לרכב הפכו לחלק אינטגרלי מהם.

לצד מערכות הבטיחות לרכבים שכולנו מכירים, קיימת מערכת נוספת מסוג אחר, מערכת המפחיתה את הסיכוי לתאונות דרכים הנגרמות בשל חוסר ריכוז בנהיגה בעקבות הנייד. מערכת בטיחות זאת מגינה על הרכב מזווית מעט שונה אך חשובה לא פחות – היסח דעת סלולרי בזמן הנהיגה.

 

מערכת בטיחות לרכב – מה הם סוגי המערכות

 

  1. מערכת ABS – מערכת המונעת נעילת גלגלים בזמן בלימה שמובנית כמעט בכל רכב שיוצר משנת 2000 ומעלה. מערכת ABS נועדה בעיקר במצבים של בלימת חירום ומאפשרת שליטה ברכב במצב כזה, בכך שהיא מזהה שהבלמים נכנסו לפעולה ומונעת את נעילתם של הגלגלים ומצב של החלקה בלתי נשלטת יחד עם הגבלתה של עוצמת הבלימה.
    נסיעה ברכב ללא מערכת ABS יכול להגיע למצב של סטייה מן המסלול עד כדי התהפכות הרכב.
  2. מערכת ESP –ראשי תיבות של electronic stabilization program והיא מערכת בטיחות לרכב המבוססת על מערכת ABS בתוספת של חיישני בקרה. היא בעצם משפרת את האחיזה ויציבות הרכב בעת מצב של החלקה בכך שהיא מזהה אותם על ידי החיישנים, ובכל רגע נתון מחשבת את כיוון ההגה ביחס לתאוצת הרכב. זוהי מערכת בטיחות לרכב הפועל באופן אוטומטי ומשתמשת בבלמי המכונית בעת הצורך ובנטרול כוח מהמנוע לגלגלים, ובכך מתקנת את סטיית הרכב ממסלולו. זוהי מערכת שמובנית מראש ברכבים רבים, ובישראל הפכה להיות חובה בכל הרכבים החל מ-2010 מכיוון שהיא הקטינה את שיעור הנפגעים בתאונות מסוג זה בכ-30%.
  3. חגורות בטיחות – מוזר לחשוב שעד לפני כמה שנים, חגירה של חגורות בטיחות בזמן הנסיעה ברכב לא הייתה בגדר חובה. למזלנו, לא זה המצב כיום, ויחד עם החובה לחגור חגורות בטיחות, ברוב הרכבים שיוצרו בעשור האחרון ישנה מערכת המתזכרת את הנהג והנוסעים לחגור חגורות בטיחות, בכך שהיא מצפצפת ומתריעה כאשר ישנו נוסע שאינו חגר.
  4. כריות אוויר – כריות האוויר נועדו לשמש חיץ בין הנהג להגה, הדלתות והזכוכיות במקרה של התנגשות, התהפכות ותאונות דומות נוספות. הכרית פועלת באופן כזה שהיא מתנפחת לאחר שחיישני הרכב זיהו פגיעה ברכב, ולתוך כריות האוויר משתחרר גז מיוחד בלחץ גבוה. הערה חשובה – כאשר אתם מושיבים תינוק במושב הקדמי של הרכב, אתם חייבים לוודא כי נטרלתם את כרית הבטיחות במושב זה.
  5. מערכת למניעת שימוש באפליקציות מסכנות חיים במהלך הנהיגה – מדובר במערכת שונה לגמרי ממה שהכרנו עד היום בהקשר של מערכת בטיחות לרכב. מדובר במערכת פיזית המוסלקת ברכב ונשלטת ע"י אפליקציה ייעודית. המערכת סורקת את הטלפונים של כל הנוסעים, מזהה אילו מבניהם מצויים באזור הנהג ומנטרלת אותם מקבלת התראות ושימוש באפליקציות מסיחות דעת במהלך הנהיגה. מערכת חכמה זאת מאפשרת שימוש בתכנת ניווט וקבלת שיחות במהלך הנהיגה אך היא אינה נשלטת ע"י הנהג ואינה ניתנת לכיבוי על פי שיקול דעתו.

 

אל תגידו לי זה לא יקרה

 

ישנה סיבה אחת שהופכת להיות סיבה מרכזית לתאונות בעת האחרונה, והיא – היסח דעת בנהיגה. לצד התקנת מערכת בטיחות לרכב, השלימו את בטיחותכם ובטיחות הנוסעים עמכם עם אפליקציה לנטרול הודעות בזמן נהיגה. היו מרוכזים וסעו בזהירות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש